پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو آر اس دیزاین (2)

معرفی آرس پروژه S بر مبنای شورولت کوروت C8

شرکت آرس دیزاین سوپراسپرت خود را با استفاده از پیشرانه و تجهیزات فنی شورولت کوروت C8 تولید خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت آرس دیزاین، در مودنا ایتالیا واقع است و دفتر مدیریتی در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی دارد. این مجموعه، از سال ۲۰۱۴ طراحی و ساخت بدنه برای انواع […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

شرکت آرس دیزاین سوپراسپرت خود را با استفاده از پیشرانه و تجهیزات فنی شورولت کوروت C8 تولید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت آرس دیزاین، در مودنا ایتالیا واقع است و دفتر مدیریتی در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی دارد. این مجموعه، از سال ۲۰۱۴ طراحی و ساخت بدنه برای انواع موتورسیکلت و خودروهای اسپرت انجام می‌دهد. دنی باهار، موسس و بنیان‌گذار آرس دیزاین، ملیت سوئیسی دارد. او ۴۹ سال پیش در استانبول ترکیه متولد شد؛ اما تحصیلات ابتدایی را در مرز سوئیس و ایتالیا به اتمام رساند. مهم‌ترین سوابق کاری دنی باهار، مدیریت تجاری و بازرگانی برای شرکت‌های مشهوری مثل ردبول و فراری است که در نهایت به مدیر عاملی لوتوس در سال ۲۰۱۱ ختم شد.

جدیدترین شاهکار آرس دیزاین، برخلاف دیگر تولیدات این شرکت که متمرکز بر مدل‌های کلاسیک ارائه شده بود؛ آینده‌نگر و مشابه ابرخودروهای مدرن است. پروژه S دارای شاسی و جعبه‌دنده کاملا مشابه با کوروت ۲۰۲۰ خواهد بود؛ درحالی‌که پیشرانه این خودرو امریکایی را، ارتقا داده است. سوپراسپرت جدید آرس از پیشرانه ۶/۲ لیتری تنفس طبیعی V8، قدرت ۷۰۵ اسب‌بخار و گشتاور باورنکردنی ۹۶۹ نیوتن‌متر می‌گیرد.

خودرو آر اس دیزاین (3)

نهایت دور موتور پروژه S می‌تواند به ۹ هزار دوربردقیقه برسد. پیشرانه ۶/۲ لیتری در این خودرو و کوروت C8، فاقد توربوشارژر یا هر نوع سیستم پرخوران هستند؛ اما نمونه موجود در سوپراسپرت آرس، ۲۰۰ اسب‌بخار قوی‌تر است و می‌تواند ۲۵۰۰ دوربردقیقه، دور موتور بالاتر داشته باشد.

خودرو آر اس دیزاین (1)

از نظر طراحی بدنه هم، پروژه S فراتر از کوروت C۸ است. اجرای این ادوات روی شاسی شورولت، نشان از پیشرفت مهندسی در شرکت آرس دارد. دماغه نزدیک به زمین، کاپوت جلو کوتاه، سقف کم‌ارتفاع و کشیده تا سپر عقب، نصب مجرای هدایت هوا در بالاترین نقطه بدنه، ایجاد خروجی اگزوز روی کاپوت عقب، همراه‌با اجرای شکاف‌های خنک‌کننده و بهبوددهنده آیرودینامیک در رکاب‌ها و گلگیرها، آرس پروژه S را فراتر از یک نمونه دست‌ساز و تیونینگ شده در گاراژ‌های کوچک، نشان می‌دهد.

خودرو آر اس دیزاین (4)

دنی باهار، درباره توانایی‌های فنی پروژه S به خبرنگاران گفته است:

پیشرانه V8 کوروت در پروژه S، استاندارد شرکت سازنده است، اما جزئیات مهندسی آن، بین ما و تأمین‌کننده امریکایی، محرمانه باقی خواهد ماند. این موتور، قطعات مکانیکی متفاوت با نمونه اصلی دارد و صرفا با ارتقا نرم‌افزاری نمی‌توان به چنین توانایی‌هایی رسید. صدای خروجی پیشرانه، بسیار شبیه به قوای محرک خودروهای قدیمی فرمول یک خواهد بود و طنین بالایی خواهد داشت.

شرکت آرس، طی دو سال آینده، ۲۴ دستگاه پروژه S را با آستانه قیمت ۶۰۰ هزار دلار تولید خواهد کرد. جزئیات بیشتر از مدل‌های متنوع این خودرو، امکانات رفاهی و توانایی‌های فنی، در آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

داستان اوراکان/ بررسی لامبورگینی خاص در جزیره کیش

دریافت 2 جایزه توسط پورشه تایکان

رعد و برق لامبورگینی!/ معرفی سیان ، اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

GT-R بدون محدودیت/ با گران قیمت ترین و خاص ترین محصول نیسان آشنا شوید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی