پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی (1)

بهترین سوپراتومبیل سال از نگاه جرمی کلارکسون چیست؟

جرمی کلارکسون که در کنار مجری‌گری یک ستون اختصاصی در نشریه ساندی تایمز (The Sunday Times) دارد، هفته گذشته در جریان اعطای جوایز برندگان سال، سوپر اتومبیل و اتومبیل مردمی سال را از نگاه خودش انتخاب کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جرمی کلارکسون در کنار مجری‌گری برنامه گرند تور، جزو نویسندگان نشریه […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

جرمی کلارکسون که در کنار مجری‌گری یک ستون اختصاصی در نشریه ساندی تایمز (The Sunday Times) دارد، هفته گذشته در جریان اعطای جوایز برندگان سال، سوپر اتومبیل و اتومبیل مردمی سال را از نگاه خودش انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جرمی کلارکسون در کنار مجری‌گری برنامه گرند تور، جزو نویسندگان نشریه ساندی تایمز (The Sunday Times) نیز بوده و ستون اختصاصی خود را دارد. وی هفته گذشته در جریان اعطای جوایز برندگان سال، سوپر اتومبیل و اتومبیل مردمی سال را از نگاه خودش انتخاب کرده است.

جرمی کلارکسون

ایگل لایت‌ویت جی‌تی (Eagle Lightweight GT) خودرویی است که توانسته بیش از سایر مدل‌ها نظر مثبت کلارکسون را جلب کرده و به عنوان سوپر اتومبیل سال نائل شود. این اتومبیل زیبا در حقیقت بر مبنای مدل کلاسیک بسیار زیبا و جذاب جگوار E-Type Lightweight توسعه پیدا کرده و تنها 1,017 کیلوگرم وزن دارد.

ایگل لایت جی تی

نیروبخش ایگل لایت‌ویت جی‌تی یک موتور 4.7 لیتری شش سیلندر خطی است. این موتور تنفس طبیعی می‌تواند 380 اسب بخار قدرت و 508 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و با همکاری گیربکس 5 سرعته دستی چرخ‌ها را به حرکت وادار کند. به گفته سازنده، این خودرو برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت نیازمند زمانی کمتر از 5 ثانیه بوده و قادر است به نهایت سرعت بیش از 170 مایل (273 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

بد نیست بدانید هر ساله تنها دو دستگاه ایگل لایت‌ویت جی‌تی در انگلستان تولید می‌شود. ساخت هر دستگاه از این خودرو چیزی در حدود 8,000 ساعت زمان می‌برد.

مینی (2)

در کنار سوپر اتومبیل سال، جرمی کلارکسون خودروی مردمی سال را نیز انتخاب کرده است. دراین دسته، وی رای را به مینی JCW GP داده، هاچ‌بک کوچک و تند و تیزی که نیروی خود را از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 301 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این اتومبیل جذاب انگلیسی صفر تا صد را در عرض 5.2 ثانیه محقق نموده و حداکثر سرعتی برابر با 265 کیلومتر در ساعت دارد. نکته طعنه‌آمیز اینکه خودروی مردمی از دید کلارکسون تنها به تعداد 3,000 دستگاه تولید می‌شود!

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

فصل چهارم برنامه گرند تور ساخته خواهد شد

بهترین خودرو سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون کدام است؟

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی