پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جگوار ای تایپ کانورتیبل

ایمنی خودروهای روباز همسطح مدل های سقف دار/ با خیال راحت خودرو روباز بخرید

برخی بر این باورند که خودروهای روباز به علت نبود یک سقف دائمی در خودرو از ایمنی کمتری نسبت به مدل های سقف دار برخوردار هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طبق بررسی های جدید صورت گرفته توسط مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) ایالات متحده‌ی آمریکا، خودروهای روباز ازنظر آماری همانند مدل ‌های سقف‌دار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۹

برخی بر این باورند که خودروهای روباز به علت نبود یک سقف دائمی در خودرو از ایمنی کمتری نسبت به مدل های سقف دار برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طبق بررسی های جدید صورت گرفته توسط مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) ایالات متحده‌ی آمریکا، خودروهای روباز ازنظر آماری همانند مدل ‌های سقف‌دار ایمن هستند.

این مؤسسه در اطلاعیه‌ خود اعلام کرد:

باتوجه‌به تجزیه‌ و تحلیل تصادف و میزان تلفات حوادث رانندگی، خودروهای روباز با وجود ظاهر نسبتا بی‌ دوام سازه‌های سقف آن‌ها، در مقایسه‌ با مدل‌ های سقف‌دار خطرپذیرتر نیستند.

در همین راستا اریک تئو، نویسنده و مدیر بخش خدمات آماری IIHS، اطلاعات مربوط به مرگ‌ و میر و تلفات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ گردآوری و در مطالعه‌ای، داده‌های مربوط به خودروهای روباز را با مدل‌های سقف‌دار مقایسه کرده است.

این نویسنده با بررسی عواملی نظیر اختلال در عملکرد و استفاده از کمربند ایمنی و اوضاع ‌و احوال حوادث فردی دریافت تصادفات مربوط به خودروهای روباز تولید شده در پنج سال گذشته، ازنظر آماری احتمالا به آسیب (جدی) یا مرگ منجر نمی‌شوند.

وی در این راستا توضیح داد: این یافته‌ها حاکی از آن نیستند که خودرو های روباز در مقایسه ‌با سایر خودروها محافظت بیشتری برای سرنشینان خود ارائه می‌دهند؛ بلکه نشان می‌دهند مبنای آماری برای نگرانی درباره‌ی خطر پذیری نبود سقف دائمی و ثابت در خودرو وجود ندارد.

یافته‌های مهم دیگری نیز در این تحقیق وجود دارد که احتمالا خریداران خودروهای روباز از شنیدن آن بیشتر خوشحال می‌شوند.

خودروهای روباز در مقایسه ‌با مدل ‌های سقف‌دار به ‌ازای میزان مسیر طی‌شده (مایل طی‌شده)، حدود ۶ درصد کمتر دچار تصادفات رانندگی شدند.

به عبارت دیگر، احتمال خروج سرنشینان خودروهای روباز در تصادفات بیشتر است. در این حالت، داده‌های ایمنی خودرو نیز از این نتیجه‌گیری حمایت و بر آن تأکید می‌کنند.

در این تحقیق، آمده است:

۲۱ درصد از رانندگان خودروهای روباز که در تصادفات رانندگی کشته شدند، از خودرو بیرون کشیده شدند؛ درحالی‌که این میزان برای خودروهای سقف‌دار به ۱۷ درصد می‌رسد.

در میان تصادفات رانندگی منجر به واژگونی خودرو، احتمال بیرون‌کشیدن سرنشینان خودروهای روباز ۴۳ درصد و این میزان برای خودروهای سقف‌دار حدود ۳۵ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

به روزرسانی روش های تست ایمنی خودرو در اروپا

حواستان به خودروهای شاسی بلند باشد!

هرکولس، غول سه محور تازه نفس رضوانی موتورز

ترکیب کت و شلوار آمریکایی و ذات چینی/ محصول جدید فاو چین معرفی شد

تولید بنتلی مولسان پایان یافت/ فلایینگ اسپر پرچم دار تازه نفس بنتلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی