پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایکاپ_ایران خودرو پژو

اثر تمدید تحریم‌ها بر قرارداد جدید پژو با ایران

مدیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران نگران وضعیت قرارداد جدید پژو با خودروسازان ایرانی هستیم، گفت: متأسفانه هنوز پژو علاقه‌ای به ساخت داخل قطعات هایتک ندارد. مازیار بیگلو در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران توسط مجلس سنای آمریکا آیا تغییری […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

مدیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران نگران وضعیت قرارداد جدید پژو با خودروسازان ایرانی هستیم، گفت: متأسفانه هنوز پژو علاقه‌ای به ساخت داخل قطعات هایتک ندارد.

مازیار بیگلو در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران توسط مجلس سنای آمریکا آیا تغییری در همکاری مشترک قطعه سازان ایرانی با شرکای خارجی بوجود خواهد آمد یا خیر؟ اظهار داشت: در حال حاضر ما منتظر عکس العمل رسمی وزارت امور خارجه و شورای  عالی امنیت کشور برای این تصمیم مجلس سنای امریکا هستیم.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده با توجه به سرمایه گذاری رنو در ایران تمدید این تحریم‌ها خللی در همکاری این خودروساز با شرکای ایرانی بوجود نمی‌آورد، افزود: اما در مورد پژو وضعیت فرق می‌کند. البته مقامات پژو چندین بار اعلام کرده‌اند که خواستار گسترش همکاری با صنعت خودروی ایران هستند و تحت تأثیر سیاست قرار نمی‌گیرند اما عکس العمل رسمی ایران در مقابل تمدید تحریم‌ها مشخص می‌کند که این شرکت آیا همچنان خواستار همکاری با ایرانی‌ها هست یا خیر.

دبیر انجمن قطعه سازان اضافه کرد: ما در این مورد نگران هستیم که آیا پژو تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار خواهد گرفت یا خیر.

بیگلو با بیان اینکه در حال حاضر شرکت پژو در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک است، تصریح کرد: این استعلام‌ها مربوط به فاز اول و دوم همکاری‌ها که به تولید قطعات بدنه، تزئینات داخلی و قطعات مکانیکال است مربوط می‌شود و هنوز شرکت پژو هیچ درخواستی برای استعلام واحدهای قطعه‌سازی کشور جهت تولید ایربگ، ECU و ABS نداشته است.

وی اضافه کرد: عدم ورود پژو به تولید مشترک قطعات هایتک این نگرانی را در ما ایجاد می‌کند که این شرکت همچنان می‌خواهد این قطعات را خود تولید کرده و صنعت خودرو را مانند گذشته وابسته به خود کند.

دبیر انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو درخواست کرده‌ایم تا نظارت جدی بر عملکرد قرارداد جدید پژو داشته باشند، گفت: به وزارت خانه گفته‌ایم اگر انجمن قطعه سازان تولید خودروهای جدید پژو در ایران را کمتر از 40 درصد ساخت ایران اعلام کند باید تولید آنها متوقف شود.

بیش از 420 هزار دستگاه از خودروهای فرسوده در صف جایگزینی

تاثیر افزایش جهشی نرخ ارز بر صنعت خودرو

آمار تولید خودرو تا پایان آبان ۹۵+جدول عملکرد خودروسازان

توافق رنو و ایدرو به قرارداد تبدیل می شود

صدور مجوز سرمایه گذاری سیتروئن در ایران

پیش فروش پژو ۲۰۰۸ چه زمانی آغاز می‌شود؟

آغاز طرح ملی تولید خودروی رنو با سرمایه‌گذاری خارجی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی