پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

رشد 55 درصدی قیمت تایر در بازار + آخرین قیمت تایر

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پی نوسانات قیمت در بازار ارز و خودرو و همچنین افزایش هزینه تولید، قیمت لاستیک 55 درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت محصول لاستیک در بازار، گفت: […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پی نوسانات قیمت در بازار ارز و خودرو و همچنین افزایش هزینه تولید، قیمت لاستیک 55 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت محصول لاستیک در بازار، گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت لاستیک عوامل مختلفی دارد که نوسان قیمت خودرو، محدودیت های ارزی و مداخلات دولتی از دلایل عمده این مسئله است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای اخیر بازار خودرو بسیار پرنوسان و متشنج شده است، به نظر می رسد که این موج به بازار فروشندگان لاستیک نیز رسیده و تأثیرش به صورت افزایشی در قیمت بروز پیدا کرده، در شرایط کنونی بیش از۳۵۰۰ واحد صنفی در این زمینه که در بورس فعالیت می کنند؛ آسیب های زیادی را متحمل شده اند.

انویه تکیه افزود: تأثیر نوسانات بازار خودرو بر قیمت تایر یکی از این موضوعات اساسی تفاوت قیمت تایر از کارخانه تا بازار است، در این وضعیت تولید کارخانه ها جوابگوی نیاز بازار نیست و تعداد محدودی لاستیک در بازار عرضه می شود که این امر یکی از موثرترین دلایل افزایش بی رویه قیمت لاستیک در بازار است که مصرف کننده تاوان این مسئله را می دهد.

وی با انتقاد از افزایش ۵۵ درصدی قیمت لاستیک در ماه های اخیر، گفت: افزایش هزینه تولید تایر به واسطه افزایش نرخ ارز، تغییر ارز پایه واردات و تخصیص نیافتن ارز بر واردات اعم از مواد اولیه و محصول نهایی در ماه های اول سال، کمبود و گرانی ۱/۵ برابری قیمت لاستیک را به همراه داشته است.

در همین راستا قیمت پرفروش‌ترین برندهای ایرانی و خارجی تایر را به شرح زیر است:

(لازم به ذکر است که این قیمت‌ها مختص مرداد و شهریور 99 بوده و به صورت تقریبی اعلام شده است. )

انتهای پیام/

رفع مشکل لاستیک طی روزهای آتی

بیش از 1500 واحد خرده فروش تایر، سهمیه ای برای دریافت تایر ندارند

نگرانی تایرسازان از حضور خصولتی ها در صنعت تایر

چگونگی خرید تایر کارکرده / ترفندهای تشخیص تایر کارکرده سالم از معیوب

افزایش نظارت و عرضه لاستیک تک نرخی راهکار مقابله با گران فروشی و احتکار

لزوم ثبت انواع لاستیک های وارداتی و داخلی در سامانه جامع تجارت داخلی

قرارگیری مجدد انواع تایر خودرو در اولویت نظارت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی