پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

دلال بازی در بازار، بر گرانی خودرو بیشتر دامن می زند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حمایت باید از خریداران خودروهای داخلی حمایت بیشتری کند به این علت که دلال بازی موجب آشفتگی بازار خودرو شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با توجه به کاهش قابل توجه نرخ ارز طی هفته […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حمایت باید از خریداران خودروهای داخلی حمایت بیشتری کند به این علت که دلال بازی موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با توجه به کاهش قابل توجه نرخ ارز طی هفته های گذشته از پائین نیامدن قیمت خودرو در بازار انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه شاهد کاهش قابل توجه نرخ ارز، در هفته‌های اخیر، نسبت به ماه‌های گذشته هستیم، اما قیمت انواع خودرو کاهش قابل توجهی در بازار نداشته است که علل آن باید مورد بررسی قررار گیرد.

وی با بیان اینکه علل افزایش قیمت خودرو و چرایی کاهش نیافتن قیمت آن در بازار باید به صورت جدی مورد بررسی و برسیدگی قرار بگیرد ادامه داد: کیفیت پایین محصولات تولیدی شرکت‌های خودروسازی و نیز قیمت بالای این محصولات موجب شده تا مردم شکایاتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در همین راستا اشاره کرد: شرایط خودروسازی در کشور به‌ گونه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده به هیچ دستگاهی نسبت به تولید محصولات‌ شان پاسخ‌گو نیستند، این رویه باید اصلاح شود.

داداشی با اشاره به برگزاری جلسه ویژه کمیسیون اصل 90 درخصوص گرانی بازار خودرو در هفته آینده تصریح کرد: در این نشست قرار است مسئولانی از وزارت “صمت”، دادگستری و سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت باید از خریداران خودروهای داخلی حمایت بیشتری داشته باشد، به این علت که دلال‌ بازی در این بازار به نوسانات قیمت محصولات دامن زده و عملا کاری از دست مصرف‌کننده نیز ساخته نیست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اشاره کرد: طبق گزارش‌ها و شکایات مردمی که به این کمیسیون رسیده، شرکت‌های خودروسازی در عمل به تعهدات‌ شان برای تحویل محصول به مشتریان، خُلف وعده کرده‌اند که دلایل آن باید مشخص شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، تشریح کرد: شرایط به‌ گونه‌ای است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

وضعیت خودروهای مانده در گمرک تفاوتی با گذشته نکرده است

اولویت اصلی صنعت خودرو، تامین سرمایه است

همکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقی

خیز مازراتی برای برقی سازی محصولاتش

کاهش قیمت خودرو، منجر به ورود مشتریان واقعی به بازار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی