پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو XC90 اوبر

راننده خودرو خودران اوبر متهم به قتل یک دوچرخه سوار شد

ماه مارس 2018 یک راننده خودرو خودران ولوو XC90 با یک دوچرخه سوار تصادف می کند که این تصادف منجر به مرگ دوچرخه سوار می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رافائل واسکز راننده خودروی خودران ولوو XC90 در ماه مارس 2018 راننده سیستم رانندگی خودمختار و ایمن اوبر متهم به قتل شد‌. داستان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

ماه مارس 2018 یک راننده خودرو خودران ولوو XC90 با یک دوچرخه سوار تصادف می کند که این تصادف منجر به مرگ دوچرخه سوار می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رافائل واسکز راننده خودروی خودران ولوو XC90 در ماه مارس 2018 راننده سیستم رانندگی خودمختار و ایمن اوبر متهم به قتل شد‌.

داستان از این قرار است که راننده این خودرو که دست بر قضا به سنسورهای اوبر و تکنولوژی رانندگی اتوماتیک مجهز است نتوانسته دوچرخه سواری که از خیابان عبور می‌کرد( الین هرزبرگ) را ببیند و به سرعت با آن برخورد می کند. دوچرخه سوار هم پس از گذشت ماه ها در بیمارستان جان خود را از دست داد.

ولوو XC90

شورای امنیت حمل و نقل ملی آمریکا یا NTSB اعلام کرد که مقصر اصلی این حادثه، خود هرزبرگ است اما واسکز و اوبر هم بی تقصیر نیستند. طبق گزارشات، هرزبرگ در حال تماشای ویدئویی در گوشی خود بوده و توجهی به جاده نداشته است.

آلیستر ادل، دادستان شهرستان ماریکوپا، اظهار کرد که “حواس پرتی هنگام رانندگی موضوعی است که در جامعه ما از اهمیت بالایی برخودار است.” وقتی راننده ای پشت فرمان اتومبیل می‌نشیند، وظیفه دارد که آن وسیله نقلیه را به طور ایمن و مطابق قانون، کنترل و اداره کند.

NTSB تا حدودی اوبر را در این امر مقصر می‌داند و علت این قضیه را ” روند نامناسب ارزیابی خطر ” و ” بی تاثیر بودن اپراتور های خودرو ” اعلام می‌دارد.

البته برخلاف واسکز، اوبر هیچ گونه اتهام کیفری نخواهد داشت و طبق بیانات NTSB، هیچ پایه و اساسی برای مسئولیت اوبر در این امر وجود ندارد.

این مسئله بار اول است که برای خودروهای خودران اتفاق می افتد، به نظر می رسد روز به روز تا دستیابی به نوعی از فناوری که ساخت خودروهایی با قابلیت راندن اشتراکی را فراهم می کند ، فاصله کمتری داریم.

طبق گزارشات، سنسورهای وسیله نقلیه شش ثانیه قبل از برخورد جسمی در جاده آن را شناسایی می‌کنند اما فقط 1.3 ثانیه قبل از برخورد، آن را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: خودروبانک

اجازه تست خودروهای خودران در سطح 5 در کالیفرنیا

همکاری اوبر با تویوتا برای استفاده از خودروهای خودران

پولستار و وایمو تاکسی خودران برقی تولید خواهند کردند

بودن یا نبودن پشت فرمان مسئله این است!/ فاصله خودروسازان تا دستیابی به فناوری خودران چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی