پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ ایرانخودرو

خودرو دپو شده در کف کارخانه ها در انتظار رسیدن قطعات های تک

به گفته ی رئیس سالن های مونتاژ ایران خودرو، خودرو دپو شده در پارکینگ های ایران خودرو به علت نبود قطعات ایمنی در پارکینگ مانده نه به سبب نبود سپر، آینه یا چراغ راهنما. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی رضا بخت آزما رئیس سالن‌های مونتاژ ایران خودرو بیان کرد: به دستور مدیرعامل ایران […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس سالن های مونتاژ ایران خودرو، خودرو دپو شده در پارکینگ های ایران خودرو به علت نبود قطعات ایمنی در پارکینگ مانده نه به سبب نبود سپر، آینه یا چراغ راهنما.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی رضا بخت آزما رئیس سالن‌های مونتاژ ایران خودرو بیان کرد: به دستور مدیرعامل ایران خودرو و پای کار آمدن شرکت‌های دانش بنیان، روند تولید قطعات حساس و الکترونیکی خودرو‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: از هفت خرداد ماه تا به امروز شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند با تشکیل کارگروه و تولید قطعاتی که خودرو‌ها برای تحویل به مشتری کم داشتند، حدود 23 هزار دستگاه خودرو را تکمیل کنند تا شرکت ایران خودرو تحویل مشتری دهد.

بخت آزما در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه بعضی از خودرو‌ها آئینه و دیگر تجهیزات را کم دارند گفت: تمام خودرو‌های داخل انبار قابل رویت است و می‌توانید همین حالا از تمام آن‌ها بازرسی کنید و بالای 90 درصد قطعاتی که خودرو به خاطر آن در پارکینگ منتظر مانده قطعات بسیار حساس ایمنی است که در برنامه ریزی‌های انجام شده در حال تکمیل آن‌ها هستیم.

این مقام مسئول گروه صنعتی ایران خودرو افزود: روند تکمیل یک خودرو خاص است و طبق یک استاندارد کیفی فرآیندی را طی می‌کند که نمی‌شود گفت که به علت نداشتن آئینه و سپر خودرو تحویل مشتری نمی‌شود.

رئیس سالن‌های مونتاژ ایران خودرو بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه که برای گروه‌های صنعتی خودروساز به خصوص ایران خودرو به وجود آمد باعث شد که بسیاری از قطعات با فناوری بالا (هایتک) و الکترونیکی که قطعات خاصی هستند و جزو قطعات ایمنی صنعت خودرو هستند در چالش تامین قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همیشه در انبار‌های ایران خودور حدود 40 هزار خودور دپو شده و این هم به خاطر فرآیند تولید است چرا که خودرو تا بخواهد فرآیند تولید را طی کند و سالن‌های رنگ و مونتاژ و دیگر سالن‌ها مثل بدنه عبور کند و به دست مشتری برسد و مشتری تکمیل وجه کند حدود 16 روز به طول خواهد کشید.

بخت آزما اشاره کرد: فقط در این پارکینگ نیست و سه پارکینگ دیگر در تهران و دیگر استان‌ها نیز مثل شهر‌های تبریز و مشهد هم دپوی خودرو وجود دارد.

وی در خصوص وجود قطعه در بازار آزاد هم گفت: این مطلب درست است که قطعات در بازار وجود دارد، اما سوال اینجا است که آیا 2 هزار و 500 قطعه در روز که شرکت ایران خودرو با کمبود آن مواجه است در بازار آزاد قابل تامین است.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

بالا بردن عرضه خودرو تاثیر مستقیم بر بازار دارد

رد شائبه احتکار توسط وزیر صنعت/ وجود تعدادی خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازها به منزله احتکار نیست 

چشم امید بازار خودرو به تکمیل و عرضه خودروهای ناقص!

تا پایان هفته جاری 20 هزار دستگاه خودرو ناقص کامل می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی