پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدرضا نجفی منش

رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو در سال 97

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه سازمان استاندارد در رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو کشور در سال آتی خواهد بود عنوان کرد: با لزوم رعایت استانداردها قطعا برخی خودروها باید از چرخه تولید حذف شوند. در گفت و گو با جوان خودرو مطرح شد محمدرضا نجفی منش عضو انجمن همگن نیرومحرکه و […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه سازمان استاندارد در رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو کشور در سال آتی خواهد بود عنوان کرد: با لزوم رعایت استانداردها قطعا برخی خودروها باید از چرخه تولید حذف شوند.

در گفت و گو با جوان خودرو مطرح شد

محمدرضا نجفی منش عضو انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازی و مشاور وزیر صنعت در بخش خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص وضعیت خودروسازان و قطعه سازان در سال 96 و چشم انداز سال آتی اظهارداشت: امسال،سال خوبی برای صنعت خودرو بود و قراردادهای مناسبی میان خودروسازان داخلی و برخی خارجی ها منعقد شد ما برای سال آینده و همچنین سالهای یعد چالش های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حالی که قراردادها با رنو و پژو و سایر خودروسازان و برندهای خارجی اتفاق مبارکی است و به قطعه سازان ما هم کمک شایانی میکند اما باید توجه داشت که امسال نقدینگی مهمترین چالش قطعه سازان بود و شرایط سختی را برای آنها رقم زد که باید این روند اصلاح شود و تسهیلات مناسبی در اختیار فعالان این بخش قرار گرید.

نجفی منش با اشاره به لزوم حمایت از قطعه سازان تصریح کرد: در جلسه شورای سیاست گذاری مصوب شد تا قیمت گذاری قطعات خودرو از اختیار شورای رقابت حذف شود چرا که خودرویک کالای انحصاری نیست و با برندها و با تنوع بسیار تولید می شود و بازار آن بسیار رقابتی است لذا قیمت گذاری چالش های زیادی را بوجود می آورد.

عضو انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازی خودرو در پاسخ به این سوال که الان قطعه سازان چقدر از خودروسازان طلب دارند گفت: رقم دقیقی وجود ندارد اما برآوردها نشان می دهد حدود 10 هزار میلیارد تومان طلب قطعه سازان است که سیاست گذاری های جدید ممکن است مشکلات را بیشتر هم بکند.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو کشور در سال آتی خواهد بود عنوان کرد: با لزوم رعایت استانداردها قطعا برخی خودروها باید از چرخه تولید حذف شوند و این در حالی است که جایگزین این خودروهای که احتمالا تولید نخواهند شد مشخص نشده در صورتی که قطعه سازان همچنان قطعات آن خودرو را تولید می کنند و این موجب ضرر و زیان مالی خواهد شد.

13 مورد از استانداردهای خودرویی ما در اروپا هم لازم الاجرا نیست!

96 پرچالش ترین سال برای واردکنندگان خودرو / از تصمیمات خلق الساعه تا زیان های میلیاردی

کپسول‌های تنهایی/ تحلیلی بر معضل خودروهای تک سرنشین

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

رکود مهمان ناخوانده بازار خودرو / چشم امید بازار به سال 97

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار راکد است/ افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت

آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی