پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اهدا کمک ایران خودرو

اهدای ۲۵۰ هزار نفرساعت شیفت کاری کارگران به طرح کمک مومنانه

کارگران ایران‌خودرو و شرکت‌های تابعه همراه با کارگران سایر کارخانجات و صنایع کشور، ۲۵۰ هزار نفرساعت از شیفت کاری خود را به طرح کمک مومنانه اهدا کردند. به کزارش پایگاه خبری جوان خودرو امروز تمامی کارخانجات و مراکز صنعتی کشور از جمله گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت های زیر مجموعه آن، برای لبیک گفتن […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

کارگران ایران‌خودرو و شرکت‌های تابعه همراه با کارگران سایر کارخانجات و صنایع کشور، ۲۵۰ هزار نفرساعت از شیفت کاری خود را به طرح کمک مومنانه اهدا کردند.

به کزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امروز تمامی کارخانجات و مراکز صنعتی کشور از جمله گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت های زیر مجموعه آن، برای لبیک گفتن به مرحله دوم فرمان مقام معظم رهبری در خصوص طرح جمع آوری کمک های مومنانه، دست در دست هم نهادند و ۱۰۰ هزار بسته کمک معیشتی را راهی منازل خانوارهایی کردند که در بحران شیوع و همه گیری ویروس کرونا، سفره هایشان دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد.

پس از فراخوان رهبر انفلاب در نیمه شعبان مبنی بر اجرای طرح کمک مومنانه، امروز شرکت مهرکام پارس از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو که متولی جمع آوری و ارسال بسته های معیشتی فاز دوم طرح کمک مومنانه بود، در مراسمی که به عطر آیات قرآن کریم و مولودی و سرودهای قرآنی آغشته بود، بسته کمک های معیشتی جمع آوری شده از طریق کارخانجات و مراکز صنعتی سراسر کشور را به دست خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا رساند.

علی حسین رعیتی فرد، رییس سازمان بسیج کارگری کشور، در ابن‌باره گفت: کارگران که به عنوان مدافعان معیشت کشور دوشادوش مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا ایستاده اند، در مرحله دوم طرح کمک مومنانه، طرح «شیفت ایثار» را برگزار کردند.

وی افزود: به موجب این طرح که از روز گذشته، چهاردهم مردادماه، آغاز و تا انتهای امروز در جریان است، هر کارگر، عواید حاصل از چند ساعت یا یک شیفت کاری خود را برای شرکت در طرح کمک مومنانه تقدیم می کند. این مبالغ با کمک کارفرمایان تجمیع شده و بسته های حمایتی تهیه و به خانوارهای نیازمند اهدا می شود. در این طرح که در دو هزار و ۵۰۰ کارخانه و مرکز صنعتی برگزار می شود، تاکنون ۲۵۰ هزار نفرساعت مشارکت کرده اند.

رعیتی فرد هم چنین افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی شامل لوازم التحریر و مواد غذایی، توسط کارفرمایان کارخانجات و مراکز صنعتی کشور جمع آوری شده که قرار است که به کارگران روزمزد و کارگران ساختمانی که در حاشیه شهرها سکونت دارند اهدا شود. برای شناسایی این افراد و نیز در جهت کمک به افراد نیازمند حقیقی، از سازمان های بهزیستی، کمیته امداد و وزارت کار کمک گرفته شده است.

در ادامه این مراسم، ناصر صمدزاده، مدیرعامل شرکت مهرکام پارس با اشاره به مرحله دوم جمع ِآوری کمک های مومنانه عنوان کرد: این شرکت هم راستا با گروه صنعتی ایران خودرو در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری، میزبان شرکت های گروه و هم چنین کارخانجات صنعتی است که تعداد ۱۰۰ هزار بسته معیشتی را برای کمک به خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه کرده اند.

وی افزود: شرکت مهرکام پارس هدایا و کمک های تهیه شده را جمع آوری کرده و توسط همکاران بسیج در میان خانواده های نیازمندی که از طریق کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر سازمان های مشابه معرفی می شوند، توزیع خواهد کرد.

صمدزاده با اشاره به اینکه شرکت مهرکام پارس در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی، در ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا که کشور با کمبود وسایل بهداشتی مواجه بود، اقدام به تولید ماسک‌های تنفسی کرد، گفت: به این طریق روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط کارکنان این شرکت تولید و به شرکت های گروه و نیز شبکه بهداشت کشور ارسال می شد، اما با افزایش تولیدکنندگان ماسک های بهداشتی و رفع مشکلات کشور در این زمینه، چرخ های خیاطی را به تولید محصولات کارخانه اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه به همت همکارانمان، در چهار ماهه اول سال، تولید شرکت مهرکام پارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا به دو برابر افزایش یافته، تصریح کرد: این دستاورد در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری است که امسال را جهت تولید نام گذاری کردند.

مدیرعامل شرکت مهرکام پارس ابراز امیدواری کرد که روند افزایش تولید با تلاش تمامی همکاران شاغل در شرکت استمرار یافته و روز به روز و بیش از پیش به تولیدات و طرح های جدید شرکت افزوده شود.

انتهای پیام/

ساختار و مدیریت صنعت خودروسازی معیوب است

آمار توليد به صورت مستمر به نهادهای نظارتی اعلام می شود

تولید خودروهای کم مصرف با استفاده از موتور سه سیلندر

بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت صمت از ایران خودرو

برگزاری دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو

شرطی که هنگام ثبت نام خرید خودرو موجب نارضایتی مردم شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی