پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

افزایش تولید خودرو در شرایط تحریم و کرونا

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خودرو نخستین حوزه ای بود که مورد تحریم واقع شد با این حال در خرداد ۹۹ بعد از دو سال، رشد منفی خودرو با افزایش تولید به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید و افزایش ۸ درصدی را رقم زد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین مدرس خیابانی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۹

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خودرو نخستین حوزه ای بود که مورد تحریم واقع شد با این حال در خرداد ۹۹ بعد از دو سال، رشد منفی خودرو با افزایش تولید به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید و افزایش ۸ درصدی را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودرو اولین حوزه‌ای بود که مورد تحریم واقع شد و از اردیبهشت ۹۷، شرکت‌های کره‌ای و فرانسوی کشور را ترک کردند و تولید نزولی شد.

وی در این راستا اشاره کرد: با این حال در خرداد ۹۹ بعد از دو سال، رشد منفی خودرو با افزایش تولید به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید و افزایش ۸ درصدی را رقم زد. این در حالی است که تحویل خودروها، ۵۵ درصد افزایش یافته و خودروهای ناقص کف کارخانه نیز ۷۱ درصد کم شده است؛ ضمن اینکه بناست امسال به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاهی برسیم.

وی تاکید کرد: هفته گذشته میز ساخت داخلی به ارزش بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در حوزه قطعات خودرو برگزار شد که بر این اساس ۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در خودروسازی انجام خواهد شد.

به گفته مدرس خیابانی، میز ساخت داخلی دیگری نیز که هفته آینده برگزار می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

صادرات و واردات عامل تعادل قیمت خودرو و افزایش کیفیت

تولید محصولات جدید سایپا روی پلتفرم دانشگاهی/ تولید L90 ایرانی در سایپا در حال پیگیری است

نبود رقابت علت کاهش کیفیت در خودروسازی داخلی

صنعتگران در دوران تحریم‌ها، آبرو و اعتبار تولید کشور بوده‌اند

عدم برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو تا سال 2022

آغاز اصلاح قراردادهای قطعه سازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی