پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پمپ بنزین

افت 60 درصدی مصرف بنزین سوپر/ استفاده از بنزین سوپر موجب کاهش آلودگی هوا می شود

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی بیان کرد: میزان مصرف بنزین سوپر با کاهش ۶۰ درصدی مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسدالله قلی‌زاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور با اشاره به کاهش مصرف بنزین سوپر در کشور گفت: در سال […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ آبان ۱۳۹۹

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی بیان کرد: میزان مصرف بنزین سوپر با کاهش ۶۰ درصدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسدالله قلی‌زاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور با اشاره به کاهش مصرف بنزین سوپر در کشور گفت: در سال جاری بنزین سوپر با کاهش60 درصدی فروش روبرو شده است که این موضوع به افزایش آلودگی در کلان‌شهرها منجر می‌شود. از زمان افزایش قیمت بنزین و خصوصا حذف فروش یارانه‌ای بنزین سوپر استقبال مردم با توجه به گرانی این سوخت کمتر شد، به طوری که در اواخر سال 98 این کاهش تا 80 درصد رسید.

وی گفت: همچنین جایگاه‌های سوخت طی سالیان از بابت فروش بنزین سوپر متضرر می‌شدند، چرا که تبخیر این فرآورده بالاست و شرکت‌های تابعه وزارت نفت آن را برای جایگاه‌داران جبران نمی‌کنند، با افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا زیان‌های فوق‌الاشاره برای جایگاه‌ها فزونی یافت و در حق‌العمل سال 99 نیز هیچ تلاشی بابت مرتفع نمودن مشکل صورت نگرفت.

قلی‌زاده افزود: هم اکنون جایگاه‌های سوخت خصوصا جایگاه‌های کم‌فروش در شرایط بد مالی قراردارند و تاخیرها در اجرای مصوبات و پرداخت مطالبات و نگاه یک طرفه مخل فعالیت ایشان شده است. جایگاه‌هایی وجود دارند که هم اکنون فروش بنزین سوپر ایشان روزانه کمتر از 2000 لیتر است و طبیعی است که جایگاه‌دار رغبتی برای فروش آن ندارد.

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی ضمن اشاره به نگاه یکسان شرکت‌های تابعه وزارت نفت به دو فرآورده بنزین سوپر و بنزین یورو(معمولی) گفت: جایگاه‌داران به ازای فروش هر لیتر از این دو فرآورده یک مبلغ حق‌العمل دریافت می‌کنند و تفاوتی در این مورد نیست، در صورتی که جایگاه‌داران از بابت فروش بنزین سوپر نیازمند سرمایه در گردش بیشتر هستند و زیان بیشتری می‌بینند.

وی با اشاره به آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها در فصل‌های سردهای سال گفت: نظریه‌های کارشناسی گوناگونی وجود دارد که از علل مهم آلودگی شهرها تردد خودروها و استفاده از نوع سوخت است و خیلی‌ها معتقدند استفاده از بنزین سوپر می‌تواند این آلودگی را کاهش دهد، به ویژه اینکه جدیدا مطرح شده است که در هوای آلوده امکان انتقال کرونا بیشتر است و در صورت صحت این مساله، مسئولان بایستی برای مرتفع کردن مشکل فوق و بازگشت مصرف بنزین سوپر به اندازه نرمال سال‌های قبل تلاش کنند.

قلی‌زاده تصریح کرد: درصورت ارتباط این موضوع با کرونا، طرح مسئله در ستاد ملی مبارزه با کرونا موضوعیت دارد و جایگاه‌داران نیز آمادگی دارند، برای ارائه خدمات کما فی‌السابق تلاش خود را انجام دهند و از مسئولان خواستار نگاه منصفانه در این مورد هستند.

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم، در روزهای آتی و با سرد شدن هوا که وارونگی را در پی دارد مصرف بنزین سوپر نیز کاهش بیشتری داشته باشد. از مسئولان انتظار داریم، در کنار ایجاد توقعات از این صنف و صدور دستورالعمل‌های مداوم به صورت منصفانه و با همدلی به صنف جایگاه‌های سوخت توجه کنند و به مطالبات مالی انباشته و درخواست‌های کاملا به حق ایشان پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

احتمال حذف کارت سوخت خودرو

سهمیه بنزین آبان ماه امشب واریز می شود

کاهش سقف ذخیره بنزین در کارت سوخت تکذیب شد

علت کسر بنزین از سهمیه کارت های سوخت چیست؟

با چراغ بنزین روشن، رانندگی ممنوع!

فروش بنزین سوپر در جایگاه ها کاهش یافته است

ایراداتی به طرح سهمیه بندی بنزین وارد است اما اکنون زمان تغییر نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی