امروز بهدلیل کاهش چشمگیر تولید محصولات دیگر برندها و نایاب بودن بعضی از خودروها مثل رقیبان ژاپنی (صفر کیلومتر)، کامیونت 5.2M آمیکو بار تقاضا این بخش از بازار را به تنهایی به دوش میکشد. خودرویی که قبلا امتحاناش را در پخش مواد غذایی و حتی پمپ بنزینهای سیار پس داده است. به گزارش پایگاه خبری […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
از جمله خودروهای تجاری سبک در بازار ایران کامیونتهای شهری هستند. در سالهای اخیر و قبل از تحریمهای ظالمانه آمریکا برندهای مختلفی از ژاپنیها گرفته تا چینیها و حتی اروپاییان در این بخش از بازار ایران محصولات مختلفی را معرفی و راهی بازار کردند. اما درست بعد از زمزمههای ترامپ برای خروج از برجام و آغاز تحریمهای جدید، این کامیونتهای تازه از راه رسیده با مشکلات مختلفی از خدمات فنی گرفته تا نایابی قطعات یدکی و حتی عدم تامین خودرو توسط خودروسازان و واردکنندگان روبهرو شدند.
در این میان اما بعضی از تولیدکنندگان چون آمیکو که سابقه خوبی در تامین خودروهای تجاری در بازار ایران دارد، توانست با استراتژی صحیح در بخش تامین قطعات و تولید، سهم بازار خود را از سگمنت خودروهای سبک تجاری حفظ کند. این در شرایطی است که امروز بهدلیل کاهش چشمگیر تولید محصولات دیگر برندها و نایاب بودن بعضی از خودروها مثل رقیبان ژاپنی (صفر کیلومتر)، کامیونت 5.2M آمیکو بار تقاضا این بخش از بازار را به تنهایی به دوش میکشد. خودرویی که قبلا امتحاناش را در پخش مواد غذایی و حتی پمپ بنزینهای سیار پس داده است.
این خودرو مجهز به یک موتور 2771 سیسی 4 سیلندر است که میتواند تا 90 اسببخار نیرو تولید کند. البته در خودروهای تجاری اسبهای بخار در اولویتهای بعدی هستند و به همین دلیل گشتاور 220 نیوتنمتری این خودرو است که بیشتر به چشم اهل فن میآید. نکته جالب توجه در مورد این خودرو این که کامیونت با اتاق 2.3 تن وزن دارد که نسبت به رقیبان سبکتر است. در نتیجه طبق استانداردهای فنی و ایمنی این خودرو میتواند تا 2.9 تن بار را حمل کند که نسبت به رقیبان همرده بیشترین ظرفیت را دارد.
یکی دیگر از پتانسیل های 5.2M شاسی آن است. اگر نگاهی به سابقه آمیکو در تولید شاسی خودروهای تجاری خود بیندازید، خواهید دید که حتی خودروهای سنگین این تولیدکننده داخلی مثل کامیون کمپرسی 2631 و یا کشنده 2640 هم دارای قویترین شاسی بین رقیبان خود هستند. به شکلی که در میان رانندگان ضربالمثلی وجود دارد که میگوید: «آمیکو کمرش خم نمی شود!»
زیرا شاسیهای تولید آمیکو به دلیل قدرت تحمل بار دوام بالایی دارند و مقاومت این شاسیها بیش از ظرفیت استاندارد خودرو است. از این رو شاسی کامیونت آمیکو نیز از این قائده مستثنی نیست. وزن این شاسی بدون اتاق و متعلقات آن معادل 1.9 تن است.
این خودرو در یکصد کیلومتر حدود 12 لیتر سوخت مصرف میکند و از این نظر جزو کممصرفترین خودروهای بازار به حساب میآید. ضمن اینکه به دلیل کالیبراسیون مناسب سیستم سوخترسانی با کیفیت گازوئیل عرضه شده در کشور، همچون رقیبان خارجی نیازی به تعویض سوزنهای انژکتور بعد از هر 150 هزار کیلومتر با هزینههای گزاف ندارد. از این رو حتی نمونههای کارکرده آمیکو 5.2M نیز در بازار مشتریان خود را دارد. جالب آنکه اگر سری به آگهیهای فروش کامیونت کارکرده در فضای اینترنت بزنید، خواهید دید که آمیکو با اینکه بخش زیادی از ناوگان حملونقل سبک را به خود اختصاص داده است، اما کمترین آگهی فروش را در میان رقیبان مختلف داخلی و خارجی دارد که خبر از کیفیت تولید این خودرو و استهلاک پایین آن میدهد. این خودرو بهصورت صفر کیلومتر در رنگ زرد با قیمت 150 میلیون تومان و در رنگ سفید با قیمت 145 میلیون تومان به بازار عرضه میشود.
سلام شاسی ماشین زده تو ذوقش اگر مشکی بود از ایسوزو هم خوشکلتر میشد مشتری پسند بود
لیست قیمت شرکت رو از کجا باید تهیه کنیم،،، شرایط فروش
لیست قیمت امیکو سه تن،،، شرایط فروش رو بفرمایید
شماره اتاق آمیکو کجا حک شده؟؟