پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوئینگ 737 مکس

تولید بوئینگ 737 مکس متوقف شد

تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس متوقف شد این خبر توقف تولید موجب شد تا سهام بوئینگ 5 درصد سقوط کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در اتفاقی بی‌سابقه در بیش از ۲۰ سال اخیر، بوئینگ تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس خود را متوقف کرد. به نظر می‌رسد زمین‌گیر شدن مکس […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس متوقف شد این خبر توقف تولید موجب شد تا سهام بوئینگ 5 درصد سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در اتفاقی بی‌سابقه در بیش از ۲۰ سال اخیر، بوئینگ تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس خود را متوقف کرد. به نظر می‌رسد زمین‌گیر شدن مکس ۷۳۷، که پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ است، در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که در سیاتل ساخته می‌شود، در ماه مارس بدنبال ۲ سقوط مرگبار در اندونزی و اتیوپی، در سراسر جهان زمین‌گیر شد. انتظار می‌رود توقف تولید این شرکت که یکی از بزرگترین صادکنندگان آمریکا است تاثیر منفی بزرگی بر تامین‌کنندگان قطعات، خطوط هوایی و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان بر جای بگذارد.

سازمان ناظر هوانوردی آمریکا هم اعلام کرد این یک تصمیم تجاری توسط بوئینگ است و ما همچنان به بررسی تغییرات ایمنی ایجاد شده در ۷۳۷ مکس ادامه خواهیم داد.

تحلیل‌گران می‌گویند از آنجایی که بوئینگ نتوانست به هدف خود برای به خدمت بازگرداندن این هواپیما تا پایان سال جاری برسد، این توقف تولید اجتناب‌ناپذیر بوده است.

پس از انتشار این اخبار، سهام بوئینگ ۵ درصد سقوط کرد. سهام اسپیریت اروسیستمز، که تامین‌کننده اصلی قطعات بوئینگ است، ۲ درصد سقوط کرد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

آلمانی ها این بار به دنبال فتح آسمان

کانال های مالی با اروپا مشکلات صنعت هوایی را حل می کند؟

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از قرادادهای هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی

تحویل ATR به ایران متوقف نمی شود

ورود 5 فروند هواپیما ATR جدید به فرودگاه مهرآباد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی