پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست تصادف

در نظر گیری آناتومی بانوان در تست تصادف توسط ولوو

محصولات ولوو عمدتا به عنوان خودروهایی که در سطح ایمنی بالایی برخوردار بوده اند مطرح است، در همین راستا شرکت ولوو در تست تصادف آناتومی بانوان را درنظر می گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رعایت ایمنی بانوان در خودرو به ویژه حین تصادف، در بسیاری از موارد، مانند همراه داشتن کودک یا در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۹

محصولات ولوو عمدتا به عنوان خودروهایی که در سطح ایمنی بالایی برخوردار بوده اند مطرح است، در همین راستا شرکت ولوو در تست تصادف آناتومی بانوان را درنظر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رعایت ایمنی بانوان در خودرو به ویژه حین تصادف، در بسیاری از موارد، مانند همراه داشتن کودک یا در زمان حاملگی حالت خاص به حساب می آید و این بدون در نظر گرفتن این حقیقت است که جثه و اندام بانوان نسبت به آقایان معمولا کوچکتر و نحیف تر است و به همین دلیل وقتی پشت فرمان می نشینند به فرمان نزدیک تر هستند که خطرات بیشتری را به وجود می آورند. به بیان ساده تر، چون آناتومی بدن خانم ها با آقایان فرق دارد، محافظت از جان آنها هم نیاز به در نظر گرفتن موارد خاص آنها است. هر چقدر قد انسان کوچک تر باشد، مجبور است به فرمان نزدیک تر بنشیند که از لحاظ طراحی کیسه هوا بسیار خطرناک است.

رویکرد ولوو به ایمنی نسبت به تمام خودروسازان متفاوت است و در طراحی آدمک های مخصوص تست تصادف از آناتومی بانوان هم در اندازه گیری ها استفاده می شود. نکته این جا است که ولوو از سال 1995 به این حقیقت آشنا شده و این موضوع را در نظر می گیرد. اندازه گیری هم به خوبی نشان میدهد که بدن بانوان و استخوان بندی آنها تا چه حد در برابر تصادف متفاوت عمل می کند.

پروفسور لوتا جاکوبسن Lotta Jakobsson متخصص ارشد مسائل فنی و ایمنی خودرو در ولوو می گوید میزان جراحت بانوان در تصادف ها بستگی زیادی به خودرویی دارد که با آن رانندگی می کنند. وی می گوید: «اگر خودرو را خوب طراحی کرده باشید، زنان با ریسک کمتری مواجه می شوند. ما برای رساندن ایمنی به حداکثر تمام بخش های بدن یک انسان و تفاوت های مرد و زن را در نظر می گیریم. در شرکت ولوو تساوی حقوق انسان ها از لحاظ جنسیت اهمیت زیادی دارد.»

تست تصادف ولوو

راسل داتز مدیر ارتباط را رسانه ها در شرکت ولوو می گوید: بخش اعظمی از مشتریان خودروهای ولوو را بانوان تشکیل می دهند. برای همین طراحان در ولوو زمان زیادی صرف می کنند تا داخل یک خودرو هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی برای بانوان خوشایند باشد.

یکی از موارد تفاوت زن و مرد هنگام تصادف، به ریسک شلاقی یا whiplash risk معروف است که به تفاوت آناتومی و قدرت بدنی آنها بر می گردد. ولوو سیستم محافظت تحت عنوان WHIPS طراحی کرده که روی همین موضوع متمرکز شده است. بر اساس این طراحی سر و نخاع بانوان در این سیستم بهتر محافظت می شود این سیستم از سال 2000 روی خودروهای ولوو نصب شده اند.

از دهه 1950 ولوو که می خواست از لحاظ ایمنی خاص باشد، بیش از 43 هزار تصادف با 72 هزار سرنشین خودرو را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است. از این تحقیقات بیش از 100 مقاله علمی به دست آمده و در پروژه ای تحت عنوان E.V.A کل اطلاعات آن به اشتراک گذاشته شده است. این سرواژه مخفف equal vehicles for all به معنی خودروهای مساوی برای همه است. هدف این پروژه ساخت خودروهایی است که برای همه بدون توجه به جنسیت یا اندازه، ایمنی کافی به وجود آورد.

از اولین آثار این نگاه طراحی مهار ایمنی سه نقطه ای در کمربندهای ایمنی بود که ولوو در سال 1959 در ایمنی خودروها معرفی کرد. از آن به بعد صندلی های داخل خودروهای ولوو برای همه سایزها و اندازه ها بهینه ترین حالت بوده است. در سال 1991 هم یکی از مهمترین تحولات در ایمنی داخل خودرو را ولوو با ارائه «سیستم محافظت از پهلو» یا Side Impact Protection System (SIPS) معرفی کرد. در سال 1998 هم در ولووی اس 80 هم برای اولین بار «سیستم محافظت از جراحت شلاقی» Whiplash Injury Protection System (WHIPS) را معرفی کرد. از سال 2000 به بعد هم در تمام مدل های ولوو کاربردی و استاندارد شد. در صورتی که خودرویی از پشت برخورد کند، قبل از این که آسیب و آثار آن به راننده و سرنشین جلو برسد، صندلی به طور خودکار و با نیروی مناسب به سمت عقب فرستاده می شود تا فرمان با سرعت بالا در شکم راننده فرو نرود.

ولوو به جای رقابت در ظاهر یا فناوری های سرگرم کننده داخل کابین، تمام هم و غم خود را روی ایمنی خودرو گذاشته و تلاش دارد به ایمنی خودرو معروف باشد.

انتهای پیام /منبع: سایپا نیوز

درآمدزایی جدید شرکت ولوو!

راننده خودرو خودران اوبر متهم به قتل یک دوچرخه سوار شد

جدیدترین خودرو کلاسیک ولوو معرفی شد

چرا ولوو سرعت محصولاتش را محدود می کند؟

اهداف ولوو دیگر دست نیافتنی نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی