پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک کامیون-خودرو سنگین

ناوگان جاده ای مشکل لاستیک سنگین نخواهد داشت

 به گفته وزیر راه و شهرسازی، با توجه به تامین لاستیک ناوگان جاده ای در سال گذشته و افزایش تولید کارخانه های داخلی، مالکان این ناوگان مشکلی در این حوزه نخواهند داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مهمترین اقداماتی که در وزارت راه و شهرسازی برای مقابله […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

 به گفته وزیر راه و شهرسازی، با توجه به تامین لاستیک ناوگان جاده ای در سال گذشته و افزایش تولید کارخانه های داخلی، مالکان این ناوگان مشکلی در این حوزه نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مهمترین اقداماتی که در وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با کرونا انجام شده اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت بحث آمادگی و انطباق شرایط و وضعیت حمل و نقل عمومی و پایانه‌ها، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و سامانه‌ها اعم از هواپیما، قطار، اتوبوس و کشتی با پروتکل‌های بهداشتی بود که وزارت بهداشت ابلاغ کرده بود و طرح غربالگری که هم در ورودی و هم در خروجی پایانه‌های مسافربری صورت می‌گرفت. این طرح شامل کادر فعال و خدمه‌ای هم که در آن حوزه مشغول بودند می‌شد.

وی افزود: این اقدامات از روز نخستی که ابلاغ شده، اجرا می‌شود هم گندزدایی و هم ضد عفونی کردن محیط، لوازم، وسایل، کنترل و غربال گری مسافرین و مترددین و این مهمترین اقدامی بود که ما انجام دادیم.

وزیر راه و شهرسازی از حمل بار و رساندن کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی به دست مردم به عنوان اقدام دوم و مهم این وزارتخانه نام برد و گفت: همیشه در ایام نوروز دستور بود تا ناوگان حمل و نقل عمومی باری متوقف شود چون در جاده‌ها سواری‌ها تردد می‌کردند اما امسال برعکس سال‌های دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی بار ما ایثارگرانه در صحنه بودند و شبانه روزی تلاش کردند و از همه بنادر کشور که در این ایام فعال بود بارها و کالاهای اساسی و غلات را به مقاصد انبارها و مراکز توزیع جا به جا کردند.

وی ادامه داد: بخش دیگر هواپیماها بودند که ایرانی‌های جامانده در کشورها و کالاهای فوری و اضطراری به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را از اروپا و کشورهای آسیای شرقی به ایران منتقل کردن و اینها بلافاصله در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و توانستند برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از آن بهره برداری کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه جمعه ۱۵ فروردین برای اولین بار بعد از ۱۵ سال قطارها مجدد به صورت همزمان با کامیون‌ها از کشتی بارگیری را انجام دادند و بلادرنگ بار از کشتی مستقیم حمل شد و به خارج از بندر آمد، بیان داشت: این یکی از اقدامات مهمی بود که متأثر از دستور رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا اخذ شد در جهت سرعت بخشیدن به تخلیه کشتی‌ها و بار تا کسی احساس نکند در این شرایط کرونایی با ایجاد بهانه در وضعیت تدارکاتی مردم بخواهد گران فروشی کند.

وی در خصوص استرداد مبالغ بلیط‌های نوروزی به مردم نیز تصریح کرد: اکثر کسانی که بلیط برای ایام نوروز پیش خرید کرده بودند پول‌هایشان برگردانده شده است و تعدادی هم در حال پرداخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شرکت‌ها معمولاً هزینه‌هایشان را در آن مقطع جبران می‌کردند و نوروز بود که به این شرکت‌ها توان مالی می‌داد تا بتوانند هزینه‌های سالشان را به طور کامل پوشش دهند به طور طبیعی یک مقدار از اینها را همزمان مصرف کرده بودند بنابراین ما برای اینها و به خصوص برای شرکت رجا در راه آهن نقدینگی را تأمین کردیم و به ایرلاین‌ها هم تاکید کردیم که این پول‌ها را برگردانند.

وی اظهار کرد: در بسته ۷۵ هزار میلیارد تومانی که ستاد تصویب کرد و رئیس جمهور تاکید کرد که شرط عدم تعدیل نیروی انسانی می‌تواند دلیل موجهی باشد برای تخفیف، ما ۸ هزار میلیارد تومان را برای این شرکت‌ها در نظر گرفتیم و امیدواریم در این روزها پول‌های این بلیط‌ها بازگردانده شود و تا روزهای آینده باید پرداخت شود.

اسلامی ادامه داد: هیچ آژانس و شرکتی حق ندارد بهانه‌ای داشته باشد که پول مردم را ندهد. اگر کسی شاکی است به روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و راه آهن اطلاع دهد تا ما رسیدگی بلادرنگ کنیم.

وی در خصوص چرایی دیر عملیاتی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی توضیح داد: این طرح در چند مرحله انجام شد و به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا رسید. طرح اولیه اعلام شد و بخشنامه شد تا بیشتر از یک سوم نیروهای انسانی دستگاه‌ها سر کار نیایند. مشاغل و مغازه‌هایی که ضرورت ندارد باز نکنند. از سفرهای غیر ضرور جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هفته اولی که ما پشت سر گذاشتیم تأثیراتش نسبت به دوره مشابه سال قبل که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین را شامل می‌شد تأثیر حدود ۵۴ درصدی بر تردد جاده‌ای داشت. مردم بلیت‌هایشان را برای قطار کنسل کردند و ۹۴ درصد در قطار کاهش تردد داشتیم. شاهد ۷۵ درصد کاهش در مسافرت‌های هواپیمایی و همچنین کاهش ۷۰ درصدی مسافرت‌ها در اتوبوسرانی بودیم.

وی افزود: این فرایند که این بسته جامع طول بکشد و مسیرش را در کمیته طی کند یک زمان ۵ روزه را به خودش تخصیص داد و ما شاهد بودیم این طرح کنترل تردد حدود ۳۰ درصد نسبت به قبل مؤثر واقع شد و ما از ۲۱۶ خودرو در تردد جاده‌ای در شرایط نرمال در ساعت در سطح کشور به عدد ۱۹۴ رسیدیم و عدد ۱۳۷ در روز سیزده فروردین تجربه کردیم و اکثر سفرها ضروری بودند و یک درصدی هم افرادی بودند که تابع هیچ ضوابطی نیستند و کار خودشان را می‌کنند و همان‌ها مورد اعمال قانون توسط پلیس واقع شدند.

اسلامی با اظهار به اینکه امروز شاهد معدل کاهش حدود ۷۰ درصدی در سطح کشور نسبت به دوره مشابه هستیم، تاکید کرد: آن پنج روز که اجرای کامل طرح طول کشید زمانی بوده که برده شد تا آن بخش اول را با سند مدون کامل تکلیف همه چیز را مشخص کرده باشد و قابلیت اجرا داشته باشد.

وی درباره تأمین لاستیک خودرو در سال ۹۹ اشاره کرد: سال گذشته هیچ کسی مشکل لاستیک نداشت و توسط ظرفیت‌های مورد اعتماد، تأمین لاستیک صورت گرفت. امسال ظرفیت تولید داخل با کارخانه‌های جدید افزایش پیدا کرده و به هیچ وجه مشکلی به اسم لاستیک نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ منبع: مهر

حواله لاستیک اتوبوس و کامیون اینترنتی صادر می شود

طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی

باید در تولید لاستیک خودروهای سنگین به خودکفایی برسیم

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی