پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم ECO

سیستم ECO چگونه عمل میکند؟

در این بخش میخواهیم طرز کار و عملکرد سیستم ECO در خودروها را بررسی و تفاوت ها و عملکرد آن را مطلع بشویم.  در ضمن در هر شرکت این سیستم متفاوت و عملکردش چیز دیگری میباشد که در ذیل به شکل خلاصه شرح داده می شود. طرز کار سیستم ECO در هر شرکتی متفاوت است. […]

امیر
پنجشنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

در این بخش میخواهیم طرز کار و عملکرد سیستم ECO در خودروها را بررسی و تفاوت ها و عملکرد آن را مطلع بشویم.  در ضمن در هر شرکت این سیستم متفاوت و عملکردش چیز دیگری میباشد که در ذیل به شکل خلاصه شرح داده می شود.

طرز کار سیستم ECO در هر شرکتی متفاوت است. در خودروهایی مثل تویوتا و ب­ ام­ و با فعال کردن این دکمه خودروی شما از تمام قدرت پیشرانه خود استفاده نخواهد کرد و قدرتی کمتر از حد نرمال را در اختیار راننده می‌­گذارد.
در خودروهای فولکس­ واگن و فورد در مواقعی که دنده در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد، خودرو دنده را در دور موتورهای پاببن‌تر عوض می‌کند.
در خودروهای مرسدس بنز و لندروور زمانی که دکمه­ ECO را فعال کنید، مواقعی که توقف‌های نسبتا طولانی داشته باشید مانند انتظار در پشت چراغ قرمز، خودرو به طور اتوماتیک موتور خود را خاموش می­‌کند و زمانی که شما دوباره پدال گاز را فشار دهید خودرو روشن می­‌شود.
فیات نیز تصمیم گرفته زمانی که شما این سیستم را فعال کنید، از گشتاور خودروهای خود کم کند.
در خودروهایی مثل هوندا امکانات پر مصرف خودرو مانند تهویه مطبوع غیر فعال می‌­شود.
چه زمانی می‌توان از دکمه اکو استفاده کرد؟ اگر شما مالک خودرویی همچون مرسدس بنز یا لندروور هستید، به جزء مواقعی که در ترافیک­‌های نسبتا روان و در حال حرکت هستید و قرار است توقف ‌های نسبتا طولانی و پشت سر هم داشته باشید، می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. اگر شما مالک خودرو برند دیگری هستید، اگر با این موضوع که موتور نتواند از تمام قدرت و امکانات خود استفاده کند مشکلی ندارید، می­‌توانید در هر زمان که اراده کنید از این سیستم استفاده کنید.
فلسفه استفاده این سیستم در خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.
منبع : خودروکار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی