پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اوتلندر برقی

آرین موتور میتسوبیشی اوتلندر برقی را رونمایی کرد + قیمت

شب گذشته آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن در ایران، از اولین شاسی بلند پلاگین هیبرید، یعنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV در ایران رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، در نگاهی گذرا تفاوت چندانی در ظاهر این مدل با نسخه بنزینی دیده نمی شود، به جز رینگ و طرح سپرها، اما وقتی […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

شب گذشته آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن در ایران، از اولین شاسی بلند پلاگین هیبرید، یعنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV در ایران رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، در نگاهی گذرا تفاوت چندانی در ظاهر این مدل با نسخه بنزینی دیده نمی شود، به جز رینگ و طرح سپرها، اما وقتی پا به داخل کابین گذاشته می شود، تفاوتهای زیادی به چشم می خورد.

اوتلندر پلاگین هیبرید با عنوان PHEV مخفف PLUG-IN HYBRID ELECTRIC Vehicle شناخته می شود . این خودرو خیلی زود به یکی از پر فروش ترینهای جهان تبدیل شده و حالا پا به ایران گذاشته است. اوتلندر، شاسی بلندی محبوب و شناخته شده در بازار ایران است و پیش بینی می شود نسخه هیبریدی شارژی کار سختی برای اثبات خودش در بازار پیش رو نداشته باشد. شاسی بلند جادار، با دوام، زیبا و پر امکانات که حالا به یک چرخه تولید نیرو پاک نیز مجهز شده است. همچنین نسخه پلاگین هیبرید از بعضی امکانات جدیدتر و به روزتر نسبت به مدل بنزینی نیز بهره می برد.

سیستم هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر PHEV شامل نیرومحرکه Twin Motor 4WD با 2 موتور روی محورهای جلو و عقب (یکی به صورت سری و یکی به صورت موازی) به همراه باطری ظرفیت بالا در کف این خودرو است. این خودرو با اتصال کابل برقی می تواند تنها طی 30 دقیقه 80% ظرفیت باطری را شارژ کرده و 52 کیلومتر را فقط از طریق برق طی کند و به این صورت به مصرف ترکیبی 1.8 لیتر در 100 کیلومتر دست پیدا کند که این عدد فوق العاده در مقایسه با رقبای هیبریدی در ایران اختلاف معناداری دارد.

موتور بنزینی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV یک موتور 4 سیلندر خطی 1998 سی سی با توان 121 اسب بخار است که جمع حداکثر توان کل پیشرانه ها به حدود 210 اسب بخار می رسد. این پیشرانه ها با یک گیرباکس CVT جفت و جور شده اند تا بتوانند اوتلندر 1845 کیلوگرمی را خیلی خوب هدایت کنند.

نسخه ای که در ایران عرضه می شود دارای 7 ایربگ بوده و از امکانات کاملی نظیر سیستم کنترل پایداری فعال ASC همراه با کنترل کشش TCL، ترمز کمکی هنگام حرکت در سطوح شیبدار HSA ، کروز کنترل، چراغ‌های جلو و عقب LED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپرجلو، چراغ مخصوص روز، سیستم ورود و خروج بدون سوییچ،  سنسور پارک خودرو برروی سپرهای جلو و عقب، درب برقی صندوق عقب، نمایشگر 6 اینچی، سنسور نور و باران، رینگ های 18 اینچی کرومی، سانروف و کابل شارژ مخصوص بهره می برد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 317 میلیون تومان قیمت خورده که تا مدتی محدود با 2% تخفیف نقدی همراه است.

علی شکوهی مدیر بازاریابی گروه آرین در پاسخ به سوال خبرنگار جوان خودرو پیرامون اختلافقیمت کم بین نسخه معمولی و PHEV گفت: اوتلندر پلاگین هیبرید یک خودروی به اصطلاح “های تک” است و طیف خریداران آن متفاوت از خریداران نسخه بنزینی هستند. ضمن اینکه نسخه پلاگین هیبرید کمی کمتر از نسخه بنزینی تمایل به حضور در مسیرهای آفرود دارد و اساسا خریداران آن دنبال رفتن به مسیرهای سخت و آفرود نیستند. برای همین اختلاف کم بین این دو نسخه توجیه پذیر هست و به فروش یکدیگر آسیب نمی زنند. ضمن اینکه در خارج از کشور اوتلندر PHEV از نسخه بنزینی ارزان تر است و اگر سیستم تعرفه ها در ایران استاندارد بود، در ایران هم این نسخه ارزان تر به بازار عرضه می شد.

وی همچنین افزود: شرکت آرین موتور در بخش مسئولیت های اجتماعی فعالیت های گسترده و پر هزینه ای می کند و در حال حاضر با حضور اوتلندر پلاگین هیبرید، پویش ((به خاطر هوای پاک )) در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی