پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروی چین

سرنوشت بزرگترین بازار خودرو جهان چه می شود؟

طی یک ماه گذشته از زمان شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین، بسیاری از خودروسازان جهانی کارخانه‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فروش خودرو در چین طی ماه ژانویه همزمان با شیوع ویروس کرونا، رکورد جدیدی از کاهش را به ثبت رسانده است. این شرایط […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

طی یک ماه گذشته از زمان شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین، بسیاری از خودروسازان جهانی کارخانه‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فروش خودرو در چین طی ماه ژانویه همزمان با شیوع ویروس کرونا، رکورد جدیدی از کاهش را به ثبت رسانده است.

این شرایط موجب شده چشم‌انداز خودروسازی چین که به دلیل جنگ تعرفه‌ای و کاهش رشد اقتصادی تضعیف شده بود، بیش از پیش تیره شود.

فروش خودرو در ماه ژانویه با کاهش ۲۲ درصدی به ۷۱/ ۱ میلیون دستگاه رسید.

سازمان خودروهای مسافربری چین همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند این میزان برای ماه فوریه به رکورد کاهش ۳۰ درصدی نیز برسد.

در یک ماه گذشته از زمان شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین، بسیاری از خودروسازان جهانی کارخانه‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده‌اند و این موضوع موجب وارد آمدن صدمات زیادی به بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان شده است.

به علاوه پیش‌بینی شده تاثیر کرونا بر فروش خودروی چین تا ماه آوریل ادامه یابد و ممکن است آمار فروش کل سال ۲۰۲۰ را ۵ درصد منفی کند.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

خودروسازان چینی، ماسک هم تولید می کنند

اثرات کرونا بر صنعت خودرو جهان

افت شدید تولید خودروسازان کره ای در چین

بزرگترین بازار خودرو جهان به این زودی ها قد راست نمی کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی