نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش 17 درصدی عوارض آزادراهی باید منطقی باشد و افزاسش قابل توجه قیمت در این زمینه به صلاح نیست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره دلایل افزایش چشمگیر نرخ عوارض آزادراهی، بیان کرد: مسئولان […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره دلایل افزایش چشمگیر نرخ عوارض آزادراهی، بیان کرد: مسئولان مربوطه برای اینکه سرمایهِ سرمایه گذاران را به سرعت بازگردانند، اقدام به بالا بردن نرخ عوارض می کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال متولیان حوزه راه برای اینکه طی 5 سال بتوانند معادل تمام هزینه های انجام شده برای ساخت آزادراه را کسب کنند، باافزایش قیمت عوارض فشار بر مسافران و مردم درصدد تحقق این امر هستند.
علوی تصریح کرد: برای تعیین نرخ عوارض آزادراهی، باید مقوله مدت زمان بازگشت سرمایه به صورت منطقی تعیین شود، یعنی اینکه در قرارداد ذکر شود که سرمایه و هزینه های انجام در اجرای پروژه، طی مدت مثلا 15 یا 20ساله، بازگردانده شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا افزایش گرایش مردم برای استفاده از جاده های قدیمی به علت نبود ظرفیت تردد، مشکلات بسیاری از جمله تصادفات را به دنبال دارد.
وی با انتقاد از نبود امکانات و ظرفیت های رفاهی برای مسافران در آزادراه ها، تصریح کرد: با وجود دریافت میلیون ها تومان عوارض از سوی شرکت های دولتی و خصوصی، اما متأسفانه امکانات در سطح قابل قبول و رضایت بخش نیست.
دیدگاه خود را بنویسید