پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایه میراژ و پیکانتو

مینیمالیسم! / با بودجه 200 میلیون تومانی، کیا پیکانتو بخریم یا میتسوبیشی میراژ؟

اگر برای رفت و آمدهای روزمره در شهری شلوغ، به دنبال هاچ بک های کوچکی هستید که طراحی مدرنی هم داشته باشند، ما کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ را به شما معرفی می کنیم. هاچ بک هایی که نسبتا در بازار خودرو کشورمان معروف هستند و از این نظر خرید و فروششان رونق دارد. پایگاه […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۴ دی ۱۳۹۸

اگر برای رفت و آمدهای روزمره در شهری شلوغ، به دنبال هاچ بک های کوچکی هستید که طراحی مدرنی هم داشته باشند، ما کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ را به شما معرفی می کنیم. هاچ بک هایی که نسبتا در بازار خودرو کشورمان معروف هستند و از این نظر خرید و فروششان رونق دارد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

در زمان آزاد بودن واردات خودرو، کلاس هاچ بک ها تنوع رو به رشدی را تجربه می کرد و از برندهای مختلف آسیایی و اروپایی در این کلاس پرطرفدار در بازار خودرو ایران حضور داشتند. اما با ممنوع شدن واردات خودرو و افزایش قیمت ارز، قیمت هاچ بک های وارداتی هم سر به فلک کشید و به دلیل کاربرد محدودتر این خودروها نسبت به شاسی بلندها و سدان های وارادتی، افزایش قیمت شان در نظر خریداران غیر منطقی تر به نظر می رسد و از این جهت، بازارشان سردتر است. اما اگر برای رفت و آمدهای روزمره در شهری شلوغ، به دنبال هاچ بک های کوچکی هستید که طراحی مدرنی هم داشته باشند، ما کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ را به شما معرفی می کنیم. هاچ بک هایی که نسبتا در بازار خودرو کشورمان معروف هستند و از این نظر خرید و فروششان رونق دارد. شاید توان خروجی پیشرانه هایشان قابل توجه نباشد، اما بهره بردن از گیرباکس اتوماتیک و ابعاد جمع و جور، در شهرهای شلوغ با جای پارک محدود، ناجی مالک می شوند و در شرایط فعلی و گرانی بنزین، مصر سوخت بسیار پایین این خودروها باعث می شود تا مجبور نباشید زود به زود به پمپ بنزین ها سر بزنید.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

در دوره ای که آرین موتور به عنوان نمایندگی رسمی میتسوبیشی حضور پررنگی در ایران داشت، میراژ از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار می رفت. البته مدل اولیه این خودرو در بازار ایران چندان مورد توجه قرار نرفت و این مدل فیس لیفت بود که توانست در دل خریداران جا باز کند. خریداران میراژ می‌توانند در مدل 2017 پکیجی از تغییرات مختلف در طراحی بدنه، طراحی کابین، فهرست تجهیزات و تغییرات جزیی در بخش فنی را داشته باشند.

میتسوبیشی میراژ

با ممنوعیت واردات خودرو و نوسانات قیمت ارز، قیمت میراژ هم در بازار آزاد بالا رفته، اما در مقایسه با رقبای هم قیمت، همچنان انتخابی نسبتا منطقی و با دوام به شمار می رود. در مدل فیس لیفت 2017، وسعت تغییرات بدنه در قسمت جلو بیش‌تر است و می‌توان گفت میراژ در این قسمت شکل و شمایل متفاوتی نسبت به قبل دارد. فرم سپر جلو تغییر کرده و پروژکتورها و هواکش‌ سپر جلو در مجموعه‌ای جذاب‌تر و مدرن‌تر قرار گرفته‌اند.

میتسوبیشی میراژ

هم‌چنین یک جلوپنجره حجیم‌تر از قبل پیشانی میراژ اضافه شده که هماهنگی مناسبی با حفره بزرگ روی سپر جلو دارد. چراغ‌های جلو به لامپ‌های زنون مجهز شده‌اند و یک نوار نئونی دی‌لایت جذابیت این قسمت را دوچندان می‌کند. در عقب نیز تغییرات سپر و چراغ‌ها این قسمت را از سادگی خارج کرده است. فرم فضای جای پلاک نسبت به قبل متفاوت است و شبرنگ‌های قرمزرنگ به 2 طرف سپر عقب اضافه شده‌اند.

میتسوبیشی میراژ

هم‌چنین برخلاف مدل قدیمی، چراغ‌های عقب به لامپ‌های LED مجهز شده‌اند تا در ترکیب با اسپویلر بالای درب صندوق بار فرمی اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتری برای میراژ ۲۰۱۷ رقم بزنند. از دیگر تغییرات نمای ظاهری میراژ جدید می‌تواند به انتقال آنتن سقف از قسمت جلو سقف به قسمت عقب به علاوه کوتاه شدن اندازه آنتن اشاره کرد.

هم‌چنین رینگ‌های اسپرت میراژ ۲۰۱۷ طرحی متفاوت و جذاب‌تر از قبل دارند. میتسوبیشی در رنگ‌بندی میراژ فیس‌لیفت 2 رنگ جدید بنفش و پرتغالی را نیز اضافه کرد و حالا اگر چرخی در بازار بزنید، می توانید از بین ۷ رنگ میراژ یکی را انتخاب کنید. این را هم فراموش نکنید که رنگ پرتغالی بسیار کمیاب تر از میراژهای بنفش رنگ است.

میتسوبیشی میراژ

با ورود به فضای کابین و دیدن تریم پیانو بلک در قسمت پنل درب‌ها و پنل کنترلی کنسول جلو حس مناسبی از کیفیت به شما القا می‌شود. در مدل ۲۰۱۷ صندلی‌ها از نو طراحی شده‌اند و فرمی راحت‌تر و زیباتر از قبل دارند. هم‌چنین قسمت پنل ابزارهای کنسول جلو نیز دست‌خوش تغییراتی جزئی شده. در مدل‌های فول‌آپشن، صفحه نمایش لمسی نرم‌افزارهای اپل‌کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می‌کند.

هم‌چنین مدل 2017 به‌طور استاندارد از سیستم بلوتوث فابریک بهره می‌برد. صندلی‌های جلو به گرمکن نیز مجهز شده‌اند. علاوه‌براینها ایمنی میراژ ۲۰۱۷ به لطف افزایش تعداد ایربگ‌ها به ۶ عدد، افزایش یافته و جالب است بدانید اندازه دیسک‌های ترمز نیز در این مدل افزایش یافته است. اما فارغ از این ها، جای خالی مواردی مثل سانروف و تودوزی چرمی، در این خودرو توی ذوق می زند و خریداران آپشن پسند را در ۲ راهی میراژ و پیکانتو، به سمت پیکانتو می کشاند.

میتسوبیشی میراژ

مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ

برخلاف مدل قبلی، پیشرانه میراژ ۲۰۱۷ با دکمه استارت نصب شده در سمت چپ فرمان روشن می‌شود. یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ در کاپوت جمع‌وجور میراژ جا خوش کرده. قدرت این پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی با تغییراتی جزیی نظیر رول‌راکرهای جدید، از ۷۴ اسب‌بخار به ۷۸ اسب در 6 هزار دوربردقیقه رسیده است. گشتاور اما ثابت مانده و همان ۱۰۰ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ است. پیشرانه کوچک میراژ با یک گیرباکس CVT جفت می‌شود. یک مهربند جدید نیز در جلو شاسی نصب شده تا صلبیت میراژ افزایش پیدا کند. این هاچ‌بک اقتصادی کم‌تر از ۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر (به‌صورت ترکیبی) مصرف می‌کند.

کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

شاید قبل ترها خرید پیکانتو با قیمت زیر 100 میلیون تومان منطقی به نظر می رسید. هاچ بکی کوچک و بامزه که جان می دهد برای رفت و آمد در خیابان های شلوغ. اما در شرایط فعلی بازار و بعد از گرانی ها، پیکانتویک هاچ بک نسبتا گران قیمت به شمار می رود که برای خرید انواع دست دوم کم کارکرد و مدل بالای آن باید سر کیسه را شل کنید و حدود۲۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. از سوی دیگر تعداد مدل های صفر کیلومتر این خودرو در بازار کمتر از قبل شده و قیمت تک و توک مدل های صفر کیلومتر به مرز ۳۰۰ میلیون تومان هم می رسد!

کیا پیکانتو

طراحی ظاهری پیکانتو، علی‌رغم ابعاد کوچکش جذابیت‌های زیادی دارد. در نسخه فیس‌لیفت سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده‌اند. اما در مدل مجهز به بادی‌کیت اسپرت، وسعت تغییرات بیش‌تر است و سپرهای اسپرت با آبشش‌هایی در طرفین، دیفیوزر عقب، ورودی بزرگ هوا در سپر جلو و رینگ‌های اسپرت ۱۵ اینچی دست‌به دست هم داده‌اند تا کسانی‌که در کلاس سوپرمینی‌های اکونومی به دنبال یک خودرو جذاب می‌گردند، کیا پیکانتو را انتخاب کنند.

کیا پیکانتو

از نظر ظاهری پیکانتو مخصوصا در مدل اسپرت می تواند جذابیت بیشتری نسبت به میراژ داشته باشد. چرا که بیشتر رنگ و بوی یک هاچ بک اسپرت و جوان پسند را با خود به همراه دارد، تا یک هاچ بک اکونومی و ارزان قیمت.

کیا پیکانتو

برعکس نمای ظاهری که به جزییات آن توجه ویژه‌ای شده، در فضای کابین شاهد طراحی ساده و معمولی هستیم. البته در مدل جدید جزییاتی در کابین به‌منظور جذابیت بیش‌تر تغییر کرده‌اند. به‌طور مثال پدال‌های گاز و ترمز به روکش استیل مزین شده‌اند. کنسول جلو به‌هیچ‌عنوان شلوغ نیست و چیدمان همین حداقل تعداد دکمه‌ها و ابزارک‌ها آن‌قدر خوب انجام شده که بدون لحظه‌ای گیج شدن، می‌توانید دکمه مورد نظر خود را پیدا کنید.

شاید جذاب‌ترین بخش طراحی کابین پیکانتو، غربیلک فرمان دوشاخه آن باشد که تعدادی دکمه را روی خود جای داده. همان‌طور که اشاره شد ارگونومی کابین مناسب است، اما کیفیت قطعات در بعضی قسمت‌ها چنگی به دل نمی‌زند. با این وجود کیفیت بعضی قسمت‌ها نسبت به قبل بهبود داشته است. به‌طور مثال، کیفیت قطعات نقره‌ای‌رنگ کابین جوری است که نمی‌توان روی دوام آنها حساب باز کرد و برای پوشش داشبورد و پنل درب‌ها نیز از متریالی ارزان‌قیمت استفاده شده است. البته کیفیت مونتاژ قطعات کابین دلچسب است و خبری از سروصداهای اضافی نیست. این ویژگی در مدل هایی با کارکرد نسبتا بالا مشهود است. البته در مدل های کارکرده رنگ و روی قطعات کابین جذابیت اولیه را ندارد. البته چرم مصنوعی دوخته شده دور فرمان، کیفیت بالاتری نسبت به نمونه مشابه در MG3 دارد.  به علاوه این‌که در مدل اسپرت جدید، ترکیب رنگ قرمز و مشکی کابین بیش‌ازپیش نظر سرنشینان را به خود جلب می‌کند.

کیا پیکانتو

فضای صندلی‌های جلو مناسب است و صندلی ردیف عقب نیز 2 نفر گنجایش دارد. در پشت صندلی‌های ردیف عقب محفظه بار ۲۰۰ لیتری تعبیه شده که چندان کاربردی نیست و تنها برای قرار دادن کیف دستی و بارهای کم‌حجم مناسب به نظر می‌رسد. نسخه فول ۲۰۱۷ از امکاناتی نظیر گرمکن صندلی های جلو و فرمان، ۶ ایربگ، آینه‌های تاشو برقی، سانروف، دی‌لایت، تهویه اتوماتیک و سنسور باران بهره می‌برد که حتی در این رنج قیمت هم می توانند مزایایی رقابتی برای پیکانتو به شمار روند.

کیا پیکانتو

مشخصات فنی کیا پیکانتو

یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ که ۱۲۴۸ سی‌سی حجم دارد، مامور شده تا قوای محرکه این جارو برقی کوچک را تامین کند! تعریف خوب وزن ۸۵۰ کیلویی پیکانتو با قدرت ۸۵ اسبی پیشرانه باعث شده تا این کوچولو کره‌ای در ترافیک‌های شهری تندوتیز و چابک نشان دهد و شتاب‌گیری اولیه‌ای در حد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ داشته باشد. در طول حرکت تعویض دنده‌های گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک به نرمی انجام می‌شود و فرمان نیز عملکرد نرمی دارد.

کیا پیکانتو

برای افزایش پایداری از یک سیستم تعلیق سفت استفاده شده که حس شدن دست‌اندازها در کابین و سواری نسبتا خشکی را برای پیکانتو به ارمغان می‌آورد. البته تکان‌های مسیر روی عملکرد فرمان تاثیری نمی‌گذارد و عملکرد سیستم ترمز نیز کاملا مناسب و تحسین‌برانگیز است.

مصرف ترکیبی پیکانتو رقمی کم‌تر از ۶ لیتر را نشان می‌دهد و اگر حساب‌شده با آن رانندگی کنید و از گاز دادن‌های اضافه و فشار آوردن به پیشرانه بپرهیزید، باک ۳۵ لیتری این خودرو می‌توان یک هفته رفت‌وآمد شما را پاسخگو باشد.

کیا پیکانتو

پیشنهاد جوان خودرو

اگر توان پیشران برایتان در الویت است، باید بگوییم که  خرید یک پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتر از این ۲ خودرو شما را به هدفتان نزدیک می‌کند. اما میراژ و پیکانتو از نظر جذابیت و مدرن بودن، هاچ بک های وسوسه کننده ای به نظر می رسند که با طراحی فانتزی و به روز، نظر خریداران و خصوصا خانم های خوش سلیقه را به خود جلب می کند. در این مقایسه، از نظر توان خروجی، هر ۲ خودرو با کمی اقماض تقریبا در یک کفه ترازو قرار می گیرند. اما از نظر امکانات رفاهی، این کیا پیکانتو است که برتری را از آن خود می کند و سرگرم کننده تر از میراژ ظاهر می شود. میراژ اما همچون بسیاری از خودروهای ژاپنی، شاید از نظر امکانات رفاهی حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما اگر استفاده طولانی مدت از یک خودرو مد نظرتان باشد و دوام و کیفیت ازالویت هایتان، میراژ قطعا گزینه منطقی تری از پیکانتو به نظر می رسد. البته در بازار خرید و فروش، کیا پیکانتو همچون دیگر خودروهای کره ای، راحت تر و سریع تر میراژ خرید و فروش می شود.

مقایسه میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 / قهرمانان جذاب ترافیک

در رنج قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا بخریم یا کیا اسپرتیج؟!

هر آنچه می خواهید از هیوندای ورنا بدانید/ آفتابی که هنوز غروب نکرده!

بایک سابرینا بار دیگر شانسش را در ایران امتحان می کند + جزییات فروش نقدی و اقساطی سابرینا

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

اَستونِ سنت شکن!/ DBX به عنوان نخستین شاسی بلند استون مارتین چه ویژگی هایی دارد؟

بازار گرم شاسی بلندها در سرمای رکود/ هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس تریل؟

لُژ خانوادگی/ از هیوندای آزرا جدید بیشتر بدانید

خداحافظ پراید!/ پراید در مقایسه با جانشین خود تیبا، چه وضعیتی دارد؟

کیا سورنتو زیر ذره بین/ از شاسی بلند محبوب کیا بیشتر بدانید

یک روح در 2 بدن!/ با بودجه 100 تا 150 میلیونی، پژو 207 اتوماتیک بخریم یا دانگ فنگ H30 کراس؟

غول مرحله آخر سانگ یانگ!/ از رکستون G4 بیشتر بدانید

سر پیری و معرکه گیری!/ هرچه می‌خواهید از پژو پارس LX بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی