پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تونل شهدای غزه

تونل شهدای غزه آماده بهره برداری شد

مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از اجرای موفقیت آمیز آزمایش حریق در تونل شهدای غزه خبر داد.  وسایل حمل و نقل در حال تردد از اتوبان حکیم به سمت غرب به بن بست می‌رسیدند که با احداث تونل شهدای غزه، انتهای اتوبان حکیم از غرب به آزاد راه تهران- کرج […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از اجرای موفقیت آمیز آزمایش حریق در تونل شهدای غزه خبر داد.  وسایل حمل و نقل در حال تردد از اتوبان حکیم به سمت غرب به بن بست می‌رسیدند که با احداث تونل شهدای غزه، انتهای اتوبان حکیم از غرب به آزاد راه تهران- کرج وصل می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مهدی پورهاشمی مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: آزمایش حریق در تونل شهدای غزه با هدف ارزیابی نحوه عملکرد تجهیزات تاسیساتی تونل انجام شد تا ضمن حصول اطمینان از کارکرد به موقع و صحیح این ساختارها در زمان بروز حریق احتمالی، تغییرات مورد نیاز در تنظیمات نرم افزارها و سخت افزارهای مربوطه اعمال شود.

سید مهدی پورهاشمی با بیان اینکه تجهیزات نصب شده به منظور تهویه هوای تونل های شهر تهران در شرایط عادی و اضطراری رفتارهای متفاوتی خواهند داشت، گفت: میزان دور و جهت عملکرد سیستم تهویه متناسب با شرایط مختلف برنامه ریزی شده است؛ از این رو آنچه در تونل شهدای غزه مورد آزمایش قرار گرفت، شامل عملکرد سیستم تهویه، اعلام حریق و مدیریت هوشمند تونل در زمان آتش سوزی است.

به گفته مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، آزمایش حریق در پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران براساس آخرین استانداردهای روز دنیا و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی انجام شده و با توجه به توسعه دانش احداث تونل های ترافیکی در کشور، نیاز به حضور و نظارت کارشناسان خارجی در این قبیل آزمایش ها برای همیشه برطرف شده است.

گفتنی است؛ سیستم های تهویه در تونل های ترافیکی همواره با توجه به شرایط اضطراری بروز حریق تعریف و طراحی می شوند، چراکه بخش قابل توجهی از حوادث و خسارات جانی تونل ها در تمام کشورهای جهان، به دلیل بروز آتش سوزی و خفگی ناشی از انتشار دود بوده است.

درباره تونل شهدای غزه بیشتر بدانید:

بزرگراه حکیم یکی از بزرگراه‌های اصلی پایتخت است که به موازات بزرگراه همت از محدوده شرق به غرب امتداد پیدا کرده‌ است. این بزرگراه پیش از این به علت اینکه در امتداد مسیر بزرگراه رسالت قرار داشت به همین نام، نامیده می‌شد اما بعدها به نام سیدمحمدباقر حکیم تغییر کرد.
بزرگراه حکیم ۹ کیلومتر طول دارد که از تونل رسالت در غرب بزرگراه رسالت آغاز می‌شود. این بزرگراه در طول مسیرش به سمت غرب بعد از عبور از محل‌های یوسف آباد، کوی نصر، برج میلاد ،پارک جنگلی پردیسان، شهرک ژاندارمری و باغ فیض به پل علامه جعفری می‌رسد. در ادامه با امتداد به سمت غرب در نهایت پس از گذر از بزرگراه شهید باکری (بلوار آسیای سابق) و جاده شرقی ورزشگاه آزادی به بزرگراه آزادگان ختم می‌شود. البته امتداد این بزرگراه تا تقاطع کاروانسرا سنگی واقع در جاده مخصوص کرج در دست ساختمان است.
بزرگراه حکیم که یکی از شریان‌های اصلی شهر محسوب می‌شود و تا حدود بسیار زیادی بار ترافیکی نوار شرقی – غربی را کاهش داده‌است.
این بزرگراه در طول مسیر خود با بزرگراه‌های کردستان، شیخ فضل الله نوری، یادگار امام، اشرفی اصفهانی، ستاری و باکری تقاطع دارد و پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح متعددی از آن‌ها عبور می‌کند و باعث می‌شود ترافیکی تقریبا روان داشته باشد. تونل حكيم پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران به شمار می‌رود و امکان احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم، بدون قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر را فراهم کرده است.
 تونل حکیم با نام جدید تونل شهدای غزه با صرف بودجه ۷۰۰ میلیارد تومان که به صورت یک تونل دوقلو طراحی و احداث شده است قابل بهره برداری است.
وسایل حمل و نقل در حال تردد از اتوبان حکیم به سمت غرب به بن بست می‌رسیدند که با احداث تونل شهدای غزه، انتهای اتوبان حکیم از غرب به آزاد راه تهران- کرج وصل می‌شود.
این تونل بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی، 2049 متر طول دارد و اجرای آن امکان احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم، بدون قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر را فراهم کرده است.

بهره برداری از ادامه بزرگراه حکیم طی ۲ماه آتی

فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان ها سد راه توسعه LRT

تمام ایستگاه های مترو به آسانسور مجهز می شوند

انتخاب شرکت واحد اتوبوسرانی به عنوان مدیر بخش خاورمیانه UTTP

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی