پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

euro5-Engine_موتور_یورو_5

خودرو استاندارد باید باخوراک استاندارد تامین شود

معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت گفت: موتوریورو 5 باید از سوخت یورو5 استفاده کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت و دبیر همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت در خصوص خودروهای یورو۵ و سوخت استاندارد اظهار کرد: هر وسیله نقلیه قلبی به نام موتور […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۸

معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت گفت: موتوریورو 5 باید از سوخت یورو5 استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت و دبیر همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت در خصوص خودروهای یورو۵ و سوخت استاندارد اظهار کرد: هر وسیله نقلیه قلبی به نام موتور درون‌سوز دارد. زندگی بدون خودرو غیر قابل تصور است. قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل می‌شود. علاوه براین بخش‌های فناوری موتور، بخش خوراک (سوخت) آن‌ نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در این راستا اشاره کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر بی‌نیاز از موتورهای پایه گازسوز خارجی هستیم، لازم است سوخت استاندارد نیز تامین شود. اگر سوخت استاندارد موجود نباشد، بهترین موتورها را هم داشته باشیم، تمام اجزا آن به هم خواهد ریخت.

رییس انجمن علمی موتور ایران تصریح کرد: اگر انتظار داریم خودروسازان خودروی استاندارد تولید کنند، در مقابل این انتظار وجود دارد که سوخت استاندارد متناسب با آن‌ها نیز تولید شود. در حقیقت سوخت و موتور، لازم و ملزوم همدیگر هستند. اکنون بهترین زمان و درواقع فرصت طلایی است که صنعت و دانشگاه با یکدیگر مشکارکت کنند.

وی اشاره کرد: در یازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت، در موضوع سوخت علاوه‌ بر نمونه‌های مرسوم، نمونه‌های جایگزین نیز مطرح است. در این همایش با برگزاری میزگردهای تخصصی امیدواریم که به فناوری‌های نوین قوای محرکه، سوخت و استانداردهای آن دست یابیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

موتور یورو 5 بدون سوخت یورو 5 کارایی ندارد

کاهش سطح آلایندگی با تولید موتور یورو5

فرصت سازی از تحریم این بار در ایران خودرو/ تولید موتور یورو 5 در شرایط تحریمی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی