پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروهای وارداتی

راهکار های واردات خودرو بدون انتقال ارز

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو جزئیات راهکارهای واردات خودرو بدون دریافت ارز از بانک مرکزی را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که با آزادسازی واردات همه دارندگان خودرو تبدیل به فروشنده خواهند شد اظهار کرد: بدون شک با آزادسازی واردات قیمت ها می شکند […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو جزئیات راهکارهای واردات خودرو بدون دریافت ارز از بانک مرکزی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که با آزادسازی واردات همه دارندگان خودرو تبدیل به فروشنده خواهند شد اظهار کرد: بدون شک با آزادسازی واردات قیمت ها می شکند اما استراتژی دولت این نیست در حالی که با ارایه پیشنهادی می توان این حباب قیمتی را از بین برد.

وی افزود: در جلسه ای با نمایندگان مجلس راهکارهای پیشنهادی تشریح شد که در این طرح ها هیچ ارزی از بانک مرکزی درخواست نمی شود بلکه با تکیه بر ارز ایرانیان خارج از کشور می توان نسبت به واردات خودرو اقدام کرد و دارنده حساب با مراجعه به سفارت می تواند نسبت به دریافت تاییدیه حساب خود اقدام کند.

دادفر با بیان این که با تایید سفیر اجازه ثبت سفارش به شخص داده می شود، تصریح کرد: انگیزه افراد برای انجام واردات خودرو سود حداقل ۲۰ درصدی است که از این محل نصیب او می شود این در حالیست که سود پول او در بانک های خارجی ۱.۵ تا ۲ درصد خواهد بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که خرید سانتافه با قیمت روز سودی بیشتر از ۲۰ درصد برای دارنده دارنده منابع ارزی خواهد داشت، ادامه داد: عنوان می شود که این اقدام باعث تشویش بازار ارز خواهد شد و افزایش قیمت ارز از بابت تقاضا برای واردات است در صورتی که این موضوع صحت ندارد.

وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر ترکیه گفت: در هشت ماه نخست امسال میلادی خرید ملک از سوی ایرانیان ۸ برابر افزایش داشته که نشان می دهد همه در حال تبدیل ریال به دلار هستند و در این شرایط تنها واردات با هدف جلوگیری از ایجاد تنش در بازار ارز، ممنوع می شود.

دادفر در این راستا افزود: به بهانه عدم‌ تخصیص ارز، واردات خودرو و قطعه ممنوع شده و این روند مشکلات عدیده ای بر سر اجرای خدمات پس از فروش با وجود آورده است این در حالیکه مدل دیگری برای واردات خودرو ارایه شده که براساس آن هرکس خواستار واردات خودرو باشد با کارت بازرگانی خود اقدام به صادرات کالای غیرنفتی و غیر پتروشیمی کند و معادل ارزی آن خودرو وارد کند.

وی با بیان این که در این شرایط تراز ارزی نیز متعادل خواهد شد، تصریح کرد: با اعتبار شرکت های تولیدکننده و یا واسط بدون انتقال می توان نسبت به واردات خودرو اقدام کرد، اما مسئولان به دلیل عدم آشنایی با موضوعات تجارت خارجی این طرح ها را اجرایی نمی دانند.

وی افزود: در این شرایط نمایندگان مجلس با ارایه طرح عرضه خودرو در بورس به دنبال افزایش قیمت هستند چرا که تعیین قیمت از این پس بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

انتهای پیام/ منبع: خودروکار

نظرات کارشناسی مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو کشور مطرح است/ اتخاذ هر تصمیمی، منوط به تصویب نهایی و اعلام رسمی از سوی وزارت صمت و خودروسازان است

خودروسازان مجوز افزایش قیمت پاییز را گرفتند

هنوز در مورد عرضه خودرو در بورس با وزیر به توافق نرسیده ایم

آخرین قیمت برخی از خودروها در بازار

تداوم کاهش قیمت خودرو در هفته جاری/ تعداد معاملات به صفر رسیده است

حمایت مجلس از اقدام سایپا در راستای تولید خودرو داخلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی