پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار لاستیک

6 تصمیم ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار لاستیک

ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ تیر ۱۳۹۹

ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به شرح زیر است:

1- تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها مکلف شده‌اند تا نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام نمایند.

2- عدم ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین به معنای عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه‎های نظارتی مکلف هستند تا نسبت به اعمال قانون ظرف 15 روز اقدام نمایند.

3- واحدهای تولیدی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحدهای متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات ننموده‌اند، خودداری نمایند.

4- ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید لاستیک و لاستیک وارداتی، منوط به ثبت اطلاعات تولید و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود.

5- موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارز 4200 تومان و لاستیک تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.

6- اجازه تعدیل نرخ لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحدهای تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و واحدهای صنفی خرده‌فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

تایرسازان فعلا جایز به افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خود هستند

وصول مطالبات تایرسازان به قیمت گرو گرفتن تولید خودرو

چطور لاستیک با نرخ دولتی بخریم/ سهمیه سالانه هر خودرو ۲ حلقه لاستیک دولتی

لزوم تعیین نرخ واحد برای لاستیک های تولید داخل

بیش از 70 درصد تایر مورد بازار نیاز از داخل تامین می شود

کمبودی در لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد

افزایش لاستیک های قاچاق بین مصرف کنندگان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی