محمد شریعتمداری، وزیر صنعت در حاشیه پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو در جمع تعدادی از خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد. وی درباره رای دیوان عدالت اداری برای تعرقفه خودروهای هیبرید، اظهار داشت: منتظر رای هیات وزیران هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم که به زودی مصوبه کاهش […]
به گزارش خبرنگار جوان خودرو
وی در پاسخ به این سوال که آیا انعقاد قراردادهای خودرویی زمان بر نشده بیان کرد: نه اینگونه نیست. طرف خارجی باید سایت های مورد نظر را ببیند و سپس انتخاب کند و این انتخاب ممکن است در مفاد قرارداد تغییراتی ایجاد کند و این پروسه به طول می انجامد اما به نظر من روال عادی خود را طی میکند.
وزیر صنعت در خصوص جذب سرمایه گذاری های جدید به جز شرکت های فرانسوی در صنعت خودرو تاکید کرد: اگر سرمایه گذاران شرایط و ضوابط ایران را بپذیرند هیچ محدودیتی برای جذب سرمایه گذاری وجود ندارد اما طرف قرارداد شرکت های خودروسازی داخلی هستند که عمدتا ترجیح می دهند با ایجاد جویت ونچر با شرکت های و برندها معتبر دنیا که سابقه حضور در ایران را داشته باشند را همکاری کنند. در این همایش هم اگر سرمایه گذارانی آماده سرمایه گذاری باشند ما استقبال خواهیم کرد.
شریعتمداری در خصوص انعقاد قراردادی که در حاشیه همایش صنعت خودرو صورت گرفت عنوان کرد: این قرارداد یک قرارداد توسعه همکاری بین یک شرکت فرانسوی و یک شرکت قطعه ساز ایرانی بود که در خصوص اصلاح روند تولید و نوسازی منعقد شد و ما باید تلاش کنیم عمق ساخت داخل را افزایش دهیم و در سایه قراردادهای بزرگ و ابرپروژه هایی مثل نوسازی ناوگان حمل و نقل بتوانیم گرد وغبار صنعت قطعه سازی را کنار بزنیم و به روندی که در دهه 80 آغاز شده بود با سرعت برگردیم.
وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: پس از برجام 9.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت در قالب 224 طرح است که 50 طرح آن مورد بهره برداری قرار گرفته است و 80 فقره پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد داشته است و از این میزان حدود 2 میلیارد دلار آن در صنعت خودروسازی بوده است.
وزیر صنعت تاکید کرد: برنامه تولید یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو برای سال 96 در دست اجرا است و بیش از 12 میلیارد دلار گردش مالی صنعت خودروسازی کشور است. افزایش رضایتمندی مردم هدف اصلی ما است، باید در جهت استانداردسازی و افزایش کیفیت خودرو گامهای بلندتری برداریم.
وی در پایان تاکید کرد: صنعت خودروسازی یک صنعت بومی برگرفته از داخل کشور نیست، پس رقبای خارجی طبیعتا در این حوزه از ما جلوترند.از ورود سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاری هایی که حتی بیش از 50 درصد مشارکت در تولید داشته باشند، حمایت می کنیم.تلاش کنیم تا ایجاد مرکز تحقیقات مشترک را در قراردادهای سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای خارجی در ایران قرار دهیم.پیش بینی می شود تا سال 2030 بیش از 10 درصد تولیدات خودروسازها به سمت خودروهای برقی برود، در این زمینه باید قدمهای محکم تری برداریم.در زمینه افزایش خودروهای هوشمند در جهان که تا سال 2030 حدود 50 درصد خودروهای دنیا نیمه خودران می شوند ، باید خودروسازی کشور گام بردارد.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید