پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا سوپرا (2)

سامورایی جذاب تست گوزن را به سختی پاس کرد!

نشریه اسپانیایی km77 به تازگی عملکرد نسل جدید تویوتا سوپرا را در تست گوزن مورد ارزیابی قرار داده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نشریه اسپانیایی km77 اخیرا به سراغ نسل جدید تویوتا سوپرا رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. شاید بدانید که تست گوزن حضور ناگهانی عامل مسدودکننده […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

نشریه اسپانیایی km77 به تازگی عملکرد نسل جدید تویوتا سوپرا را در تست گوزن مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نشریه اسپانیایی km77 اخیرا به سراغ نسل جدید تویوتا سوپرا رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است.

شاید بدانید که تست گوزن حضور ناگهانی عامل مسدودکننده (مثل حیوانات یا هر گونه مانع دیگر) در سطح مسیر را شبیه‌سازی می‌کند.

تویوتا سوپرا (1)

در این تست هر چه خودرویی بتواند با سرعت بیشتر و بدون برخورد با مخروطی‌ها مسیر مارپیچ طراحی شده را پشت سر بگذارد، به معنای آن است که هندلینگ و پایداری آن در سطح مطلوبی قرار دارد و در شرایط مشابه واقعی از مسیر منحرف نمی‌شود.

تویوتا سوپرا (5)

نسل کنونی سوپرا از پلتفرم مشترکی با ب‌ام‌و Z4 بهره می‌برد، به همین خاطر از ابتدای معرفی انتظارها از هندلینگ آن بالا بوده است. این سامورایی جذاب در تست گوزن km77 توانسته با دستیابی به حداکثر سرعت 48 مایل (77 کیلومتر) در ساعت آزمون نشریه اسپانیایی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

البته به گفته دست‌اندرکاران km77، سوپرا به سختی تست گوزن را پاس کرده، چرا که نسبت متغیر فرمان خودرو راننده را در رابطه با میزان فرمان‌دهی دچار سردرگمی می‌کند. این نشریه تاکید کرده برای تسلط بر رفتار تویوتا سوپرا هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی، راننده باید با تکنولوژی فرمان این خودرو و نحوه عملکرد آن آشنایی داشته باشد.

تویوتا سوپرا با انحراف از مسیر و برخورد با مخروطی‌ها در سرعت‌های بالاتر از 77 کیلومتر در ساعت، نتوانسته رکورد بهتری را از خود بر جای بگذارد. عدم چسبندگی مناسب و سر خوردن تایرها دلیل اصلی این امر عنوان شده است.

تویوتا سوپرا (7)

برای مقایسه بد نیست بدانید کراس‌اوور رنو کجار رکورد 81 کیلومتر در ساعت را در تست گوزن km77 ثبت کرده است. کراس‌اوورهای لوکس و نامداری مثل ب‌ام‌و X4 و آئودی Q8 هم به ترتیب با ثبت رکوردهای 77 و 79 کیلومتر در ساعت این تست را ترک کرده‌اند؛ همچنین از میان سدان‌ها پژو 508 توانسته تا سرعت 80 کیلومتر پایداری خود را حفظ کند.

کوپه دو رگه ژاپنی-آلمانی در تست اسلالوم بهتر ظاهر شده و به خاطر چالاکی در حرکت مارپیچ بین مخروطی‌ها مورد ستایش قرار گرفته است. البته فرمان خودرو بی‌حس توصیف شده که این ویژگی برازنده یک کوپه اسپرت نیست.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

تویوتا عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی را به نام خود کرد

تویوتا سینا جدید با هدف تسخیر بازار ون‌ها

تویوتا راو 4 جدید در بازار های جهانی چه قیمتی است؟

تویوتا فورچونر جدید معرفی شد

جزر و مد!/ هیوندای سانتافه بخریم یا تویوتا RAV4 ؟

نگاهی به ون‌ های با قابلیت استفاده شخصی در بازار ایران/ این مینی بوس های کامپکت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی