پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

خلف وعده موجب نا امیدی قطعه سازان می شود

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه؛ اقدام جهادی قطعه سازان برای تامین قطعات 2 خودروسازان به سبب امیدی بود که در دلشان ایجاد شده بود خلف وعده موجب دلسردی و تاامیدی این دسته از صنعتگران می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه؛ اقدام جهادی قطعه سازان برای تامین قطعات 2 خودروسازان به سبب امیدی بود که در دلشان ایجاد شده بود خلف وعده موجب دلسردی و تاامیدی این دسته از صنعتگران می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ اظهار کرد: در ماه‌های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد.

وی بیان کرد: پس از آن در جلسه‌ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک‌مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک‌های عامل حضور داشتند اعطای مبلغ پنج هزار میلیارد تومانی به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت‌جلسه شد.

این مقام صنفی اشاره کرد:‌ مجموع بدهی خودروسازان به زنجیره تامین بیش از ۲۳ هزار میلیاد تومان است که افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان آن معوق شده است.

به گفته وی، در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر را خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالی‌شان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.

وی توضیح داد:‌ مبلغ پنج هزار میلیارد تومان یاد شده حدود یک ماه است که معطل مانده و به نظر می‌رسد بانک‌مرکزی آن را مشمول گذشت زمان می‌کند تا به ایام پایانی سال نزدیک شویم.

این مقام صنفی تصریح کرد: این در حالی است که قطعه‌سازان به امید دریافت مطالبات معوق‌شان در ماه‌های گذشته به شدت تولید خود افزوده‌اند و دو خودروساز بزرگ کشور با تلاش قطعه‌سازان به رکورد تولید ۹۶ هزار دستگاه خودو در یک ماه دست یافتند و همه خودروهای ناقص باقی مانده در کارخانجات‌شان تکمیل شد.

وی تاکیدکرد: ‌این تلاش جهادی قطعه‌سازان محصول امیدی بود که در دل‌شان ایجاد شده بود، اما خُلف وعده‌ها آنان را نا امید می‌کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ گفت:‌ خُلف وعده‌ها سبب می‌شود تا بالاترین سرمایه قطعه‌سازان که همان امید و اعتماد به صنعت خودرو، دولت و خودروسازان است از بین برود.

محبی‌نژاد اظهار کرد: رکورد تولید با ثبات روزانه دو هزار و ۵۰۰ دستگاهی ایران خودرو و بیش از دو هزار دستگاهی سایپا به همت زنجیره تامین به دست آمده است، در حالی که تزریق نقدینگی خوبی را شاهد نبودند.

وی در ادامه نقدی هم به برخی صحبت‌های مطرح شده در روزهای گذشته درخصوص کاهش یافتن قیمت خودرو اشاره کرد و گفت:‌ حقیقت این است که اگر قیمت مواد اولیه، نهاده‌های تولید، انرژی، ارز و غیره کاهش یابد، آنگاه می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروها کاهش یابد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

امیدواریم مطالبات به موقع پرداخت شود

کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل صنعت خودرو کشور

میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد تومان رسید

طبق قانون دولت باید مطالبات قطعه سازان را پرداخت کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی