پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

ارتقاء ايمني و كيفيت محصولات سرلوحه اقدامات ايران خودرو است

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، معاون امور روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، به مسائل موجود مرتبط با منابع انساني ايران خودرو پرداختند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين نشست خواستار همدلي و همراهي وزارت كار و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، معاون امور روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، به مسائل موجود مرتبط با منابع انساني ايران خودرو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين نشست خواستار همدلي و همراهي وزارت كار و سازمان تامين اجتماعي براي بررسي و رفع مسائل كارگري و منابع انساني اين خودروساز شد.

وی همچنین بیان کرد: به دنبال اين هستيم تا با مجموعه فعاليت ها و اقدامات گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان بزرگ ترين خودروساز كشور ضمن مقابله با مانع تراشي دشمنان براي رونق خودروسازي، به اهداف صنعتي و اقتصادي كشور در شرايط تحريم دست يابيم.

این فعال صنعت خودرو کشور در این راستا ادامه داد: با اصلاح روش هاي گذشته و بهبود آن و همچنين تعريف و اجراي برنامه هاي جديد شرايط فعلي را بهبود خواهيم بخشيد.

مقيمي ضمن تاكيد بر همدلي و همراهي مجموعه هاي مرتبط براي افزايش تيراژ توليد اشاره کرد: كاهش نرخ توليد خودروهاي ناقص و تكميل خودرو هاي ناقص، ارتقاي ايمني و كيفيت، از ديگر رويكرد هاي مهم ايران خودرو است و بايد بتوانيم محصولات و خدمات درخور و شايسته مردم ارائه كنيم.

وی با اشاره به اينكه محدوديت هاي بين المللي را از تهديد تبديل به فرصت كرده ايم تصریح کرد: در گذشته نيز به اثبات رسانده ايم كه هر چه پيچ تحريم تندتر بوده بهتر و با قدرت بيشتري توانسته ايم آن را پشت سر بگذاريم. در شرايط تحريم، همواره رشد صنعتي نرخ بالاتري داشته است، بيشترين تكنولوژي و فن‌ آوري هاي امروز حاصل محدوديت هايي بوده كه در گذشته وجود داشته و با تلاش صنعتگران كشور به ثمر رسيده است.

محمدعلي وكيلي عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ايران خودرو را بخشي از غرور ملي هر ايراني عنوان كرد و همكاري هاي اين شركت با وزارت كار در حوزه روابط كار را بيانگر اهتمام به تكريم جايگاه افرادي دانست كه چرخه اين خودروساز را به حركت درمي آورند.

وي در این راستا تشریح کرد: از گذشته تاكنون تمهيدات زيادي براي رضايت مندي كاركنان صورت گرفته و هم اکنون نيز رضايت مندي كاركنان در كار آمدي و ايجاد حس مسئوليت آنان نقش آفرين است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در خصوص جایگاه اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو در جامعه اظهار کرد: قضاوت عمومي و گفتمان شكل گرفته در جامعه،‌ زيبنده اين مجموعه نيست. مديرعامل جديد اين شركت جوان، پرانرژي و داراي كارنامه موفق در حوزه صنعت است كه اميدواريم با حضور ايشان، منزلت اين شركت احيا شود، چون جايگاه اين صنعت آسيب ديده و فراتر از مسايل اقتصادي، آسيب اجتماعي است.

وكيلي تصريح كرد: ايران خودرو نيازمند مجموعه اي از اقدامات درون سازماني براي بهبود جايگاه سازماني و اقدامات كيفيت بخشي و ارتقا و همچنين اقدامات مديريتي است. اين شركت در نتيجه تصميمات غلطي كه در گذشته دور و نزديك به آن تحميل شده غيراقتصادي اداره مي شود كه ماحصل آن افت منزلت بوده است.

وي تشریح کرد: گروه صنعتی ايران خودرو به عنوان شركت پيشرو در خودروسازي كشور بايد به برند ملي مي رسيد و بايد بازار كشورهاي همسايه را نيز راهبري مي كرد. اما شرايط فعلي، نتيجه خواستن هاي نابجا و غلطي بوده كه بخش‌ هاي مختلف به آن تحميل كرده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تحسين جسارت و توانمندي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو بیان کرد: در دوره جديد علاوه بر بازگشت آرامش و از بين رفتن بدبيني با تمهديداتي كه از سوي مديريت انديشيده مي شود احساس امنيت در ميان مردم و مشتريان نيز ايجاد شده است.

حاتم شاكرمي معاون تنظیم روابط كار وزارت تعاون،‌كار رفاه اجتماعی با بیان اینکه كيفيت محصول ضامن اشتغال پايدار است تصریح کرد: انتظار مردم توجه به ارتقاي كيفيت محصولات، ايجاد آرامش در بازار با بهبود وضعيت توليد و انجام تعهدات مشتريان در انتظار دريافت خودروهاي ثبت نامي است.

این مقام مسئول اشاره کرد: بيش از 500 هزار نفر نيروي كار در زنجيره تامين و قطعه سازي خودروسازان مشغول فعاليت هستند و هر توقفي در خطوط توليد خودروساز با تعديل نيرو و مشكلات كارگري در شركت هاي قطعه ساز همراه است.

وی افزود: تامين كنندگان آسيب پذير هستند و بايد با بهبود شرايط توليد اين تهديد براي كارگران قطعه سازي از ميان برود.

معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تحقق اين موضوعات در شرايط فعلي بسيار سخت و پر ريسك است اما قطعا با توانمندي هاي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، از اين مسير عبور خواهيم كرد.

شاکرمی با اشاره و تحسین روابط موجود ميان كارفرما و كارگران در مجموعه ايران خودرو اظهار کرد: نظم ناشي از رعايت قوانين و مقررات در ايران خودرو قابل تقدير است.

وي اشاره كرد: ماحصل نظم موجود، احساس امنيت شغلي و تعلق خاطر و هم افزايي نيروي كار است كه در كميت و كيفيت توليد نمايان مي شود. اين موضوع بايد تقويت شود.

معاون تنظیم روابط کار وزارت کار و رفاه اجتماعی همچنين از قرار دادن ظرفيت هاي موجود وزارت كار از جمله مركز تعليمات و تحقيقات در اختيار ايران خودرو خبر داد و گفت: اين آمادگي وجود دارد تا ظرفيت هاي موجود براي سالم سازي و استانداردسازي محيط كار و همچنين آموزش هاي ايمني در اختيار ايران خودرو قرار گيرد.

انتهای پیام/

آغاز فروش 2 محصول ایران خودرو از امروز ساعت 11

شرایط فروش ایران خودرو برای روز چهارشنبه اعلام شد

طرح تبدیل برخی از خودروهای ایران خودرو اعلام شد

كاهش ارزبري 40 ميليون يورويي با افزايش عمق ساخت داخل قطعات

عرضه سه محصول جديد توسط ايران خودرو تا پايان سال جاري

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی