پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده برداشته شد/ آخرین جزئیات از شرایط شرکت در فروش فوق العاده خودروسازان

به گفته مدیر‌کل صنایع حمل ‌و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده برداشته شد لذا تنها ملاک در این زمینه نداشتن پلاک فعال برای فرد متقاضی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی، مدیر‌کل صنایع حمل ‌و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: شرط نداشتن […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

به گفته مدیر‌کل صنایع حمل ‌و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده برداشته شد لذا تنها ملاک در این زمینه نداشتن پلاک فعال برای فرد متقاضی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی، مدیر‌کل صنایع حمل ‌و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده که مشکلاتی برای برخی از متقاضیان ایجاد کرده بود، برداشته شد.

وی ادامه داد: تنها ملاک در این زمینه نداشتن پلاک فعال برای فرد متقاضی شرکت در طرح فروش فوق‌العاده خواهد بود.

معمارباشی که با اشاره به مصوبات کمیته خودرو بیان کرد: در طرح فروش فوق‌العاده آتی خودروسازان، متقاضیان باید ۱۰ درصد قیمت رسمی خودروی موردنظر را هنگام ثبت‌نام پرداخت کنند.

معمارباشی در خصوص نحوه پرداخت ۱۰ درصد قیمت رسمی خودرو از سوی متقاضی در هنگام ثبت‌نام، تشریح کرد: این مبلغ باید در هنگام ثبت‌نام به حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می‌شود، واریز شود.

این مقام وزارت صنعت اشاره کرد: این ۱۰ درصد مبلغ خودرو از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد ماند و در صورت عدم برنده شدن متقاضی در قرعه‌کشی، این مبلغ که در حساب فرد بلوکه شده بود، قابل برداشت خواهد شد.

اما تغییر سوم ایجاد‌شده درباره نحوه برگزاری فروش‌های فوق‌العاده خودروسازان است.

پیش تر جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرده بود که مدیران خودروساز برای ایجاد آرامش در بازار موظف شدند تا پایان سال جاری تعداد ۱۵۲ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده به متقاضیان عرضه کنند.

بعد از اظهارات سرقینی نحوه تقسیم این ۱۵۲ هزار خودرو میان دو خودروساز بزرگ کشور مشخص شد.

تعهد ایران خودرویی‌ها از این تعداد خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه بود و وزارت صمت تولید و عرضه ۴۲ هزار دستگاه خودرو را به مدیران خودروسازی سایپا تکلیف کرد.

اگر تکلیف تولید و عرضه ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو از سوی سیاست گذار کلان به مدیران شرکت‌های خودروساز را با تقسیم بندی یاد شده قطعی بدانیم آنگاه با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که غول آبی جاده مخصوص باید به‌طور ماهانه ۱۸ هزار و ۳۳۴ دستگاه از انواع محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده خود عرضه کند.

غول نارنجی جاده مخصوص نیز با توجه به تعهد ۴۲ هزار دستگاهی خود باید ماهانه ۷هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در معرض انتخاب متقاضیان طرح‌های فروش فوق‌العاده خود قرار دهد.

البته آن طور که معمارباشی می‌گوید براساس مصوبه کمیته خودرو شرکت‌های خودروساز موظف هستند هر دو هفته یک بار طرح فروش فوق‌العاده خود را برگزار کنند.

اظهارات معمارباشی در شرایطی است که وی مشخص نکرده برگزاری فروش فوق‌العاده آیا منوط به اتمام تعهدات فروش قبلی است یا خیر؟ در اولین فروش فوق‌العاده که در خرداد ماه سال جاری کلید خورد وزارت صمت اعلام کرد که برگزاری هر فروشی منوط به اتمام تعهدات فروش قبلی است.

بر همین اساس است که ایران خودرو تاکنون سه فروش فوق‌العاده برگزار کرده حال آنکه سایپا به همان اولین فروش خود اکتفا کرده است.

حال این سوال مطرح است که وزارت صمت الزام فروش هر دو هفته یک بار را با در نظر گرفتن اتمام تعهدات اجباری کرده یا مجوزها از قبل صادر شده و این وزارتخانه تنها در انتظار پایان دو هفته است تا خودروسازان فروش دیگری را آغاز کنند.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

تاکید مقیمی بر سرعت فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های نماد «خمهر»

خودرو تبدیل به کالایی برای سرمایه گذاری شده است

قیمت گذاری را به خودروسازان بسپارید

اخلال در چرخه توزیع، عرضه و فروش کالا آرامش روانی جامعه را برهم میزند

رشد 19 درصدی تولید خودرو در کشور

دولت با کنار نشستن گل به خودی می زند/ قطعه سازان پشت درهای گمرک مانده اند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی