پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات جدید پژو در ایران خودرو_پژو 208_پژو 2008_پژو 301_پژو 308_پژو 3008

مشخصات فنی و تصویر 5 محصول آینده ایران خودرو

ایران خودرو در نظر دارد پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 به محصولات خود اضافه کند. به همین منظور نگاهی اجمالی به مشخصات فنی و تصویر 5 محصول آینده ایران خودرو خواهیم داشت. به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو، قرار شده است پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران‌خودرو و هلدینگ […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۴

ایران خودرو در نظر دارد پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 به محصولات خود اضافه کند. به همین منظور نگاهی اجمالی به مشخصات فنی و تصویر 5 محصول آینده ایران خودرو خواهیم داشت.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو، قرار شده است پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران‌خودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایه‌گذاری شود تا در این دور از همکاری‌ها پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد.

 همکاری پژو فرانسه و ایران‌خودرو قرار است از سر گرفته شود و خودروهای جدیدی در ایران تولید شود. در این زمینه مدیرعامل ایران‌خودرو با مدیر هلدینگ پژو سیتروئن دیدار و گفتگو کرده است تا مقدمات احیای روابط این دو گروه خودروساز با یکدیگر فراهم شود. همکاری‌های جدید ایران‌خودرو و پژو مانند قبل نخواهد بود و تغییرات مثبتی در نوع ارتباط این دو گروه سازنده‌ی اتومبیل در ایران و فرانسه ایجاد خواهد شد.

 هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو درباره‌ی همکاری‌های جدید ایران با برند پژو فرانسه اعلام کرد:

در مذاکراتی که با رئیس گروه پژو سیتروئن داشتیم، قرار شد شرکتی ایجاد کنیم که 50 درصد سهامش به نام ایران‌خودرو و 50 درصد دیگر به نام پژو سیتروئن باشد. مدیریت این شرکت نیز 2 سال از سمت ما و 2 سال از سمت آن‌ها تعیین می‌شود. مذاکرات ما با پژو به نفع کشور است. از موقعی که قرارداد امضا شده و شرایط اجرای برجام مهیا شود، تقریباً 15 تا 18 ماه طول می‌کشد تا تولیدات این شرکت مشترک به بازار برسد. قرار بر این است که پانصد میلیون یورو برای ایجاد این شرکت سرمایه‌گذاری شود و در این دور از همکاری‌ها 5 خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد.

بر اساس اعلام یکه زارع 30 درصد تولیدات پژو در خاک ایران از طریق کانال‌های فروش پژو به دنیا صادر می‌شود. اما این پنج خودرویی که قرار است تا دو سال دیگر به بازار ایران و دنیا ارائه شوند چه مشخصات فنی دارند و چقدر پیشرفته‌تر از پژوهایی است که در ایران تولید می‌شود؟ این موضوع را در ادامه بررسی می‌کنیم.

Peugeot_301_پژو 301

پژو 301

پژو 301 خودروی سدان شهری است که تولیدش از سال 2012 در شرکت پژو آغاز شده است. در نسخه‌های مختلف این خودرو از دو موتور متفاوت استفاده می‌شود. پژو 301 سه نسخه‌ی بنزینی اصلی دارد. موتور 1200 سی‌سی با گیربکس دستی، موتور 1600 سی‌سی با جعبه‌دنده‌ی دستی و موتور 1600 سی‌سی با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک، سه نسخه‌ی اصلی این اتومبیل هستند. طول این خودرو 4442 میلی‌متر، عرض آن 1953 میلی‌متر و ارتفاعش 1407 میلی‌متر است. مشخصات اصلی سه نسخه‌ ی بنزینی را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

بروزرسانی: قیمت پژو 301 اعلام شد

بروز رسانی: تولید پژو 208 و پژو 301 تا پایان سال 96 به تعویق افتاد

جدول مشخصات فنی پژو 301

جدول مشخصات فنی پژو 301

پژو 208 (1)پژو 208

بروزرسانی: جدیترین اخبار درباره پژو 208

پژو 208 خودرویی هاچ‌بک بوده و در دو نسل طراحی و تولید شده است. نسل اول از سال 2012 و نسل دوم از زمستان سال گذشته به بازار عرضه شده است. مدل 2015 این خودرو دارای 7 نسخه‌ی بنزینی متفاوت است.این 7 نسخه از سه نوع موتور بهره می‌برند. موتور 1000، 1200 و 1600 سی‌سی، سه حجم متفاوتی است که بر روی نسخه‌های مختلف پژو 208 استفاده می‌شود. این خودرو دارای طول 3965 میلی‌متر، عرض 1740 میلی‌متر و ارتفاع 1461 میلی‌متر است. مشخصات اصلی سه نسخه‌ی بنزینی متفاوت 208 را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

بروزرسانی: عرضه جدیدترین نسخه پژو 2008 قبل از نوروز

بروزرسانی: قیمت پژو 208 اعلام شد

بروزرسانی: زمان عرضه پژو 208

بروز رسانی: تولید پژو 208 و پژو 301 تا پایان سال 96 به تعویق افتاد

جدول مشخصات فنی پژو 208

جدول مشخصات فنی پژو 208

peugeot-2008-crossover_پژو 2008پژو 2008

جدیدترین اخبار مربوط به پژو 2008

پژو 2008 یکی از شاسی‌بلندهای تولیدی شرکت پژو فرانسه است. این خودرو از سال 2013 تاکنون در کارخانه پژو تولید می‌شود. سه نسخه بنزینی پژو 2008 از 3 نوع موتور استفاده می‌کنند.

دو موتور با حجم 1200 سی‌سی و موتور دیگر با حجم 1600 سی‌سی. پژو 2008 دارای طول 4158 میلی‌متر، عرض 1740 میلی‌متر و ارتفاع 1557 میلی‌متراست. مشخصات اصلی سه نسخه‌ی بنزینی این شاسی‌بلند را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

بروزرسانی: قیمت پژو 2008 اعلام شد

بروزسانی: مقایسه ای میان پژو 2008 و کیا اسپورتیج جدید

جدول مشخصات فنی پژو 2008

جدول مشخصات فنی پژو 2008

پژو 508-2014پژو 508

پژو 508 سدان شهری قدرتمندی بوده و در دو نسل متفاوت تولید شده است. نسل اول از سال 2010 تا 2014 میلادی تولید شده و نسل دوم از سال 2014 به بعد تولید می‌شود.

این خودرو در سه نسخه‌ با موتور 1600 سی‌سی تولید می‌شود که دو مدل از آن از جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک بهره می‌برد. طول عرض و ارتفاع پژو 508 به ترتیب 4831، 1920 و 1455 میلی‌متر است. مشخصات اصلی سه نسخه‌ی بنزینی 508 را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

جدول مشخصات فنی پژو 508

جدول مشخصات فنی پژو 508

peugeot-5008-پژو 5008پژو 5008

پژو 5008 در زمره‌ی خودروهای MPV یا چندمنظوره قرار می‌گیرد. این خودرو در دو نسل تولید شده است. نسل اول آن به سال‌های 2009 تا 2013 میلادی برمی‌گردد. نسل دوم پژو 5008 از سال 2013 میلادی در دنیا تولید می‌شود.

این خودروی MPV دارای طول 4529 میلی‌متر، عرض 1887 میلی‌متر و ارتفاع 1646 میلی‌متر است. این اتومبیل در سه نسخه‌ی دارای موتور 1600 سی‌سی تولید می‌شود. مشخصات اصلی سه نسخه‌ی بنزینی 508 را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

جدول مشخصات فنی پژو 5008

جدول مشخصات فنی پژو 5008

منبع: اقتصاد آنلاین

جلسه هم اندیشی ایران خودرو با خریداران هایما S7

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • MHR | 09/11/1394 در 18:07

    لطف بفرمایید و در مورد لوازم جانبی این خودروها هم مطلب بنویسید .ممنون.

  • فريد | 11/11/1394 در 19:42

    بازدهي موتورشون نسبت به خودرو هاي ژاپني و چيني پايين تر هست با مقايسه حجم موتور و توان موتورها نتيجه اين است كه خودرو هاي چيني بازدهي موتور بهتري دارند

  • همایون | 12/11/1394 در 09:53

    اینا ک همه از رده خارج اند آخه 200 تا هم شد سرعت

    • کامی | 08/04/1395 در 06:58

      اینا استاندارد هستش 405 2000 رو هم فرانسه اعلام کرده بود 190 اما من خودم 210 ها هم دبدم بره که البته این ماشین 15 ساله تولید نداره و مصرفش هم زیاده و لوازمش هم گرونه اما تو قیمت خودش(زیر 15 میلیون)بلحاظ سرعت رقیب نداره و بدنه قوی هم داره و حتی میگن که طول کاپوت چند سانتی از 405 1800 بلند تره.

    • معین الیاسی | 10/12/1395 در 23:35

      اووه چنان گفتی 200 تاهم شد سرعت کسی نفهمه فکر میکنه اینجا المانه تو این جاده ها از 120 بالاتر نمیشه رفت ادم سکته میکنه البته شما که با لامبورگینیت.ن همیشه 300 به بالا میرین واستون یه مقدار سخته روندن این جور ماشینا

  • محمد | 15/11/1394 در 20:41

    البته اگه همون امکاناتی که تو مدل اروپایی تولید میشه داخل ایرانم همون باشه خوبه. وگرنه مفت نمی ارزه.

  • فرهاد | 19/11/1394 در 00:30

    اینطور که معلوم شده حجم موتور پژو های جدید بین هزار تا هزار و دویست سی سی قدرت موتور بین شصت و پنج تا هفتاد و پنج اسب بخار و سرعتشون حداکثر یکصد و شصت کیلومتر بیشتر نخواهد بود یعنی از نظر توان به پراید نمیرسد با توجه به اینکه این مدلها تا زمانیکه به مرحله فروش در ایران برسند عمرشان به هفت سال رسیده است پس پرداخت حداقل 55 میلیون تومان برای خرید این اتومبیلها بنظرم کار منطقی نیست اگر نام پژو را کنار بگذاریم چنانچه کیفیت پراید خودمان را بهبود ببخشیم خریدش از هر نظر مقرون به صرفه تر است..

    • کامی | 08/04/1395 در 07:07

      توی 2 مورد دیده شده که قدرت از پراید پایین تره وگرنه 13 مورد دیگه بهتر هستن

  • هادی | 20/11/1394 در 01:06

    باسلام خدمت هموطنان عزیزم بنظراینجانب درهمه مواردخودروهایی که ایران خودرو باپژو عقدقرارداد انجام داده حدودا همه در یک رنج موتور و قدرت موتور وسرعت قرار دارندمثلا چرا سدان بزرگ با قوای محرکه قوی وجود ندارد تا مردم بسوی خودروهای وارداتی دیگر نروند مسئولان خودروساز ما باید طیفهای گسترده تری را در همین 5نمونه قرار دهند

  • فرهاد | 08/12/1394 در 17:04

    جدا پژو 2008 با این کلاس بدنه ی بزرگ با موتور 1300 cc و 3 سیلندر چه جوری میخواد این ماشینو بکشه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! این ماشینو بخوای تو اتوبان باهاش شتاب بگیری کم میاره که!!!!!???

    • کامی | 08/04/1395 در 07:12

      مثل لیفان x50 که 1500 هست اما این پژو 100% بهتره

    • مهدی | 22/01/1396 در 22:06

      داداش موتورشو قراره 1600 بکنن با چهار سیلندر که 160 اسب بخار میشه.

  • مهدی | 10/12/1394 در 05:07

    اولا این مدلای چند سال فبله دوماقبمتهای این خودروها را نزده اندسوما همه میدونیم پژو از خودروهای پراستعلاک بشمار میاد وخدمات پس از فروشش مشخص شده ولوازم بدنه وموتور توبازار هست یا مثل ال نود باید از این ایرانخودرو به اون ایرانخودرو بگردی برای یک قطعه

  • جواد | 10/12/1394 در 07:46

    چرا حجم موتورشون کمه؟ توربو شارژن؟

    • کامی | 08/04/1395 در 07:19

      ن ولی شرکت بزرگی مثل پژو حجم پایین میزنه که مصرف بیاد پایین و همون رو قدرتش رو زیاد میکنه

  • مهدی | 14/12/1394 در 13:13

    باسلام به همگی بنظر من با اینکه حجم موتوراشون پایینه ولی طبق استانداردهای روز ساخته میشن و با مصرف و استهلاک بهینه بهترین کاربرد رو دارن مثلا پیکان هم 1600 هستش ولی پراید 1300 خیلی از اون پر شتاب تر و کم مصرف تره…
    ولی بنظر من این مدلهای جدید از 206. تیپ پنج و مخصوصا 207i کم میارن ولی بازم باید منتظر بود ببینیم چطور جواب بدن…
    باتشکر از همه دوستان

    • کامی | 08/04/1395 در 07:20

      208 1600 رو بخون خیلی بهتر از 206 و 207 هستش

  • سعید | 21/12/1394 در 06:39

    پژو2008با این هیکل دلش اندازه گنجشکه نمیشد موتور قویتری انتخاب میشد موتور 3سیلندر برای یکsuvمثل اینکه بخان کامیون رو با سواری بکسلش کنند واقعا نمی صرفه

    • جاوید | 22/03/1395 در 16:02

      160 اسب قدرتشه یعنی اندازه نیسان پیکاپ و تقریبا تویوتا هایلوکس 2.7 لیتری شتاب 0 تا 100 هم 9 ثانیه میزنه کافی نیست واسه خودروی خانوادگی؟

  • رضا | 09/01/1395 در 04:35

    مذاکره کنندگان خودرو در داخل نیم نگاهی هم به مافیا وارد کننده خودرو هیوندایی دارند که نانشان قطع نشود انها یعنی مذاکره کنندگان خودرویی در ایران میانه را گرفتند خودرویی تولید شود با موتور حجم کم قیمت بالای 40 تا 50 و زیر 100 که هم پراید وسمند را بفروشند هم دست چینیها را قطع کنند و بالای 100 میلیون هم کسی طالب است که مافیا ان وجود دارد از هیوندا بگیر تا غیره مثلا خواستند بگویند در امر واردات خودرو پس از تحریم کاری کردیم

    • سعيد | 15/01/1395 در 14:20

      عالي بود

  • محمود | 26/01/1395 در 07:54

    اگه اینجوری باشه همون پژو ۴۰۵ که از همشون قدیمی تره ، از اینا قویتره و صد در صد بهترم هست.

  • Mohammad | 24/02/1395 در 08:41

    با سلام خدمت همه دوستان گرامی
    لطفا همینجوری قضاوت نکنید مشخصاتی که در بالا قید شده مشخصات ضعیف ترین نوع موتور اوناست .. یعنی نوشته شده که این ماشینها موتور 1000، 1200، 1400 و 1600 دارن که در بالا فقط مشخصات 1000 یا 1200 نوشته شده. درضمن اگر قصد خرید این ماشین هارو دارید همون اول ک اومدن بخرید چون که سری اول مستقیم از فرانسه وارد ایران میشن و طی چند ماه بعد از فروش اولین سری کار مونتاژ صورت میگیره که موتور ماشین یقیناً عوض میشه

  • ali | 27/02/1395 در 07:19

    با سلام اگه این محصولات به ایران بیاد خیلی از اپشن هاشو بر میدارند وهمون پیشرانه 1200 سی سی رو روش نصب میکننند

  • مهدی | 19/03/1395 در 20:41

    این سایت خودروسازی دانگ فنگ هست همه پزوهای ایرانخودرو رو از چین میارن بعد میگن طی قرار داری با فرانسه امضاع شد H30 301 208 2008 508 http://www.dfmc.com.cn/product/CarsList_en.aspx?infoclass=C02

    • مهدی | 22/01/1396 در 22:12

      داداش راست میگی رفتم نگاه کردم ممنون.منم فکر میکزدم مال فرانسست میگم پژو مفت ماشینشو نمیده مونتاژ کنن.

    • مهدی | 22/01/1396 در 22:13

      مارو باش که فکر میکردیم یه خودروی خوب تو راهه.

  • جاوید | 22/03/1395 در 15:53

    دوستان قبل از نظر دادن برید راجع به این خودروها مطالعه و تحقیق کنید درسته که در حد مرسدس آ ام جی نیستن اما از خیلی خودروهای بی کیفیت موجود بهترن هرچی که باشه استاندارد اروپا دارن و گرنه محال بود اجازه تولیدشو بدن از نظر ایمنی هم که همشون تقریبا 5 ستاره ایمنی موسسه یورو ان کپ رو گرفتن و امکانات خوبی هم دارن پس ما بجای گلایه از اینکه چرا رفتن سراغ پژو بیاید نظراتتون رو اعلام کنید تا قیمتها رو بالا نبرن و لطف کنید آمار و ارقام الکی ندید و بقیه رو گمراه نکنید مطمئن باشید کیفیت این ماشینها اونقدر بالا هست که هر ماشین دیده و ماشین ندیده ای رو راضی کنه بفکر مکاتبه با مسئولین باشید تا قیمت مناسب براشون بزنن

  • جاوید | 22/03/1395 در 15:58

    نمیدونم چرا همه گیر دادن به حجم موتور و قدرت اخه یکی نیس بپرسه جاده هاتون جاده ست یا راننده هاتون راننده که میخواید 300 کیلومتر برونید دنیا تا دنیا فکر ساخت ماشین کم مصرفن ایرانیا هنوز دنبال حجم موتورن اقا جان برو تراکتور بخر حجم موتورش از همه بیشتره

    • حسین | 01/04/1395 در 06:36

      چرا پژز2008 دنده اتومات نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سعید | 14/05/1395 در 17:41

    به نظر من هر چی باشه ماشین فرانسوی از ماشین های چینی که تو بازار بالای 50 میلیون هستش خیلی بهتره ضمنا ما تو ایران زندگی میکنیم و هیچ حقی نداریم که ماشین خوب سوار بشیم

  • احسان | 26/05/1395 در 07:09

    بذارين بياد بعد اظهار نظر كنيد

  • حمید | 28/05/1395 در 23:55

    ای نمیری ایران خودرو….نشد یه ماشین بدید بیرون که توش اما واگر وشاید نباشه.

  • راژان | 13/06/1395 در 08:35

    با سلام دوستان واقعا جای شرم داره ماشینایی با قیمتای بالا و موتورای ضعیف

  • عیسی | 19/07/1395 در 15:18

    آخه شاسی بلند با سه سیلندر و1200سی سی مگه میشه اصلا خنده داره بخدا حداقل ماشینهای چینی 4 سیلندرن

  • aslan | 30/07/1395 در 10:38

    تو سايت ديگه واسه همشون يه موتور مشترك ١١٥ اسبي نوشته بود كه به نظر من خيلي بده ولي اگه اطلاعات سايت شما صحت داشته باشه خيلي عالي هسش خودشم ٢٠٧ با شتاب ٧.٤ ثانيه !!

  • sam | 07/09/1395 در 20:00

    پژو 2008 مدل 2015 نمی آید ؟

  • کریمی | 09/09/1395 در 12:05

    بنظرم بخاطر آلودگی هوا ورود خودروهای با مصرف کمتر از 2 لیتر در صد کیلومتر با هر حجم موتوری باید آزاد باشه این عمل عینا مصداق حمایت از تولید داخل هست چرا که یک نوع هدف گذاری قاطع و صحیح هست برای کارخانه های داخلی که خودشونو ارتقا بدهند

  • جعفر | 13/09/1395 در 06:57

    اقایون خانوما توجه کنن مطمین باشین ماایرونیهاهیچ وقت ماشین باکیفیت سوارنخواهیم شدچون تااینده ای نه چندان دورکشورهایی مثل سوریه ولبنان که الان درحال جنگ هستندصنعت خودروسازیشون ازما میزنه جلوومافقط مونتاژکارخودروهای درجه 3چین باقی خواهیم ماندمااصلاصنعتی بنام خودروسازی نداریم.بازارعرب سوریه ولبنان دراینده بازارخوبی برای ماشینهای لوکس خواهندبودماهم بااین جاده های مرگمون لیاقتمون بیشرازام وی ام درجه 3چین نخواهدبوداونهم فقط مونتاژافسوس برای ایران وتمدن ایرانی که الان ازعرب جاهلی عقب مونده ایم

  • سخن دل مردم | 02/12/1395 در 18:14

    نمی دونم ما که حقوقامون از خارجی ها کمتره چرا باید خودرو اونا رو با قیمت خیلی بیشتر از اروپا سوار شیم؟با اینکه وضع اقتصادیمون از اونا بدتره.

  • مهدی | 22/01/1396 در 22:08

    نگران نباشید قراره موتورشون 1600 سی سی بشه با 160 اسب بخار قدرت و توربو شاژم هست این مشخصات مال فرانسست ایران قوی ترشو میزنه.

  • کارشناس خودرو | 10/04/1396 در 20:49

    دوستان اگه نظر منو بپرسید میگم الان عصر ماشینهای هیبریدی با مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در صد کیلومتر با قیمت مناسب حدود 50 میلیون تومن هست که هم از شر آلودگی هوا و خطراتش خلاص بشیم و هم از نظر اقتصادی مورد استفبال مردم می باشد.با تشکر ازهمه دوستان عزیز علاقمند

  • سعید | 10/04/1399 در 15:31

    ایران خودرو خودش سرش نمیشه که خودرو بسازه حداقل بیاد یه خودروی فرانسوی رو تولید کنه بعد ارم ایران خودرو رو بچسبونه بهش بعد گول مردم بزنه بگه من این خودرو رو طراحی کردم هههههههههههه

کیوسک مطبوعاتی