پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چطور ماشین خودمان را به قیمت بفروشیم؟

بعضی مواقع فروش ماشین به خاطر دلبری‌های یک مدل جدید است، یا اینکه خریدار از مدل یا تکراری بودن ماشین خسته شده و دیگر توان سوار شدن در یک خودروی همیشگی را ندارد؛ اما چطور می‌توانیم ماشینمان را به قیمتی بفروشیم که واقعاً منصفانه باشد؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ با یادگرفتن این نکات […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

بعضی مواقع فروش ماشین به خاطر دلبری‌های یک مدل جدید است، یا اینکه خریدار از مدل یا تکراری بودن ماشین خسته شده و دیگر توان سوار شدن در یک خودروی همیشگی را ندارد؛ اما چطور می‌توانیم ماشینمان را به قیمتی بفروشیم که واقعاً منصفانه باشد؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

  • با یادگرفتن این نکات می‌توانید بهترین خریدار را برای خودروی خودتان پیدا کنید و آن را به بهترین قیمت در بازار بفروشید.

ماشین تمیز را برای فروش بگذارید

تمیز بودن برای تمام ماشین‌ها یک برگ برنده است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که می‌خواهید پیکان جوانتان را بفروشید یا ماشین خارجی زیر پایتان را، ماشین باید حتماً توشویی شود، کارواش برود و داخل آن مانند یک ماشین صفرکیلومتر تمیز شده باشد. اگر می‌خواهید داخل ماشین هم خوشبو باشد و دل از خریدار ببرد، توصیه می‌کنیم روی اسپری‌های خوشبوکننده حساب کنید.

ماشین را برای فروش خودرو صافکاری و نقاشی کنید

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه ماشین را بفروشید آن را به یکی از صافکارهای حرفه‌ای نشان دهید و لکه‌هایی از ماشین که رنگ‌پریدگی دارد را بگیرید. همچنین از صافکار بخواهید که فرورفتگی یا برآمدگی‌های آن را درست کند تا ماشین ظاهر موجهی داشته باشد. خرجی که برای رفع این معایب ظاهری می‌کنید روی قیمت نهایی فروش خودرو شما تاثیر قابل‌توجهی دارد.

مشکلات فنی ماشین را  قبل فروش حل کنید

خودتان حاضر هستید که ماشینی را بخرید که همیشه در جاده مانده و راه نمی‌رود؟ یا ماشینی که همیشه از این تعمیرگاه به تعمیرگاه دیگر می‌رود و چون صاحبش از دست آن خسته شده می‌خواهد بفروشدش! برای اینکه ماشینتان با این خودروها در یک دسته قرار نگیرد و خریدار بتواند با اطمینان آن را بخرد، باید مشکلات فنی ماشین را برطرف کنید.

مخصوصاً این روزها که خریداران فقط ماشین‌های نو و دست دوم را به شرط کارشناسی می‌خرند و می‌خواهند از آن‌ها برای چند سال استفاده کنند، سالم بودن ماشینی که می‌فروشید یک برگه برنده محسوب می‌شود.

صداگیری ماشین برای فروش خودرو یادتان نرود!

هیچ‌چیزی برای خریدار ماشین آزار دهنده‌تر از صداهای فراوان درون اتاق نیست! این صداها برای کسانی که می‌خواهند در آرامش و سکوت رانندگی کنند و به صدا حساس هستند یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. همچنین صداهای داخل خودرو می‌تواند ساکنین آن را در سفرهای طولانی آزرده خاطر کند و برای مالک جدید آن خاطره بدی به همراه داشته باشد؛ بنابراین صداگیری ماشین را حتماً قبل از فروش خودرو انجام دهید.

قیمت گذاری درست خودرو برای فروش آن

گران فروختن ماشین همیشه ایده آل فروشندگان است، اما گاهی همین تصور می‌تواند باعث باد کردن ماشین روی دستتان شود. چون قیمتی که روی خودروی سواری‌تان می‌گذارید واقعی نیست و خریدار با بررسی مدل‌های مختلف می‌تواند این موضوع را به خوبی متوجه شود. اگر می‌خواهید آگهی فروش خودروی شما در بین صدها مدل مشابه دیده شود و خریداران راغب به خریدن آن باشند، باید قیمت گذاری ماشین را منصفانه انجام دهید.

اگر می‌خواهید بدانید ماشین شما چقدر قیمت دارد، کافی است آگهی‌های مشابه را بررسی کنید. همچنین از یک مرجع معتبر می‌توانید برای بررسی ماشین و تعیین قیمت دقیق خودرو کمک بگیرید. این قیمت یک عدد واقعی است و معامله ماشین را برایتان آسان می‌کند.

خلافی‌های ماشین را  قبل فروش بپردازید

کسی خانه‌ای که بدهی دارد و بدهی‌های آن به بانک پرداخت نشده را نمی‌خرد! برای ماشین هم این موضوع صدق می‌کند. شما ماشین را سوار شده‌اید، به هر نقطه که دلتان خواسته با آن سفر کرده‌اید و حالا که نوبت پرداختن بدهی شده، می‌خواهید ماشین را با جریمه و خلافی بفروشید!

در این زمان دو راه پیش رویتان وجود دارد. فروش ماشین با خلافی و کم کردن عددی که باید بپردازید از قیمت کل خودرو، یا فروش خودرو با صاف کردن کل خلافی‌های آن. پیشنهاد کارشناسان این است که خلافی ماشین را بپردازید و خودرو را بدون خلافی بفروشید تا خریدار خیالش راحت باشد.

برای فروش تصاویر حرفه‌ای از ماشین بگیرید

برای اینکه بتوانید بهترین خریدار را برای فروش خودرو پیدا کنید، باید عکس‌های آن را در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف بگذارید. این عکس‌ها سرنوشت‌ساز هستند و می‌توانند یک معامله عالی را برایتان رقم بزنند.

برای اینکه تصاویر نمایشگاهی باشد، توصیه می‌شود که ماشین را در محلی با طبیعت زیبا یا خیابانی که تمیز و جذاب است پارک کنید و از آن عکس بگیرید تا تصاویر ماشین حرفه‌ای باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی