پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید رنو فرانسه

نسخه راه اندازی دوباره صنایع در دوران کرونایی چیست؟

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا اکثر بخش های اقتصادی در تمام دنیا تعطیل شوند و تعطیلی بخش مولد هر کشور می تواند آسیب جدی به اقتصاد کشورها وارد کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو چند ماهی است که اکثر نقاط دنیا با بحران پاندمی کرونا درگیر و رو به رو هستند این شیوع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۹

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا اکثر بخش های اقتصادی در تمام دنیا تعطیل شوند و تعطیلی بخش مولد هر کشور می تواند آسیب جدی به اقتصاد کشورها وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

چند ماهی است که اکثر نقاط دنیا با بحران پاندمی کرونا درگیر و رو به رو هستند این شیوع این ویروس موجب شد تا بخش قابل توجهی از صنایع کشورها با تعطیلی همراه شوند و این موضوع سبب شده تا لطمه های بسیاری به اقتصاد وارد کند همانطور که می دانید صنعت خودرو از جمله صنایع مهم در کشورها به شمار می رود و تعطیلی این بخش می تواند اقتصاد کشور مورد نظر را با آسیب های جبران ناپذیری مواجه کند.

لذا بسیاری از کارشناسا بر این باورند که اگر دولت ها در قالب طرح های حمایتی و ارائه تسهیلات مالی می توانند کمک شایانی به تولیدکننده و خودروسازان کنند.

در همین راستا امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرده است که به منظور نجات و احیای صنعت خودرو در این کشور که نقش مهمی در حرکت چرخ اقتصاد فرانسه ایفا می کند و در زمان شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده، ۸.۸ میلیارد دلار کمک مالی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرده است: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه ها و پارکینگ‌های خودروسازان به صورت فروخته نشده بلاتکلیف باقی مانده و میزان فروش خودرو نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد ریزش کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت CNN، ماکرون همچنین با تاکید بر تاثیر و تبعات منفی ناشی از پاندمی کرونا در صنعت خودروی این کشور افزود: هم اکنون ۴۰۰۰ شرکت و حدود ۴۰۰ هزار نفر پرسنل آنها که در این صنعت مشغول به کارند، به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند و در صورتی که وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند، تعداد خودروهای فروخته نشده تا پایان ماه آینده میلادی یعنی ژوئن ۲۰۲۰ ، به بیش از ۵۰۰ هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

بدین ترتیب دولت فرانسه تصمیم گرفته است که با اعطای یک کمک ۸.۸ میلیارد دلاری به احیای صنعت خودرو در این کشور اقدام کند تا از ضرر و زیان و بحران‌های مالی شدید این بخش مهم از اقتصاد فرانسه جلوگیری به عمل بیاورد.

از بزرگترین خودروسازان فرانسه می توان به شرکت پژو سیتروئن و رنو اشاره کرد که علاوه بر بازار داخلی این کشور ، سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

برنامه‌های جدید و محصولات آينده سايپا تصوير ذهني جامعه را از این مجموعه بهبود می‌بخشد

سیستم کاربردی شرکت آلمانی بوش 25 ساله شد/ ESP جان بیش از 15 هزار نفر را نجات داده است

شهر شیشه‌ای/ ساختار مواد مورد استفاده در بدنه خودروها به زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد

خودروسازان از بهمن ۹۷ قيمت هاي خود را بالا نبردند/ هدف گذاري شركت هاي خودروسازي، توليد روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو است

نیاز صنعت خودرو کشور به 3 میلیارد دلار ارز برای تولید یک میلیون و 200 هزار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی