پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه شخص ثالث

جزئیات نرخ دیه سال جدید و شیوه محاسبه آن/ آیا جریمه دیرکرد در پرداخت حق بیمه ها محاسبه می شود یا خیر؟

یک فعال صنعت بیمه جزئیات نرخ دیه سال جدید و شیوه محاسبه آن و جریمه دیر کرد پرداخت حق بیمه ها را توضیح داد. کسری شارقی کارشناس بیمه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در خصوص محاسبه نرخ دیه سال جدید و شیوه پرداخت آن اظهار کرد: براساس قانون سال 95 […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

یک فعال صنعت بیمه جزئیات نرخ دیه سال جدید و شیوه محاسبه آن و جریمه دیر کرد پرداخت حق بیمه ها را توضیح داد.

کسری شارقی کارشناس بیمه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در خصوص محاسبه نرخ دیه سال جدید و شیوه پرداخت آن اظهار کرد: براساس قانون سال 95 که دریافت الحاقیه برای بیمه حذف شد، بیمه نامه ها و تعهدات شرکت براساس نرخ جدید دیه که یکم فروردین ماه اعلام می شود به روز رسانی خواهد شد و دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهد بود و ما به تفاوت این افزایش قیمت رو هم شرکت های بیمه با صندوق خسارت های بدنی محاسبه خواهند کرد.

وی در این راستا ادامه داد: با توجه به این قانون دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهد بود و هر فردی که بیمه نامه دریافت می کند خود به خود نرخ دیه جدید محاسبه می شود، به طور مثال در سال جاری حدودا 22 درصد افزایش نرخ دیه داشتیم و قریب به 3 درصد هم شرکت های بیمه اجازه بالا بردن نرخ را داشته اند و در مجموع ما با  افزایش قیمت 25 درصدی در حق بیمه ها مواجه هستیم.

این کارشناس بیمه در ارتباط با موضوع دریافت جریمه روزشمار توسط برخی از شرکت های بیمه گفت: طبق بخشنامه بیمه مرکزی، جریمه دیرکرد تمدید حق بیمه ها با توجه به شرایط پیش آمده به علت شیوع ویروس کرونا بخشیده شده است. در همین راستا به صورت متحد الشکل شرکت های بیمه علاوه بر این مورد فرصتی هم به مشتریان خود جهت پرداخت حق بیمه ها ارائه می کنند تا افراد مشکلی هم در این خصوص نداشته باشند.

بخشنامه بیمه ایران

با توجه به اینکه تعداد کثیری از مخاطبان این رسانه سوالاتی در خصوص شیوه محاسبه نرخ دیه و لزوم خرید الحاقیه یا عدم آن و  همچنین سوالاتی در ارتباط با چرایی دریافت جریمه دیرکرد پرداخت حق بیمه ها توسط شرکت ها داشتند، پایگاه خبری جوان خودرو به بررسی این موضوع پرداخت.

انتهای پیام/

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

شرایط پرداخت بدون شرط بیمه نامه شخص ثالث

حق بیمه رانندگان قانون مدار کمتر می شود

افزایش 15 روزه مهلت اعلام خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه

کلیه خودروهای فاقد بیمه در دهه فجر بدون احتساب جریمه، بیمه می شوند

طرح راننده محور بیمه شخص ثالث از سال آینده اجرا می شود

تسهیلات بانکی میان قطعه سازان عادلانه توزیع نشده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی