پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرودگاه آمریکا

ایرلاین های خارجی هزینه استرداد بلیت را نمی پردازند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد: ایرلاین های خارجی پرداخت هزینه بلیت‌ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک‌سال آینده موکول کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های خارجی که به ایران پرواز دارند، بعد از شیوع […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد: ایرلاین های خارجی پرداخت هزینه بلیت‌ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک‌سال آینده موکول کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های خارجی که به ایران پرواز دارند، بعد از شیوع کرونا تاکنون پول کنسلی پروازها را به مسافران نداده‌اند و به جای آن دستورالعمل‌های دیگری را به مسافران پیشنهاد کرده‌اند.

به گفته سامانی، شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرداخت هزینه بلیت‌ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک‌سال آینده موکول کردند؛ این درحالی است که قریب به اتفاق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی وجه بلیت‌ها را به مسافران بازگردانده‌اند.

وی گفت: موضوع بدهی ایرلاین‌های خارجی به مسافران ایرانی در حال بررسی و پیگیری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است و انجمن شرکت‌های هواپیمایی نمی‌تواند وارد این موضوع شود؛ اما این نکته قابل بیان است درحالی که درآمد ایرلاین‌های خارجی نسبت به بدهی آنها به مسافران خیلی بیشتر است با این حال برای پرداخت پول مسافران تخلف می‌کنند.

این فعال صنعت هوایی در خصوص وضعیت پرداختی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز گفت: با اطمینان می‌گویم که ایرلاین‌های داخلی سهم بدهی خود را به مسافران سفرنرفته پرداخت کرده‌اند و به آژانس‌های مربوطه پول‌ها داده شده است و حتی خیلی از ایرلاین‌ها از آژانس‌های طرف قرارداد خود طلبکار هم هستند.

سامانی گفت: به طور مثال اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ داخلی ٤٠ میلیارد تومان پول مسافران را پس داده است و تعدادی کمی از پرداختی‌ها مانده است که در دست بررسی و اقدام است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفت: پول برخی ایرلاین‌ها نیز نزد آژانس‌ها است؛ برخی آژانس‌ها پول مسافران را پرداخت نکرده‌اند؛ اما جوسازی ایجاد شده باعث شده که بدهی ایرلاین‌های خارجی به مسافران به پای شرکت‌های هواپیمایی داخلی نوشته شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

سازمان هواپیمایی در حال پیگیری بدهی ایرلاین های خارجی است

قانون جدید دولت کانادا برای شرکت های هواپیمایی

اعلام آمادگی چند ایرلاین اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی