پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات_خودرو_لکسوس

واردکنندگان با کمپین نخریدن خودرو ارتباطی ندارند

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بحث‌های مطرح شده مبنی بر نقش داشتن واردکنندگان خودرو در راه‌اندازی کمپین نخریدن خودرو، اتهام است. به نقل از فارس ،عبدالرضا فهیمی امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید برخی معتقدند راه‌اندازی کمپین نخریدن خودروهای صفر با حمایت واردکنندگان خودرو انجام شده است، نظر شما […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بحث‌های مطرح شده مبنی بر نقش داشتن واردکنندگان خودرو در راه‌اندازی کمپین نخریدن خودرو، اتهام است.

    به نقل از فارس ،عبدالرضا فهیمی امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید برخی معتقدند راه‌اندازی کمپین نخریدن خودروهای صفر با حمایت واردکنندگان خودرو انجام شده است، نظر شما در این مورد چیست؟ اظهار داشت: این طور نیست و این مباحث، اتهاماتی است که به واردکنندگان خودرو زده شده است.

    وی ادامه داد: وقتی کسی تحت فشار باشد، اتهام زدن به دیگران را راحت انجام می‌دهد و این موضوع نیز اتهامی است که صحت ندارد.

    وی تأکید کرد: کلاس قیمتی خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی نیست و اصولاً واردکنندگان خودرو تمایلی به ایجاد چنین کمپین‌هایی ندارند.

    فهیمی با بیان اینکه عرضه خودرو باید بر اساس نیاز مصرف‌کننده انجام شود، گفت: اگر این مسئله را مدنظر داشته باشیم، به متهم کردن یکدیگر نمی‌پردازیم.

    وی در عین حال گفت: آب، راه خود را پیدا می‌کند و بالاخره اگر خودروهای داخلی نتوانند نیاز مردم را تأمین کنند، ممکن است یک واردکننده بتواند این کار را انجام دهد، اما این مسئله به معنی آن نیست که واردکنندگان با نقض قانون نسبت به واردات اقدام کنند.

    فهیمی ادامه داد: در شرایطی که واردکننده با پرداخت تعرفه‌های نسبتاً سنگین واردات خودرو می‌تواند تولید داخل را به چالش بکشد، اتهام زدن کار درستی نیست.

    عضو انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: در حال حاضر تولیدات داخل در شرایطی قرار دارند که واردکنندگان خودرو قدرت رقابت با خودروسازان داخلی را دارند و می‌توانند رقبای خود را از رده خارج کنند.

    وی در مورد اجرای دستورالعمل واردات خودرو نیز به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر این دستورالعمل، جاری و اجرایی است و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی با برخی واردکنندگان غیررسمی که متقاضی دریافت خدمات پس از فروش بودند، قرارداد منعقد کرده‌اند.

    تفاوت تعریف خودرو لوکس در ایران و دنیا

    فهیمی همچنین با انتقاد از برخی برداشت‌های نادرست از تعریف خودروی لوکس، اظهار داشت: خودروی لوکس در دنیا تعریف مشخصی دارد و بر اساس ابعاد، کاربری خودرو و ارزش خودرو مشخص می‌شود.

    وی ادامه داد: این در حالی است که در ایران لوکس بودن خودرو بر اساس حجم موتور تعریف شده است و خودروهای بالای 2500 سی‌سی به‌ عنوان خودروی لوکس محسوب می‌شوند که تعریف درستی نیست.

    وی تصریح کرد: هم اکنون خودروهایی در دنیا تولید می‌شود که حجم موتور بالایی دارند، ولی یک خودروی کاربردی محسوب می‌شوند، اما در ایران این خودروها به‌ عنوان خودروی لوکس شناخته می‌شوند.

    عضو انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر واکاوی ابعاد اجتماعی واردات خودروهای لوکس تأکید داشتند، اما این مسئله در دولت بیشتر به مصوبه‌ای برای محدودیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی منتهی شد.

    ورود تویوتا به ناوگان تاکسیرانی تهران

    وی در ادامه از توافق برای واردات خودروهای با برند تویوتا برای عرضه در ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: این خودروها عمدتاً هیبریدی هستند و بر این اساس طی سال جاری 200 تا 500 دستگاه از این خودروها به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه می‌شود و این رقم طی چند سال آینده به 5 هزار دستگاه خواهد رسید.

    به گفته وی، خودروهای وارداتی در اختیار رانندگان آموزش‌دیده قرار خواهد گرفت و نگاه موجود در اجرای این طرح بیشتر شامل درآمدزایی با نرم‌افزار می‌شود، نه فروش خودرو.

    عضو انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: واردات خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی معاف از عوارض گمرکی است و خودروهای وارداتی عمدتاً شامل پریوس می‌شود.

    وی در ادامه در مورد احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی در صورت لغو تحریم‌ها، گفت: قیمت خودروهای وارداتی به نوع فروش شرکت مادر بستگی دارد و میزان سودی که شرکت در فروش در نظر می‌گیرد، بر قیمت خودرو در کشور ما تأثیرگذار خواهد بود.

    به گفته وی، در حال حاضر سود واردکنندگان خودرو کمتر از 7 درصد است که این رقم توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مصوب شده است.

    طرح افزايش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو

    پیشنهاد دانشگاه امیرکبیر برای پایان کمپین تحریم خرید خودرو

    سبد ایرتویا با هیبریدی ها کامل می شود

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی