پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهر وان

شهر وان و دیدنی هایش را از دست ندهید

شهر مرزی وان یکی از مهم ترین شهر های کشور ترکیه از لحاظ درامد اقصادی و جذب توریست است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این شهر دارای جاذبه های فرهنگی تاریخی و طبیعی مهم و متنوعی است که باعث می شود سالانه صد ها هزار نفر از ان بازدید کرده و میلیون ها نفر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

شهر مرزی وان یکی از مهم ترین شهر های کشور ترکیه از لحاظ درامد اقصادی و جذب توریست است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این شهر دارای جاذبه های فرهنگی تاریخی و طبیعی مهم و متنوعی است که باعث می شود سالانه صد ها هزار نفر از ان بازدید کرده و میلیون ها نفر در مراکز خرید این شهر به خرید می پردازند که درامد مهم و بالایی را برای این شهر دارد در مراکز خرید وان هر ساله می توان در زمان های اخر فصل و قبل از شروع سال نوی میلادی در حراجی های مهم و بزرگ این شهر شرکت نمود و خرید های خوبی را با تخفیفات عالی انجام داد.

یکی از مخاطبین و مسافران شهر وان گروه بازرگانان صنعت پوشاک هستند که احناس فورشگاه های خود را از این شهر تهیه می کنند.

وان امروزه به یک قطب صنعت پوشاک درد نیا نیز تبدیل شده است که عمده ی افرادی که این شهر را می شناسند خاطره ی خوبی از خرید های به صرفه و عالی از این شهر دارند.

مردم شهر وان بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و فرهنگ انها به ایرانی ها نزدیک است در قرن ها پیش وان جزو پادشاهی ایران بود و از این رو برخی مناسبان و رسم و رسومات این شر نزدیک به ایرانی ها است اما می توانند فارسی را دست و پا شکسته متوجه شوند و برخورد خوبی دارند .

دریاچه وان

دریاچه وان در تور وان از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر به شمار می آید.

این دریاچه ابش از طریق به هم پیوستن رود ها نهر ها رودخانه هایی است که از کوه های وان سرچشمه می گیرند و آب شوری دارد.

مقدار نمک این دریاچه به حدی بالا ست که حتی با وجود زمستان های سرد وان اب دریاچه یخ نمی زند.

همچنین این دریاچه دارای گونه های متفاوت و کمیابی از ابزیان و ماهی ها است که قادر هستند در این اب های شور زندگی کنند.

دریاچه وان در هر فصلی جاذبه های طبیعی و منظر خاص خود را داشته و زمستان ها هوای بسیار سردی دارد.

وان به خاطر داشتن اب و هوای کوهستانی زمستان های سرد دارد و بهترین زمان برای تفریح و لذت بردن از اب و هوای مطبوع در ان فصل بهار و تابستان است.

دریاچه وان امکاناتی مانند قایق سواری دارد و می توان با قیق های تفریحی و یا قایق های کوچک در ان به گشت و گذار پرداخت.

می توان در کنار دریاچه به پیاده روی رفت و در نیمکت های کنار ان نشست و از مناظر لذت برد.

می توان به سراغ کافه ها و رستوران های اطراف دریاچه رفت و در آنجا مهمان بهترین وعده های غذایی ترکی بود.

دژ وان یا قلعه وان

یکی از مهم ترین سازه های دفاعی کشور ترکیه که در سمت راست دریاچه وان به چشم میخورد قلعه وان است که در بالای یکی از ارتفاعات شرقی دریاچه دیده می شود.

وان در زمان ساخت این قلعه جزو ایران بود و هخامنشیان در ایران حکومت داشتند و یکی از کار های مهمی که انها در بهبود وضع اجتماعی مردم انجام داده بودند ایجاد و وضع قوانین اجتماعی بود که در جاهای مختلف سرزمین هایشان قرار می دادند.

امروزه یادگار ایرانی کتیبه خشایارشاه پسر کوروش در این قلعه و در جلوی قلعه وان قرار گرفته است که کتیبه ای سنگینی بزرگ است که به سه زبان ایلامی بابلی و پارسی نوشته شده است.

از 2 هزار و نهصد سال پیش تقریبا سالم بر جای مانده است و جزو قدیمی ترین جاذبه های وان است .

کلیسا و جزیره ی اختامار

در دریاچه وان جالب است بدانید سه جزیره وجود دارد که در این میان بزرگ ترین جزیره به نام جزیره اختامار شناخته شده و توریستی است.

در این جزیره از هزاران سال پیش تمدن وجود داشته وکلیسا و صومعه و چند جاذبه تاریخی در ان به چشم می خورد که سالانه افراد بسیاری را خصوصا ارمنی ها و مسیحیان را به مست خود می کشاند.

این جزیره دقیقا در چهل کیلومتری از شهر وان قرار گرفته است و در ان می توان پس از طبیعت گردی و بازدید در اثار تاریخی و عکاسی در مناطق بکر جزیره به آب تنی شنا و افتاب گرفتن در فصل های بهار و تابستان پرداخت و نیم روزی را در جزیره خوش گذراند و از آرامش ان لذت برد.

تفریح در کنار آبشار مرادیه

آبشار مرادیه یکی از آبشار های پر آب و خروشانی است که در نزدیک وان قرار گرفته و قرنهاست مه محیط طبیعی بکر و و زیستگاهی منحصر به فرد در این منطقه را به وجود آورده است.

در کنار این آبشار می توان در دل طبیعت جذابش پیاده روی و گردش کرد و به دور از هیاهوی شهری لحظاتی پر ارامش را سپری نمود و همچنین از امکانات رفاهی و خدماتی کنار ابشار مانند کافه ها و رستوران هایش بهره برد .

عکاسی در مناظر خیره کننده ی این ابشار و اب تنی در حوضچه ی بزرگ ان می تواند یکی از کار های هیجان انگیز و خاطره ساز این منطقه باشد .

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی