پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خوابیدن پشت فرمان خودرو خودران

بودن یا نبودن پشت فرمان مسئله این است!/ فاصله خودروسازان تا دستیابی به فناوری خودران چقدر است؟

صنعت خودرو در دنیا از جمله صنایع پویا به شمار می رود، صنعتی که هر چند وقت یکبار یک تکنولوژی و فناوری جدیدی به آن افزوده می شود اما فناوری خودرو خودران یکی از بحث برانگیز ترین فناوری ها در این صنعت طی سال های گذشته تا به امروز بوده است. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

صنعت خودرو در دنیا از جمله صنایع پویا به شمار می رود، صنعتی که هر چند وقت یکبار یک تکنولوژی و فناوری جدیدی به آن افزوده می شود اما فناوری خودرو خودران یکی از بحث برانگیز ترین فناوری ها در این صنعت طی سال های گذشته تا به امروز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ظهور فناوری خودران ها موجب شد تا برخی افراد به این باور برسند که مشکلات ترافیکی، سوانح رانندگی و آلودگی هوا با حضور این چهارچرخ های خودران کاهش پیدا می کند، برخی هم باور دارند که افراد در پشت غریبلک این خودروها می توانند از وقت کمال بهره را ببرند.

یک گروه سومی هم در میان این متفکران هست که اعتقاد دارند فناوری خودران می‌تواند تصادفات را به صفر برساند. ولی اگر شما به این افراد برخوردید حتما به تحقیق اخیر موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا اشاره کنید، طبق این تحقیق اتومبیل‌های کاملا خودران احتمالا قادر به حذف تنها یک سوم از تصادفات خواهند بود.

خودرو خودران

این موسسه در تحقیق خود به بررسی بیش از پنج هزار گزارشی که پلیس از تصادفات تهیه کرده، پرداخته است. بکسل کردن حداقل یکی از خودروهای حاضر در تصادف و حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه دو شرط اصلی در بررسی گزارش‌ها بوده است.

در گام بعدی تصادفات بر اساس نوع شرایط به پنج دسته تقسیم شده‌اند که عبارتند از: حسی و ادراکی، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، اجرایی و عملکردی و در آخر ناتوانی.

طبق نتایج بدست رسیده IIHS تنها 24 درصد از تصادفات با اشتباهات حسی و ادراکی مرتبط هستند، حدود 10 درصد هم به علت ناتوانی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

با توجه به اینکه فناوری خودران پتانسیل حذف این دو دسته از تصادفات را دارد، باید گفت که فراگیر شدن اتومبیل‌های بدون راننده تنها یک سوم از میزان تصادفات خواهد کاست.

خودرو خودران 1

آنطور که IIHS اعلام کرده، برای حذف دو سوم باقی‌مانده خودروسازان باید ایمنی را نسبت به فاکتورهای دیگری چون سرعت، هیجان و دیگر علایق مشتریان در اولویت قرار دادند.

اگرچه در زمینه فناوری خودران شرکت ها پیشرفت های چشمگیری کرده اند اما همچنان سال های زیادی تا دستیابی به این فناوری باقی مانده است.

هم اکنون خودروسازان و شرکت‌های فعال در این زمینه حساب ویژه‌ای روی اتومبیل‌های بدون راننده باز کرده و فعالیت‌هایی مثل مطالعه، تماشای فیلم یا حتی خواب کوتاه در پشت فرمان را به مشتریان نوید می‌دهند.

اما اگر نتایج تحقیق IIHS درست از آب دربیاید، خودروسازان به منظور کاهش حداکثری تصادفات باید چنین تبلیغاتی را کنار گذاشته و بیش از هر چیز دیگر بر ایمنی و رانندگی تدافعی تمرکز کنند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

خودروهای خودران باید با دستور پلیس متوقف شوند

تسلا در یک قدمی تولید مینی بوس برقی

اجازه تست خودروهای خودران در سطح 5 در کالیفرنیا

همکاری اوبر با تویوتا برای استفاده از خودروهای خودران

تسلا چگونه تسلا شد؟ / پروژه تسلا برای سفر به مریخ!

رونمایی تویوتا از نسل جدید سیستم های خودران

ساخت بزرگترین مرکز تست خودروهای خودران در میشیگان آمریکا

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی