پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

چرا انجمن قطعه سازان به تعطیلی صنعت خودرو تاکید دارد؟

انجمن همگن صنایع قطعه سازی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار تعطیلی 2 هفته ای صنعت خودرو کشور (تا ابتدای اردیبهشت) با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شده است. در نامه انجمن قطعه سازان 5 دلیل برای درخواست تمدید تعطیلی خطوط خودروسازی اعلام شده است. به گزارش پایگاه […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

انجمن همگن صنایع قطعه سازی در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار تعطیلی 2 هفته ای صنعت خودرو کشور (تا ابتدای اردیبهشت) با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شده است. در نامه انجمن قطعه سازان 5 دلیل برای درخواست تمدید تعطیلی خطوط خودروسازی اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

5 دلیل انجمن صنایع همگن قطعه سازی برای تمدید تعطیلی صنعت خودرو:

1- به دلیل منع رفت و آمد و قرنطینه برخی استان ها و شهرهای کشور و نیز مقتضیات بنگاه ها برای جلوگیری از شیوع کرونا امکان تعمیرات نوروزی بسیاری از کارخانجات قطعه سازی فراهم نشده و آمادگی آغاز به کار بلافاصله پس از تعطیلات فراهم نیست.

2- تعدادی از کارگران و کارکنان و مدیران صنعت قطعه سازی کشور آلوده به ویروس شده و به دلیل مشکلات بهداشتی و بیماری قادر به حضور در محل کار نخواهند بود و تعداد محدودی هم جان خود را از دست داده اند.

3- پس از برگشت کارکنان و کارگران قطه سازان پراکنده در 15 استان قطعه ساز کشور از تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایشان ناقل بیماری هستند، حتی اگر علایم کرونا را نداشته باشند و حتی بر فرض غربالگری از سوی تمام قطعه سازان(که امری بعدی است) شناسایی نمی شوند و در روزهای شروه به کار و چه بسا ساعات اولیه، ویروس در فضای کوچک و به هم فشرده کارخانجات به سرعت منتشر شده و به خانواده ها و جامعه در زمانی اندک منتقل می شود و فاجعه ای انسانی رقم خواهد خورد.

4- در صورتیکه خودروسازان بنا به دستور مقامات حداقل 2 هفته تعطیل نکنند، قطعه سازان بر سر دو راهی ” اجبار به تولید ” برای عمل به تعهدات در قبال خودروسازان یا ” توقف موقت تولید ” بنا به مصالح داخلی بنگاهی گیر می کنند و اگر بخواهند آینده کاری خود را نزد خودروسازان خراب نکنند با انتخاب گزینه اول پرسنل را به اجبار برای حضور در محل کار فراخوان می کنند و نتیجه مشخص است.

5- با توجه به محدودیت های آمد و شد و قرنطینه استان ها مدتی طول می کشد تا از این طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی برای اخذ مجوزهای تردد پرسنل، خودروها و مدیران قطعه سازی پراکنده در شهرک های صنعتی و کارخانجات که عمدتا در خارج شهرها قرار دارند به عمل آید که قطعا شروع به کار را با وقفه روبرو می کند و به رغم عدم خروجی مورد انتظار، فرصت طلایی به ویروس کرونا جهت انتشار داده می شود.

در پایان نامه انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور که به امضای ” آرش محبی نژاد دبیر این انجمن ” رسیده، آمده است: با توجه به دلایل مذکور و استفاده از تجربه کشورهایی مانند کره جنوبی، امریکا، ایتالیا، ترکیه، چین و … در تعطیلی خودروسازی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استدعا دارد با پیشنهاد این انجمن موافقت نمایید تا با تنفس 2 هفته ای، شروع تولید پرتیراژ و پایدار به جای تولید موقت پر خطر رقم بخورد.

منبع: پرشین خودرو

از ماشین تا کپسول!/ قانون ((تولید در وضعیت جنگی))، جنرال موتورز را به تولید دستگاه تنفسی وادار کرد

اقدام جهادی سایپا در راه اندازی خط تولید محلول ضدعفونی کننده

ضد عفونی تمامی تجهیزات و خطوط تولید پارس خودرو قبل از شروع به کار

محدودسازی فعالیت مترو/ حمل و نقل عمومی در تهران متوقف نمی شود

افزایش 15 روزه مهلت اعلام خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه

اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص جلوگیری از گسترش کرونا

تمهیدات گروه صنعتی آمیکو برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت کارکنان

نفوذ کرونا به قلب فورد در اسپانیا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی