پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اگر بازار آزاد و رقابتی باشد شورای رقابت مداخله نمی کند

رئیس شورای رقابت بیان کرد: اگر بازار آزاد و رقابتی باشد به هیچ وجه این شورا در بازار مداخله نمی کند چون مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت ها را تنظیم خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقایت با اشاره به اینکه بازار خودرو در کشور یک بازار انحصاری است، […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

رئیس شورای رقابت بیان کرد: اگر بازار آزاد و رقابتی باشد به هیچ وجه این شورا در بازار مداخله نمی کند چون مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت ها را تنظیم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقایت با اشاره به اینکه بازار خودرو در کشور یک بازار انحصاری است، تصریح کرد: یکی از وظایف شورای رقابت اینکه بر بازارهای انحصاری نظارت داشته باشد تا انحصارگر نتواند به قیمت انحصاری به مصرف کننده کالا بفروشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شورای رقابت با قیمت دستوری مخالف است، اظهار کرد: اگر بازار آزاد و رقابتی باشد به هیچ وجه این شورا در بازار مداخله نمی کند چون مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت ها را تنظیم خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت گفت: وظیفه شورای رقابت در مورد کالاهای انحصاری تدوین دستورالعمل قیمت منصفانه با در نظر گرفتن تمام شرایط تولید برای مصرف کننده است.

وی افزود: ورود خودرو به بورس با وجود محدودیت عرضه نه تنها نمی‌تواند مشکل این بازار را حل کند بلکه ممکن است با توجه به حجم گسترده تقاضا، قیمت های بالاتری در بورس کشف شود.

شیوا بیان کرد: شورای رقابت موظف است با ورود به بازار انحصاری در قیمت گذاری مداخله کند تا قیمت کالا برای مصرف کننده منصفانه باشد.

وی ادامه داد: بازار خودرو در حال حاضر با ممنوعیت واردات کاملا انحصاری است و در این شرایط باید شورای رقابت برای قیمت گذاری منصفانه وارد عمل شده تا شرایط بازار براساس منافع تولید کننده و مصرف کننده ساماندهی شود.

رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه طرح عرضه خودرو در بورس کالا دارای ابهامات و بحث های زیادی است، گفت: بورس محلی برای عرضه کالاهای غیر انحصاری است از اینرو مشمول خودرو نمی شود.

وی افزود: کشف قیمت خودرو در بورس با توجه به عرضه محدود به قیمت حاشیه بازار نزدیک می‌شود در این حالت به هیچ عنوان به نفع مصرف کننده واقعی نیست.

شیوا با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو به مراتب پائین تر از تقاضاست، اظهار کرد: کالاهای که در بورس مورد معامله قرار می گیرد میزان عرضه و تقاضایشان با هم برابری می کند.

وی بیان کرد: شورای رقابت در رابطه با کالاهای انحصاری وظیفه دارد قیمت ها را منصفانه اعلام تا به دست مصرف کننده واقعی برسد اما زمانی که قیمت خودرو در بورس کشف شود با قیمت منصفانه فاصله زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

رئیس شورای رقابت: مخالف عرضه خودرو در بورس هستم/ قیمت ما منصفانه است!

قیمت دناپلاس با نظر خبرگان منتخب شورای رقابت تصویب شده است

آیا داخلی سازی 600 میلیون دلاری قطعات توسط خودروسازان عملی می شود؟

کمیته خودرو مرجع قیمت گذاری خودرو است

وزیر صمت موافق قیمت گذاری شورای رقابت یا مخالف؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی