پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سایپا دیزل

بهبود وضعيت سايپا ديزل در صورت‌هاي مالي سال 98

معاون مالي و اقتصادي شركت سايپا ديزل از بهبود وضعيت صورت‌هاي مالي اين شركت در پي كاهش هزينه‌ها و افزايش درآمدهاي عملياتي در سال مالي منتهي به اسفند 1398 خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدي رمضان‌پور معاون مالي و اقتصادي سايپاديزل اظهار کرد: سايپاديزل در سال 98 با وجود كاهش 66 درصدي […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۹

معاون مالي و اقتصادي شركت سايپا ديزل از بهبود وضعيت صورت‌هاي مالي اين شركت در پي كاهش هزينه‌ها و افزايش درآمدهاي عملياتي در سال مالي منتهي به اسفند 1398 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدي رمضان‌پور معاون مالي و اقتصادي سايپاديزل اظهار کرد: سايپاديزل در سال 98 با وجود كاهش 66 درصدي فروش محصولات تجاري، به وسيله افزایش نرخ های فروش و عملکرد مثبت مدیریتی توانست، افزايش 12.5 درصدي نسبت سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال 97 محقق کند.

وي تصريح كرد: با توجه به تحريم‌هاي بي سابقه بين‌المللي و كاهش تيراژ توليد خودروهاي تجاري توسط سايپاديزل در سال 98، واكاوي هزينه‌هاي مترتب بر سازمان و كنترل و كاهش هزينه‌هاي مالي را مي‌توان يكي از سرفصل های مهم برنامه‌هاي هيأت مديره در یکسال گذشته بر شمرد.

رمضان پور افزود: در اين راستا، سايپاديزل موفق به كاهش 16 درصدي هزینه های فروش و اداری شد که عمده آن مربوط به ساماندهي هزینه های پرسنلی باوجود افزايش سالانه هزینه های حقوق و دستمزد بوده است. همچنين، کاهش چشمگیر هزینه های تسعیر ارز، هزینه انبارداری و توقف محصولات شرکت باعث کاهش 60 درصدی هزینه های عملیاتی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اينكه هزینه مالی در سال 1398 مبلغ 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده بود، با عملکرد صحیح در حوزه تأمین مالی و تلاش های هیئت مدیره، شاهد کاهش 11درصدی نسبت به بودجه سال 98 و کاهش 4 درصدی نسبت به سال 97 هستيم.

معاون مالي و اقتصادي سايپا ديزل ضمن اشاره به بهبود درآمدهاي اين شركت در سال 98 يادآور شد: صورت‌هاي مالي حاكي از افزايش 121 برابری درآمدهاي عملياتي نسبت به مدت مشابه است كه از محل دريافت یارانه حاصل از صرفه جويي در مصرف سوخت نوسازي ناوگان فرسوده و همچنین تسویه بدهی بانک صنعت و معدن با ارز زمان گشایش محقق شده است.

به گفته وی سايپاديزل در بخش درآمدهاي غيرعملياتي خود نيز افزایش 22 درصدی را از محل افزایش درآمد حاصل از تسعیر دارائی های ارزی به دست آورده است.

رمضان‌پور با بیان اینکه رشد شاخص های مالی و کاهش 75 درصدی زیان جاری و زیان پایه هر سهم نسبت به سال 97 نويد بخش روزهاي بهتر در سايپاديزل خواهد بود، افزود: طبق گزارش حسابرس مستقل، در پایان سال مالی 1398 بسیاری از بندهای شرطی و تاکیدی از جمله مالیاتی، بیمه ای، تائیدیه حساب و عملکردی حذف شده است.

انتهای پیام/

ایران خودرو دیزل 4 ستاره کیفی دریافت کرد

تاریخ تحویل خودرو مشتریان طرح کلید به کلید سایپا چه زمانی است؟

كاميونت فوتون سايپاديزل ۳ ستاره كيفي کسب کرد

برنامه مدون سايپاديزل براي كاهش وابستگي به شركت هاي خارجي

حضور پررنگ گروه سايپا در نمايشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق توليد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی