پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت قطعه سازی

قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي

قائم مقام مديرعامل گروه قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در امورتامين و بازرگاني، تامين نقدينگي و رفع بدهي قطعه سازان را ضروري دانست و گفت: قطعه سازان بايد بتوانند خود را درمسير توسعه و همكاري باخودروسازان آماده کنند. هفته گذشته حميدرضا رستگار طی حکمی از سوی مديرعامل گروه خودروسازی سايپا به عنوان قائم مقام […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۷

قائم مقام مديرعامل گروه قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در امورتامين و بازرگاني، تامين نقدينگي و رفع بدهي قطعه سازان را ضروري دانست و گفت: قطعه سازان بايد بتوانند خود را درمسير توسعه و همكاري باخودروسازان آماده کنند.

هفته گذشته حميدرضا رستگار طی حکمی از سوی مديرعامل گروه خودروسازی سايپا به عنوان قائم مقام جديد مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در امور تامين و بازرگانی منصوب شد.

وی داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته مديريت بازرگاني از دانشگاه تهران بوده و پيش ازاين به عنوان مديربازرگاني درشركت سازه گسترسايپا،معاون بازرگاني شركت های ايران خودرو و ساپكو،معاون بازرگاني پتروشيمي اميركبير،مدير دفتر ايرانخودرو دركشورچين وعضو هيات مديره شركتهاي مختلف قطعه سازي فعاليت نموده است و با توجه به ارتباط با قطعه سازان مشكلات آنها را به خوبي مي داند.

رستگار در گفتگويی ضمن تاكيد برلزوم حمايت همه جانبه از قطعه سازان داخلي گفت: قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي هستند وطي سالهاي اخيرثابت کرده اند كه توانايي رقابت تنگاتنگ با همتايان خارجي خود درتامين قطعات مورد نياز صنعت خودرو کشور را دارند.

وي افزود: قطعه سازان شرکای استراتژيک خودروسازان هستند و بر همين اساس خانواده بزرگ قطعه سازی همواره داراي اهميت ويژه ای برای خودروسازان بوده اند و از طرف ديگر قطعه سازان هم همواره در کنار خودروسازان تلاش کرده اند که اين صنعت در شرايط خوبی قرار گرفته و بتواند مسير توسعه و تعالی را دنبال کند.

وی تاکيد کرد: اين تعامل خوب قطعه سازان و خودروسازان باعث شده که صنعت خودرو به خصوص در سال های اخير با توليد خودروهای متنوع داخلی بيشتر از گذشته رشد کند و با وجود مشکلات متعدد در کشور بازهم اين شرايط دنبال شود که نمونه آن توليد خودرو جديد رهام در گروه خودروسازی سايپا و تامين عمده قطعات اين خودرو جديد در داخل کشور است.

قائم مقام مديرعامل گروه سايپا در امور تامين و بازرگانی افزود: در شرايط کنونی کشور مشکل اصلی اين صنعت، کمبود نقدينگی است و قطعا با رفع اين مشکل، مجددا روند توليد و فعاليت قطعه سازان و خودروسازان رونق خواهد گرفت و بي شك در اين خصوص سايپا بدون همكاري قطعه سازان قادرنخواهد بود به موفقيت در امرتوليد و پيشرفت دست يابد.

رستگار با اشاره به نگاه ويژه مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و تاكيد وزير محترم صنعت،معدن و تجارت مبني برضرورت رفع مشكلات قطعه سازان گفت: با مساعدت وزير محترم صمت ، شرکت سایپا پیگیر تزريق نقدينگي جهت پرداخت بدهي به قطعه سازان است و سعی داریم با تسریع در رفع مشکلات به سمت افزایش تولید در بخش قطعه سازی و به تبع آن افزایش تولید در گروه خودروسازی سایپا حرکت کنیم.

وي افزود: متاسفانه در شرايط موجود اقتصادي كشور قطعه سازان كوچك و متوسط بيشتر از قطعه سازان بزرگ دچار مشکل شده اند و چنانچه حمايتي از آنها نشود به سرعت به سمت تعطيلي و ورشكستگي سوق پيدا خواهندكرد که این امر زنجیره تامین را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد لذا لازم است همانگونه که به قطعه سازان بزرگ توجه می شود، قطعه سازان کوچک و متوسط نيز مورد حمايت قرار گيرند.

رستگار تاکيد کرد: سايپا در سال های اخير و با حمايت قطعه سازان توانسته رکوردهای مختلفی در توليد محصولات خود به جا بگذارد و اميدواريم با همراهی خانواده بزرگ قطعه سازان کشور و تامين قطعات، اين روند مجددا تکرار شود.

وی افزود: با توجه به نگاه ويژه مديرعامل گروه خودروسازی سايپا به خودکفايی و افزايش عمق داخلی سازی، با کمک قطعه سازان داخلی و بر اساس برنامه ای هدفمند می توانيم، توليد قطعات هاي تک و خاص خودروهای داخلی را در دستور کار قرار دهيم و با توانمندی صنعت قطعه سازی کشور قطعا خواهيم توانست  با موفقيت از اين مسير عبور کنيم.

آیا صنعت خودروسازی نفس های آخر خود را می کشد؟

تاکید سازمان حمایت به شرکت های خودروساز/ زمان تحويل خودروهاي معوق را به مشتريان اعلام كنيد

دیدار نماینده ویژه مدیرعامل سایپا با مشتریان ناراضی

همه تقصیر یکی، یکی فدای همه!

تحویل سیتروئن C3 سرعت گرفت/ کوچولویی با سود سرشار!

سایپا در مورد قیمت جدید محصولاتش توضیح داد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی