پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی سیان

رعد و برق لامبورگینی!/ معرفی سیان ، اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

سیان در گویش بولونیس، به معنی رعد و برق است. این قطعا اسم با مسمایی برای نخستین محصول هیبرید لامبورگینی به حساب می آید. سوپر ماشینی که از تمام ساخته های لامبورگینی از دهه 60 میلادی تا کنون سریع تر است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو معرفی کانسپتی به اسم ترزو میلنیو در […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

سیان در گویش بولونیس، به معنی رعد و برق است. این قطعا اسم با مسمایی برای نخستین محصول هیبرید لامبورگینی به حساب می آید. سوپر ماشینی که از تمام ساخته های لامبورگینی از دهه 60 میلادی تا کنون سریع تر است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

معرفی کانسپتی به اسم ترزو میلنیو در آبان ماه 1396 با انتشار تصاویری مبهم که در چند روز گذشته منتشر شده دست به دست هم داد که بازار شایعه در مورد سوپر اسپرت جدید لامبورگینی داغ شود.

طرفداران لامبورگینی حسابی بی طاقت شده بودند و در نهایت این خودروساز ایتالیایی، بیش از این آن ها را منتظر نگذاشت و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 به انتظار آن ها پایان داد.

لامبورگینی سیان

سیان نام محصول جدید لامبورگینی است که از چند جهت با اعضای دیگر خانواده اش تفاوت دارد. این اولین خودروی هیبرید لامبورگینی به شمار می رود و در عین حال سریع ترین خودرویی است که تا کنون به لوگوی لامبورگینی مزین شده است.

سیان با طراحی بسیار پیچیده، مدرن و در عین حال خشن، حسابی سر و صدا به پا کرده است. خطوط تیز و خشن تشکیل دهنده ظاهر سیان هستند. به گفته مسئولان لامبورگینی، در طراحی سیان از کانتاش الهام گرفته شده است. اما در عین حال، سیان ظاهری آینده نگر دارد و انگار متعلق به زمان خودش نیست.

لامبورگینی سیان

از طرح نمادین Y شکل در بخش های مختلف بدنه استفاده شده است و در قسمت عقب، المان های 6 ضلعی 3 گانه در چراغ ها در کناره اسپویلر متحرک خودنمایی می کنند.

بر خلاف ظاهر ساختار شکن سیان که در کنار شیفتگانش، منتقد هم کم ندارد، لامبورگینی در طراحی کابین این سوپر ماشین دست به عصا حرکت کرده و تقریبا همان ترکیب کابین اونتادور را در سیان هم شاهد هستیم.

لامبورگینی سیان

ویژگی های فنی لامبورگینی سیان

سیان بر پایه پلت فرم اونتادور ساخته شده و قلب اصلی اش با اونتادور SVJ مشترک است. البته سیستم هیبرید نرم 48 ولتی که 34 اسب بخار قدرت تولید می کند، در کنار این پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی فعالیت می کند.

البته سیستم هیبرید لامبورگینی سیان یک تفاوت اساسی با دیگر پیشرانه های هیبرید دارد، در این سوپر ماشین به جای باتری های لیتیوم یونی، از ابرخازن هایی استفاده شده که 3 برابر قوی تر از این باتری ها هستند و وزن بسیار کمتری هم دارند.

لامبورگینی سیان

استفاده از این خازن ها باعث شده تا وزن سیان پایین بیاید. این ابر خازن ها بین کابین و پیشرانه نصب شده اند و به لطف استفاده از آن ها، سیستم هیبرید این خودرو تنها 43 کیلوگرم وزن دارد. در پیشرانه سیان از سوپاپ های تیتانیومی استفاده شده است.

این پیشرانه در کنار سیستم هیبرید 819 اسب بخار قدرت تولید می کند که از این نظر نسبت به پیشرانه اونتادور SVJ قوی تر است.

لامبورگینی سیان

پیشرانه سیان با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک جفت می شود. این گیربکس نیروی موتور را به هر 4 چرخ منتقل می کند. جالب است بدانید لامبورگینی سیان از سیستم 4 چرخ محرک الکترونیکی با قفل دیفرانسیل بهره می برد.

لامبورگینی سیان

علی رغم قدرت بیشتر سیان نسبت به اونتادور  SVJ، شتاب سوپر ماشین تازه وارد لامبورگینی بهتر از برادر بزرگ ترش نیست. البته به لطف استفاده از سیستم بازیابی انرژی ترمز، شتاب 30 تا 60 کیلومتر بر ساعت 0.2 ثانیه و شتاب 70 تا 120 کیلومتر بر ساعت 1.2 ثانیه از اونتادور SVJ بهتر است.

همچنین سقف سرعت لامبورگینی سیان به صورت الکترونیکی روی 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

لامبورگینی سیان

لامبورگینی در سال 1963 تاسیس شده و با توجه به همین تاریخ، تنها 63 دستگاه سیان تولید می کند. قیمت لامبورگینی سیان 3.6 میلیون دلار اعلام شده و لامبورگینی از پیش فروش تمام این 63 دستگاه خبر داده است.

خودروساز ایتالیایی دست مشتریان را در شخصی سازی سیان باز گذاشته تا هر یک از این 63 دستگاه نسخه ای منحصر به فرد باشند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

داستان اوراکان/ بررسی لامبورگینی خاص در جزیره کیش

معرفی جانشین لامبورگینی اونتادور تا سال 2020

سوپر اسپرت های لامبورگینی هیبریدی می شوند

از بوگاتی شیرون رکورد شکن بیشتر بدانید/ حرکت روی مرز 500 کیلومتر بر ساعت

ب ام و آدم خوار!/ معرفی کانسپت جدید سری ۴ در فرانکفورت اتوشو ۲۰۱۹

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی