پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای گازسوز

رشد 47 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور

طبق آمار وزارت صمت، در مجموع تا پایان فصل بهار سال ‌جاری ۷ هزار و ۷۹۷ خودرو دوگانه ‌سوز در کشور تولید شده که این آمار حکایت از افزایش 47 درصدی تولید در این بخش دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آماری که به‌تازگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده گویای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۹

طبق آمار وزارت صمت، در مجموع تا پایان فصل بهار سال ‌جاری ۷ هزار و ۷۹۷ خودرو دوگانه ‌سوز در کشور تولید شده که این آمار حکایت از افزایش 47 درصدی تولید در این بخش دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آماری که به‌تازگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده گویای آن است که سهم محصولات دوگانه‌سوز از سبد محصولات تولید شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور تا پایان خرداد ماه سال‌جاری ۷/ ۳ درصد بوده است.

این سهم در بازه مشابه در سال گذشته ۶/ ۲ درصد بود، با این حال به‌نظر می‌رسد با توجه به اهداف تعیین شده از سوی دولت برای تنوع بخشی در سبد سوختی کشور میزان تولید خودروهای دوگانه‌سوز بیش از پیش در برنامه تولید شرکت‌های خودروساز قرار گیرد.

طبق آمار مذکور، تا پایان فصل بهار سال‌جاری در مجموع ۷ هزار و ۷۹۷ خودروی دوگانه‌سوز در کشور تولید شده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از رشد

۸/ ۴۷ درصدی حکایت دارد.

آمارهای منتشر شده تا پایان خرداد ماه ۹۸ گویای تولید ۵‌هزار و ۲۷۵ دستگاه خودروی دوگانه‌سوز توسط خودروسازان بوده است. البته باید به این نکته توجه کرد که تمام خودروهای دوگانه‌سوز تولیدی در بهار سال‌جاری توسط ایران‌خودرو تولید شده‌اند و خودروسازی سایپا همانند مدت مشابه در سال گذشته سهمی در تولید محصولات دوگانه‌سوز ندارد.

ایران‌خودرو در سایت‌های خراسان، تبریز و سمنان (اتومبیل‌سازی فردا که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود) اقدام به تولید محصولات دوگانه‌سوز کرده است.

آبی‌های جاده مخصوص در سایت خراسان خود پژو ۴۰۵ را به‌صورت دوگانه‌سوز تولید می‌کنند. همچنین دو محصول سمند دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز نیز به ترتیب در سایت‌های تبریز و سمنان این خودروساز تولید می‌شوند.

سایت خراسان ایران‌خودرو طی بهار سال‌جاری توانسته ۴ هزار و ۷۴۲ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز تولید کند. این میزان تولید در قیاس با تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۵۰ درصدی در سایت خراسان دارد.

تولید سمند دوگانه‌سوز نیز در بازه زمانی ذکر شده در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته از رشد برخوردار بوده است.

سایت تبریز ایران‌خودرو در تولید سمند دوگانه‌سوز توانسته رشدی بیش از ۴۲ درصد را از خود به‌جای بگذارد.

سایت تبریز این خودروساز طی سه ماه ابتدایی سال‌جاری توانسته تولید هزار و ۸۴۳ دستگاه سمند دوگانه‌سوز را در خطوط تولید خود نهایی کند، این در حالی است که در بهار گذشته هزار و ۲۹۲ دستگاه سمند دوگانه‌سوز در خطوط تولید این خودروساز تکمیل شده بود.

آمارهای تولیدی ثبت‌شده برای شرکت اتومبیل‌سازی فردا (سایت سمنان ایران‌خودرو) نیز نشان می‌دهد که طی سه ماه ابتدایی سال ۹۹ در مجموع هزار و ۲۱۲ دستگاه پژو پارس دوگانه‌سوز در این سایت تولید شده است.

مقایسه میزان تولید پارس دوگانه‌سوز در این سایت طی بهار ۹۹ با میزان تولید همین محصول در بهار سال گذشته نشان‌دهنده رشدی بالغ‌بر ۴۷ درصد است.

ایران‌خودروی سمنان در بهار ۹۸ توانسته بود ۸۲۳ دستگاه پژو پارس دوگانه‌سوز را در خطوط تولید خود نهایی کند.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

ثبت نام 60 هزار نفر در طرح دوگانه سوز کردن خودروها

ناوگان عمومی کشور رایگان دوگانه سوز می شوند

تعامل وزارت نفت و وزارت صمت برای تولید خودرو‌های پایه گازسوز

عملیات تبدیل وانت بارها و تاکسی ها 100 درصد رایگان است

آغاز ثبت نام متقاضیان گاز سوز کردن خودروها

افت 50 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی