پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت پیشنهادی

الزام برونگرا شدن صنایع و تولید / جزییات سخنرانی وزیر صنعت پیشنهادی در مجلس

محمد شریعت مداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز در حالی که از برنامه های خود در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای دولت دفاع می کرد، گفت: مبنای تاسیس بسیاری از واحد های صنعتی در کشور تامین نیازهای بازار داخلی بوده و به همین دلیل پیشرفت این واحدها کند است. به گزارش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

محمد شریعت مداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز در حالی که از برنامه های خود در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای دولت دفاع می کرد، گفت: مبنای تاسیس بسیاری از واحد های صنعتی در کشور تامین نیازهای بازار داخلی بوده و به همین دلیل پیشرفت این واحدها کند است.

به گزارش جوان خودرو برای کالاهای با دوام و کیفیت داخلی باید بازارهای خارجی تعریف کرد. سازمان نوسازی و گشترش صنایع ایران ( ایدرو) در دهه 40 با هدف رشد صنایع کشور تاسیس شد اما هنوز بعضی از صنایع کمبودهای دارند. الان حدود 230 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع هزینه شده است که 70 درصد این سرمایه در حال کردش بین واحدهای صنعتی مانده و تنها 30 درصد است که به کار می آید.

وزیر صنعت پیشنهادی دولت دوازدهم در ادامه تشریح برنامه هایش بعد از سخنان موافق و مخالف در مجلس گفت: باید سهم صنعت، معدن و تجارت را از کیک موجود در نظام بانکداری بیشتر کرد. اما با این نرخ سود بانکی شرایط دشواری وجود دارد. در صورتی که توفقیق داشته باشم و رای مجلس به بنده باشد، یکی از برنامه هایم همکاری با نظام بانکی است به منظور کاهش نرخ سود بانکی در حوزه صنعت، معدن و تجارت. در حالی که بعضی از بنگاه های صنعتی کشور با 10 درصد سود فعال هستند و با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند، چطور می شود نرخ سود بانکی بیش از 20 درصد را پرداخت کنند؟

وی همچنین به نرخ ارز و تاثیر ان در بخش صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: نرخ ارز نباید بدون توجه به نوسانات تورمی داخلی و خارجی و مابتفاوت آن تثبیت شود. من موافق بازی نرخ ارز در یک بازه عقلانی هستم که باعث مانعی برای رشد واحدها به شمار نمی رود. صنایع ما تمرکز گرا شده اند در حالی که صنعت برونگرا باید واحدهای تولیدی را در مرزها احداث کند تا صادارت راحت تری داشته باشد.

شریعتمداری در بخش معدن نیز بسیار سخن گفت و سپس در حوزه اقتصاد مقاوتی نیز گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی 48 مسئولیت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده است که انشالله در صورت جلب رای اعتماد بنده از مجلس بلافاصله اقدامت عملی در این خصوص را شروع می کنیم. باید توجه داشت که رسیدن به انقلاب صنعتی بدون استفاده از تکنولوژی ها و علوم جدید میسر نمی شود. در جایی گفتند بنده وزیر واردات هستم، اما به شهادت برادر عزیم اقای جهانگیری بنده حامی تولید و صنعت داخلی هستم.

محمد شریعت مداری وزیر پیشنهادی دولت حسن روحانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت که در پایان سخنانش با اشعاری در وصف فرهنگ ایثار و شهادت نشان داد با اهل ادب و شعر هم غریبه نیست، به نظر نمی رسد برای جلب اعتماد از مجلس کار سختی داشته باشد.

سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس

دیدار وزیر صنعت با مدیرعامل پژو سیتروئن

ازدید وزیر صنعت از شرکت پروتون

خودرو انحصاری نیست شورای رقابت کناره گیری کند

ماموت مجوز واردات ندارد

تولید پراید چه زمانی متوقف می شود؟/جزییات نشست خبری وزیر صنعت و معدن

تولید بیش از 20 خودرو جدید در دولت یازدهم/همایش روز ملی صنعت و معدن

امضا قرارداد توسعه و تولید خودروهای جدید بین رنو، نگین خودرو و ایدرو

هدر رفتن منابع در شرکتهای خودروسازی باید مهار شود

همکاری ایران و اتریش برای تولید موتور خودرو کم مصرف

انتشار جدیدترین برنامه راهبردی صنعت خودرو

چشم امید خودروسازان خارجی به وزیر جدید صنعت

توسعه تولیدات داخلی و صادرات هدف وزارت صنعت و معدن است

همکاری سایپا و نیسان نزدیک است

توقف تولید خودروهایی که از استانداردهای ملی جا بمانند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی