پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

برخی قطعات کامیون ها در بازار نایاب شد

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا برخی از قطعات خودروهای خارجی و کامیون‌ها در بازار با کمبود مواجه شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اظهار کرد: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می برد، زیرا شاهد سختگیری های فراوان در گمرکات […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا برخی از قطعات خودروهای خارجی و کامیون‌ها در بازار با کمبود مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اظهار کرد: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می برد، زیرا شاهد سختگیری های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشورهای همسایه هستیم و رفت و آمدها برای تامین کالا کم شده است.

وی بیان کرد: کمبود خاصی در تامین قطعات خودروهای تولید داخل به چشم نمی خورد، زیرا در سال‌های گذشته اکثریت قریب به اتفاق این قطعات داخلی سازی شده است.

این مقام صنفی توضیح داد: در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودروهای اورژانس متعلق به بیمارستان های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودروهای پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودروها مصرف شد.

وی گفت: علاوه بر آنها، خودروهای حمل و نقل و مسافری که به جابه‌جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس‌دهی و قطعات آنها نیز مصرف شد، به این ترتیب کمبود برخی قطعات آن ها اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران ادامه داد: در مجموع به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده فروشی و خرده فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودروهای اولویت دار از جمله خودروهای اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

نیک آیین در پایان تاکید کرد: صنف تعمیرگاه ها که در ایام کرونایی گذشته باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس دهی پرداخته اند، با افزایش هزینه ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز مواجه شدند و انتظار می‌رود دولت در این زمینه‌ها به یاری این صنوف بپردازد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بازار لوازم یدکی با کمبود مواجه نیست

وفور قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار لوازم یدکی

اثرگذاری مستقیم زیاد شدن قطعات تقلبی خودرو بر فعالیت تعمیرکاران خودرو

افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور در بازار

قطعات بی کیفیت و تقلبی در کمین بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی