ایجاد تعادل در بازار خودرو هدف اصلی ایران خودرو

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاری‌سازی و عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ظرف کم تر از دوماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند.

در این دیدار اکبر صادقی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.

وی افزود: تلاش می کنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارائه کنند تا همه مسئولان در جریان مشکلات و محدودیت های صنعت خودرو کشور قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگ های شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.

مصطفی خان کرمی قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم ترین تاخیر، برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار می بندیم.

وی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.

گزارش خودرو

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان اشاره کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو بیان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ ها در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود 1500 دستگاه رسانده ایم.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می کند.

وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش می دهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.

همچنین بخش نامه های فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست های موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

انتهای پیام/

برنامه ریزی ایران خودرو برای اجرا کردن تمام تعهدات معوق تا قبل از زمستان

ایران خودرو از 7 خرداد ماه تاکنون 23 هزار خودرو تحویل داده است

خودرو دپو شده در کف کارخانه ها در انتظار رسیدن قطعات های تک

تولید 40 هزار و 302 دستگاه تنها در یک ماه / آمار فروش و تولید گروه صنعتی ایران خودرو

تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!