پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی 4C Spider

سبک وزن ترین خودرو مدرن دنیا

خودرو های اسپرتی که امروزه وارد بازار می شوند در مقایسه با محصولاتی که 50 سال پیش ارایه می شدند از ایمنی بالاتر و شتاب به مراتب بیشتری برخوردارند اما یک مشکل اساسی نیز به وجود آمده است.تجهیزات مدرن و ارتقادهنده سطح ایمنی خودرو به معنای افزوده شدن قطعات بیشتری باشد ، یعنی هر قطعه […]

javankhodro
شنبه - ۲ آبان ۱۳۹۴

خودرو های اسپرتی که امروزه وارد بازار می شوند در مقایسه با محصولاتی که 50 سال پیش ارایه می شدند از ایمنی بالاتر و شتاب به مراتب بیشتری برخوردارند اما یک مشکل اساسی نیز به وجود آمده است.تجهیزات مدرن و ارتقادهنده سطح ایمنی خودرو به معنای افزوده شدن قطعات بیشتری باشد ، یعنی هر قطعه ای که به خودرواضافه می شود اندکی به وزن کلی آن افزوده می گردد.

خودروی 4C Spider

اما شرکت آلفارومئو که از جمله برندهای لوکس در صنعت خودرو سازی جهان به شمار می آید در تازه ترین نوآوری خود خودرویی طراحی و ساخته است که بدون کنار گذاشتن تجهیزات ایمنی لازم، بر قابلیت های آن توجه کرده است.خودروی 4C Spider با 1128 کیلوگرم وزن نخستین خودرو مدرن دنیا با وزن بسیار اندک (در مقایسه با سایر محصولات رقیب) به شمار می آید. در این خودو به جای استفاده از چارچوب فولادی که توسط شرکتهای خودروسازی به عنوان یک رویه در نظر گرفته می شود، از شاسی مدرنی استفاده شده که از ساختار لوله ای شکل تشکیل شده و جالب اینکه تمام این بخش از فیبر کربنی تشکیل شده است.

خودروی 4C Spider

فیبر کربن ، در عین سبکی از استحکام خیره کننده ای برخوردار است ، و باعث شده  تا مهندسان خودروسازی بتوانند خودروهایی سبک تری تولید کنند.در نتیجه امکان تولید قطعات سبک تر نظیر ترمزها و موتور سبک تر هم وجود دارد.

این خودروی مدرن تولید شده ، توسط آلفارومئو از شتاب اولیه 4.1 ثانیه برخوردار است و جالب تر اینکه در اندک مسافتی پس از ترمز کاملا متوقف می شود. موتور تمام آلومینیومی این خودرو در عین سبکی خیره کننده 237 اسب بخار قدرت دارد.

اما ،  مهمترین ویژگی این خودرو قیمت ارزان آن است. درحالی که خودروهای مشابه با 4C Spider حدود 200 هزار دلار قیمت دارند اما محصول جدید آلفارومئو تنها 63 هزار و 900 دلار قیمت دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی