پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

تا پیش ازمعرفی اپل واچ ، اکثر ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید کیفیت مناسب یا توانایی برطرف کردن تمامی نیازهای کاربر را نداشتند، اما با عرضه اپل واچ حتی تولیدکننده های اندرویدی هم مجبور به ایجاد تغییرات اساسی در ساخته های خود شدند. در اینجا با هم تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در […]

javankhodro
شنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

تا پیش ازمعرفی اپل واچ ، اکثر ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید کیفیت مناسب یا توانایی برطرف کردن تمامی نیازهای کاربر را نداشتند، اما با عرضه اپل واچ حتی تولیدکننده های اندرویدی هم مجبور به ایجاد تغییرات اساسی در ساخته های خود شدند.

در اینجا با هم تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار می دهیم.

Apple Watch

مهندسان این کمپانی برای تولید اپل واچ ، استیل ضدزنگ و طلا را روی میزی گذاشته و اندیشیده اند چگونه می توانند بهترین ابزار ممکن را که در شأن اپل باشد، ایجاد کنند و سرانجام آنها اپل واچ را تولید کرده اند.

Apple Watch

سنسورها و برنامه های زیادی در این ساعت هوشمند گنجانده شده تا سلامتی شما را نیز در نظر داشته باشد. قیمت ساده ترین نوع این محصول 350 دلار اعلام شده و تا 10 هزار دلار برای نسخه طلایی بالا می رود.در شرایطی که بیشتر ساعت های هوشمند موجود در بازار از لحاظ رابط کاربری دچار مشکل هستند، اپل با قرار دادن قابلیت فورس تاچ بسیاری از ضعف های صفحه نمایش کوچک را برطرف کرده است .فورس تاچ این قابلیت را دراختیار اپل واچ قرار می دهد که میزان فشار انگشت کاربر روی صفحه را تشخیص داده و با توجه به آن عملکرد مختلفی را به نمایش می گذارد. دیگر نکته ای که باعث شده اپل واچ مورد توجه قرار گیرد، تنوع بالای بندهای آن است. از مدل های ساده و اسپرتی که قیمت پایینی دارند تا بندهای طلا مجموعه ای شکل داده اند که می تواند نیازهای هر مخاطبی را برطرف کند.

Samsung Gear S

سامسونگ به نوعی پرکارترین شرکت دراین حوزه می باشد و تنوع بالایی در محصولاتش وجود دارد. ساعت هوشمند سامسونگ ظاهری رویایی دارد و بسیار نزدیک به ساعت های هوشمندی است که در رویاهایمان می دیدم.

Samsung Gear S

این محصول تنها ساعت هوشمندی است که قابلیت نصب سیم کارت را دارد و می تواند ما را از به همراه داشتن تلفن همراه برای کارهای روزانه بی نیاز کند. باتری این محصول هم می تواند شما را برای یک روز کامل همراهی کند. ساعت را می توانید با قیمت معقول 329 دلار تهیه  کنید. با توجه به تجربه کاربرها می توان بزرگ ترین ضعف ساعت هوشمند سامسونگ را در طراحی آن دید. صفحه نمایش بزرگ این ساعت که البته قابلیت تایپ را در اختیار کاربر قرار می دهد، ظاهری عجیب به آن داده که تفاوت بسیاری از خریدارها را از خرید آن منصرف می کند. البته در ساعت هوشمند جدید سامسونگ این مشکل با استفاده از صفحه نمایشی دایره ای شکل به کل حل شده.

Microsoft Band

غول دنیای نرم افزار چند سالی  است پا به عرصه تولید سخت افزارهایی چون تبلت هیبریدی سرفیس گذاشته تا به رونق سیستم عاملش کمک کند. بند سلامتی مایکروسافت مجموعه ای از سنسورهای گوناگون است که می تواند همه حرکات شما را زیر نظر بگیرد و وضعیت جسمیتان را رصد کند.

Microsoft Band

این محصول مایکروسافت برای تمامی پلتفرم ها ساخته شده و شما قادر خواهید بود علاوه بر دستگاه های ویندوزی، آیفون و گوشی اندرویدی خود را به آن متصل و اطلاعات را مشاهده کنید.همچنین این محصول می تواند شما را از پیام ها و تماس ها مطلع سازد. قیمت بند مایکروسافت 199 دلار است. «مایکرو سافت بند» هرچند در زمینه طراحی به عنوان محصولی قابل قبول شناخته می شود، اما قابلیت های آن به هیچ وجه در سطح و اندازه دیگر رقبا قرار نمی گیرد.این ساعت هوشمند شباهت بسیار زیادی به دستبندهای سلامتی دارد که سعی شده نکاتی همچون بررسی پیام های دریافتی یا اطلاع رسانی های شبکه های اجتماعی را در اختیار داشته باشد.

مایکروسافت بند برای کسانی که ترکیبی از ساعت هوشمند و دستبندهای سلامتی را مد نظر قرار داده اند به عنوان انتخابی مناسب شناخته می شود.

LG G Watch R

این مدل ، برخلاف بقیه ساعت های هوشمند از صفحه نمایشی گرد استفاده می کند که حس یک ساعت را به طور کامل منتقل می کند. این ساعت بر پایه Android Wear است و بیشتر به تلفن هوشمند شما متکی است تا اینکه یک وسیله جدا باشد. به همین دلیل صفحه نمایش بزرگی هم ندارد و تنها با ارائه اطلاعات به اسمارت فون شما و نمایش پیام ها و هشدارها بسنده کرده است.

LG G Watch R

اصلی ترین دلیلی که ال جی فعلا نتوانسته در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد، رویکرد اشتباه این شرکت کره ای نسبت به ساعت های هوشمند است. بیشتر کسانی که تصمیم دارند مبلغ بالایی را برای دستگاهی غیرضروری صرف کنند به دنبال قابلیت های اضافه ترین از تلفن هوشمندشان هستند که متاسفانه ساعت هوشمند ال جی در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.مشخصات ضعیف، قابلیت های ساده و البته نداشتن نکته ای جالب توجه، عملا تمامی نکات مثبت ساعت هوشمند ال جی در زمینه طراحی ظاهری را پوشانده و آن را تبدیل به محصولی شکست خورده کرده است.

Motorola Moto 360

این ساعت از کیفیت ساخت بالا و صفحه نمایش دایره ای استفاده می کند و قابلیت هایی چون سنسور ضربان قلب، شارژ بدون سیم، سنسور سنجش نور محیط و میکروفون دوگانه را به همراه دارد.  تمامی این موارد با قیمت پایه 250 دلار ارائه می شود.

Motorola Moto 360

پیش از عرضه اپل واچ بسیاری اعتقاد داشتند که موتو 360 همان ساعت هوشمندی است که سال ها در انتظارش نشسته اند، موضوعی که بعد از عرضه رسمی به حقیقت تبدیل نشد و نشان داد که هنوز بازار آماده ساعت های هوشمند با قابلیت های ساده نیست.اما با این وجود ، ساعت هوشمند موتو 360 یکی از بهترین نمونه های موجود است که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. طراحی ساده و البته صفحه نمایش دایره ای از جمله نقاط قوت این ساعت است.

Samsung Gear Fit

بند سلامتی سامسونگ با ظاهری زیبا به نظر می رسد از آینده به دنیای ما سفر کرده است. صفحه نمایش خمیده، وزن کم و کیفیت بالا این محصول را خواستنی تر کرده است.

بند سلامتی سامسونگ ،جدا از دیگر بندهای سلامتی، می تواند یک ساعت هوشمند هم باشند که ساعت را برای شما نمایش دهد.

Samsung Gear Fit

همان گونه که می تواند قدم های شما را بشمارد.این محصول از سنسورهای کم ولی کاربردی استفاده می کند. قابلیتی به نام حالت مربی در این بند وجود دارد که برای شما برنامه ای تنظیم می کند تا بتوانید ورزش را به طور منظم پیگیری کنید. باتری این محصول با یک بار شارژ تا پنج روز دوام می آورد و قیمتی برابر 145 دلار دارد.

Asus Zen Watch

بسیاری از افراد معتقدند که این مدل زیباترین ساعت هوشمند ، می باشد. هرچند که اپل واچ هم شباهت هایی با این ساعت هوشمند دارد، ولی سیستم عامل پوشیدنی اندروید قابلیت های بیشتری به این ساعت بخشیده است.

Asus Zen Watch

هرچند زن واچ به خودی خود ساعت هوشمند خوبی است، اما عملا خریدارها اعتماد زیادی به برند ایسوس آن نداشته و ترجیح می دهند محصولی را خریداری کنند که حضور پررنگ تری در دنیای گجت های پوشیدنی داشته باشد. در کنار این موضوع ظاهر نامناسب بندها یکی دیگر از عواملی است که از موفقیت بیشتر زن واچ در بازار جهانی جلوگیری کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی