پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سراتو

رفتن شرکت های خارجی تاثیری بر صنایع ما ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد پایان همکاری شرکت کیاموتورز با گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: مشکل […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد پایان همکاری شرکت کیاموتورز با گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: مشکل صنایع ما رفتن شرکت‌ها و یا انجان نشدن واردات نیست. حتی می‌توان گفت که رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند. زمانی که شرکت‌های خارجی وجود دارشتند دلالان راحت‌تر می‌توانستند به اقتصاد ورود کرده و تولید رانت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما می‌توانیم از شرایط تحریم فعلی، فرصت بسازیم. البته اگر شرکت‌ها به شکل سلامت وارد می‌شدند، به اقتصاد ما کمک کرده و شرایط اشتغال را نیز فراهم می‌کردند. در واقع این شرایط فراهم نبود. حتی در زمان قبل از تحریم، مافیایی وجود داشت که نمی‌گذاشت خودروسازی خارجی کار خود را انجام دهد و دست آخر تاوان آن را مردم می‌دادند.

نماینده مردم ساوه با اشاره به اینکه پایان همکاری شرکت‌های خودروساز خارجی با ایران بی تاثیر است تشریح کرد: به نظر من با رفتن شرکت‌ها مثل رنو فرانسه، برلیانس چین یا حتی کیاموتورز هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به زودی رشد اقتصاد داخلی ما شروع خواهد شد. تولید بعضی از خودروهای ما با وجود تنوعات متعددی که برای آن قائل می‌شوند، هزینه‌بر و ناکارآمد است. در شرایط فعلی، ما باید خودروهای داخلی‌مان مثل پژو یا سمند را با کیفیت بالاتر فعلا تولید کنیم. تولید این خودروها در شرایط فعلی حتی می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند. البته این به شرطی است که انحصار را از خودروسازی بگیریم و تولید بعضی قطعات که به عنوان گلوگاه عدم تولید خودرو عمل می‌کند را باز کنیم.

انتهای پیام/

46 درصد سود عملیاتی شرکت سوزوکی کاهش یافت

شرایط فروش سایپا ویژه 17 مرداد ماه اعلام شد

قیمت پورشه 79 ساله چقدر است؟

ايران خودرو به سامانه اطلاعات مكاني (GIS) پيوست

هيچ مشكلي در تحويل محصولات ثبت نامي سراتو نخواهيم داشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی